3 תרגילי יוגה שחשוב לעשות כל יום

תוכן עניינים

לפני כל דבר אחר, יוגה היא פילוסופיית חיים, ועל כן, כל הפעלה של פילוסופיה זו, בין אם במחשבה, בהרגשה, בדיבור או במעשה, תהיה תרגול יוגי וככל שאנחנו מאפשרים לה לחלחל לחיים שלנו באופן הטבעי, הזורם וההגיוני שבו הדברים מתרחשים, כך יכול הקסם שלה להתחולל ממדי הקיום שלנו להתרחב.

התרגול היוגי הוא תהליך מתפתח שמבוסס על התמדה ותרגול, כשעקרונות הבסיס שמתחזקים ברמה הפיזית הם יציבה, ריכוז, שקט פנימי ונוכחות, וכך בנוי גם התרגול הפיזי אשר תומך באלו ונוספים. יוגה בתל אביב כמו בכל מקום אחר בעולם מתרגלים בסטודיו עבודה עם מורה שמנהל את תהליך ההתקדמות ומפקח עליו ואילו בבית חוזרים על חומרי השיעור והרפרטואר הקיים שכבר הוטמע וממשיכים לתרגל בין מפגש למפגש.

 

הפילוסופיה היוגית כבסיס לחיים טובים יותר

יוגה בתל אביב אמנם שמה דגש חזק על התרגול הפיזי, אבל מתחת לזה מתקיימת פילוסופיה שלמה שעוטפת את כל החיים, בכל רבדי הקיום שלנו. ככל שאנחנו מכירים את הפילוסופיה ומאפשרים לה מקום וקיום היוגי שבנו מתעורר ואיתו גם הקונדליני. המטרה של היוגי להגיע בסופו של דבר להארה ולהפסיק להתגלגל, ואילו אנשים שונים שעברו הארה מדווחים על חוויה קטסטרופלית. בכל מקרה ועד להארה היוגי מקיים חיים נכונים.

חיים נכונים אלו חיים שמכבדים את כל החיי ובעודם שואפים לקיים חיי אי היאחזות, היוגים מקדישים את חייהם לתרומה, מיומנות, קידום פעילות של שלום ורווחה וסיוע.

יוגה בתל אביב שמאפשרת מרחב פיזי לתרגול גופני מציבה את הבסיס של עבודה גופנית על הרחבה תודעתית, אבל האחד לא כל כך מתקיים ללא השני, לכן חשוב, כדאי ומומלץ מאד להמשיך ולתרגל יוגה מדי יום גם בין השיעורים, את היוגה על רבדיה השונים, בין אם בתרגול הפיזי ובין אם בתרגול התודעתי.

 

התרגול הנכון- יוגה בתל אביב

היוגי מודע לגודלו ומיקומו היחס ליקום ולכן לא נותן לאגו להפריע לו או לנהל אותו כשהדרך לביסוס התשתית הזו עוברת דרך תרגול של

  1. מחשבות נכונות- אחד התרגילים החשובים ביותר ביוגה הוא בניהול המחשבות שלנו, תרגול אי היאחזות בהן, וטיפוח של מחשבות נכונות שמקדמות את ביסוס הערכים היוגיים, של כבוד לכל החיי, קבלה של מחזוריות החיים, וקיום התרומה האישית המתאפשרת לעולם מתוך הבנת הסינרגיה בין הדברים.
  2. נשימות- גם הוא מהווה את אחד מתרגולי היסוד שמאפשרים לעגן את התודעה, לשחרר את המחשבות ולהתבסס בתוך נוכחות ההוויה של הרגע הזה.
  3. תרגול של עמדות מוצא פיזיות, בין אם זה יציבות בסיסית ובין אם תוך תרגול של תנוחות יוגה שונות גם הם כמובן חלק בסיסי והכרחי מהתרגול היוגי.

לסיכום, יוגה היא דרך חיים הוליסטית ונפלאה שמאפשרת לחיות את החיים על הצד הטוב שלהם. תהנו J

 

אישה מתמתחת

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.