האם גמילה זה רק ניקיון הגוף או גם ניקיון הנפש, ואיך זה עובד?

תוכן עניינים

גמילה מסמים ואלכוהול קשורה ישירות לניקוי הגוף הפיזי על ידי סילוק רעלים וצמצום הצורך הגופני, ויחד עם זאת, רעיון הגמילה חורג מעבר לגוף בלבד ומתרחב גם לנפש.היום זה ידוע שגוף ונפש אחד הם, וכשאנו מבצעים גמילה אנו עובדים על שניהם במקביל, כדי לטהר אותם ולהכין אותם לחיים נקיים יותר מכל הבחינות.האם גמילה זה רק נקיון הגוף או גם ניקיון הנפש, ואיך זה עובד? כל המידע במאמר הבא!

 

ניקוי רעלים מהגוף

ניגשנו לקבל מידע דרך מרכז גמילה מעבר קליניק ושם הסבירו לנו, שכאשר מדובר בשימוש בסמים, ניקוי רעלים מהגוף מתייחס לתהליך של הוצאת חומרים מזיקים כמו אלכוהול וסמים מהמערכת, וזה עובד במספר מסלולים מקבילים: השגחה רפואית: ניקוי רעלים מחומרים כמו אלכוהול וסמים מצריך לרוב השגחה רפואית, במיוחד במקרים של תלות חמורה. אנשי מקצוע רפואיים עשויים לתת תרופות כדי לנהל תסמיני גמילה ולספק תמיכה דרושה.

ניהול גמילה: תסמיני הגמילה יכולים להיות גם פיזיים וגם פסיכולוגיים באופיים ויכולים לנוע בין אי נוחות קלה לסיבוכים חמורים. תוכניות גמילה שואפות לנהל תסמינים אלו ביעילות באמצעות שילוב של התערבויות רפואיות ותמיכה טיפולית. זה מאפשר לגוף להסתגל מחדש לתפקוד ללא נוכחות של חומרים.

ניקוי פיזי: במהלך תהליך הגמילה הגוף עובר ניקוי פיזי כשהוא מסלק את הרעלים שהצטברו משימוש בסמים. זה יכול להיות כרוך בשיטות שונות כמו הידרציה, תזונה נכונה ופעילות גופנית, המסייעות בסילוק רעלים ושיקום האיזון הטבעי של הגוף.

ניקוי רעלים מהגוף

גמילה היא גם תהליך נפשי

גמילה מאלכוהול, סמים והימורים אינה קשורה רק לגוף הפיזי, אלא כרוכה גם בניקוי הנפש מדפוסים ממכרים ודפוסי חשיבה שליליים. כך עובד ההיבט הנפשי של ניקוי רעלים:פסיכותרפיה וייעוץ: תכניות גמילה משלבות לרוב פסיכותרפיה וייעוץ כדי לטפל בגורמים הפסיכולוגיים והרגשיים התורמים להתמכרות.

התערבויות טיפוליות אלו עוזרות לאנשים להבין את הסיבות השורשיות להתנהגויות הממכרות שלהם, לפתח מנגנוני התמודדות בריאים יותר ולרכוש את המיומנויות הדרושות כדי להתנגד להישנות. ארגון קוגניטיבי מחודש: ניקוי רעלים מהנפש כרוך באתגר ועיצוב מחדש של דפוסי חשיבה שליליים הקשורים להתמכרות.

טכניקות לשינוי מבנה קוגניטיבי עוזרות לאנשים לזהות ולהחליף אמונות הרס עצמיות, ומאפשרות להם לפתח דפוסי חשיבה וגישה בריאים יותר לחיים. תהליך זה מאפשר צמיחה אישית, הגברת המודעות העצמית ויכולת בחירה חיובית.

 

מערכות תמיכה: בניית בסיס חזק

מסגרות גמילה מציעות גם מערכות תמיכה חזקות, כמו קבוצות תמיכה שבהן ניתן לשתף ולהתמודד יחד, וגם טיפולים פרטניים "אחד על אחד" עם מטפל מוסמך.מסגרות תמיכה הן קריטיות במתן מענה לצרכים האישיים ומסייעות בעבודה דרך אתגרים ספציפיים. הקבוצה והמטפלים יכולים לספק הדרכה, כלים ותמיכה המותאמים למצבו הייחודי של כל אדם, ולעזור להם לנווט במורכבות של תהליך הגמילה.

ניקוי רעלים מאלכוהול, סמים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.