איך עובד תהליך של גמילה והאם זה באמת עוזר?

תוכן עניינים

התמכרות היא סיטואציה מורכבת, ולרוב הרסנית, שמשפיעה לרעה על חייו של אדם ושל הסובבים אותו. לעיתים מכורים עלולים להרגיש שאין מוצא, ושום טיפול לא יכול לעבוד עבורם, אבל זה לרוב לא נכון. בעזרת התמיכה הנכונה וטיפול בתוכנית מקצועית, גם מכורים כבדים יכולים להשתקם ולהתנקות מהתמכרות.  אספנו עבורכם מבט-על על תהליך הגמילה, עם דגשים שיעזרו להצלחה ולחזרה לחיים נורמטיביים.

 

להבין את הבעיה זה חצי הדרך אל הפתרון

בין אם אתם או אדם קרוב אליכם חווים תסמינים של בעיות התמכרות, להבין את הבעיה ולהודות בה זהו הצעד הראשון בדרך אל ההחלמה. אם להתמכרות שלכם יש השפעה שלילית על חייכם, או אם אתם מרגישים קושי פיזי בהפחתת שימוש בסמים או חומרים אחרים, או אם אתם מרגישים צורך להתנהג בצורה לא ישירה או שקופה עם חברים ומשפחה – אולי הגיע הזמן לשיחה כנה עם עצמכם על השלב הבא בדרך להחלמה.

איך עובד תהליך של גמילה והאם זה באמת עוזר

התאמת המקום והתוכנית לאדם

בבחירת תוכנית טיפול חשוב לבחור אחת שמסתכלת על התמונה הכללית. התמכרויות יכולות להגיע עם אוסף של תכונות אופי או בעיות מקבילות, לדוגמא דיכאון, או אפילו פוסט טראומה. אפילו בגמילות כמו גמילה מהימורים שאין בהן מרכיב פיזי, הערכות פסיכו-סוציאליות הן מרכיב חשוב על מנת להתאים את תוכנית הטיפול לאדם.

 

דיטוקס והשלב הפיזי

בגמילות עם מרכיב פיזיולוגי, כמו למשל גמילה מסמים, חשוב לבצע הפסקה מוחלטת של שימוש בחומר. מאוד חשוב לציין שגמילה כזאת חייבת להיות מלווה באנשי מקצוע, מאחר והיא עלולה להיות מסוכנת לבריאות אם לא. השלב הפיזי יכול להימשך בין שניים ולפעמים עד ארבעה שבועות, ויכול להגיע עם תופעות לוואי, חלקן פיזיות כמו כאבים, וחלקן רגשיות כמו נדודי שינה, או שינויי מצב רוח. עם ההשגחה הנכונה, החלק המאתגר הזה יכול לעבור בנוחות יחסית ולהיות אבן דרך חשובה בדרך אל הגמילה המיוחלת.

 

גוף ונפש, ביחד אל עבר הגמילה

המרכיב הרגשי-נפשי בגמילה יכול גם הוא להיות מאתגר במיוחד, אבל עם הצוות הנכון – אתם בדרך לניצחון. באמצעות טיפול ממוקד, המבוצע על ידי רופאים ופסיכיאטרים עם התמחות בנושא, ניתן לבנות תוכנית עבודה שתאפשר לפצח את הדפוסים, הקשיים, וגם עם טראומות עבר, אשר מקשים על המכור להישאר נקי לאורך זמן.

 

החשיבות של מעגלי תמיכה והשגחה לאחר גמילה

גמילה טובה ובריאה נמדדת ביכולת ליצור חיים חדשים, עם הקפדה ותשומת לב להתמכרויות שלנו.
בניה של תוכנית תמיכה בחיי היום יום, ורכישת מיומנויות חדשות, יכולות לעזור בדרך לחיים נורמטיביים עבור המטופל. כאשר בוחרים תוכנית גמילה, חשוב לבדוק האם הצוות עוזר בבניה של תוכנית ״היום שאחרי״, ובאיזה צורות הטיפול ארוך הטווח מתקיים.

 

צעד אחרי צעד – לחיים נורמטיביים ובריאים

בעזרתם בחירה של תוכנית, הכרה בבעיה, והתאמה של גוף ונפש ביחד – אין דבר שיכול לעמוד בפניכם בדרך להחלמה מלאה. החיים בצד התמכרויות יכולים להיות מאתגרים, אבל צעד אחרי צעד, תוכלו לצמוח ולהתחזק, וביחד עם תוכנית נכונה – לנצח את ההתמכרות.

גמילה מהימורים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.