גבר מתבגר: כל השינויים הפיזיולוגיים לגברים בגיל העמידה

תוכן עניינים

ככל שגברים מתבגרים, הפיזיות שלהם מתחילה להשתנות. משנות העשרים לחייהם ועד גיל העמידה, הגוף של גבר מתחיל להשתנות באופן דרסטי. עבור גברים בגיל העמידה, ההבדלים הגופניים יכולים להיות דרסטיים, החל משינויים בהרכב הגוף ועד לשינויים בהורמונים וביכולות המיניות. במאמר זה, נסקור את כל ההבדלים הפיזיולוגיים שגברים עשויים לחוות כשהם נכנסים לגיל העמידה.

 

טוסטסטרון חמקמק

ראשית, חשוב לציין שגברים בגיל העמידה יחוו ירידה במסת השריר ובצפיפות המינרלים בעצמות, עקב ירידה ברמות הטסטוסטרון ועלייה במסת השומן. מה שללא ספק יכול להוביל לירידה בכוח ובסיבולת, ולסיכון גבוה יותר לבריחת סידן מהעצמות. במקביל, גברים עשויים לחוות ירידה בחשק המיני ובביצועים המיניים. הסיבה לכך היא רמות נמוכות יותר של טסטוסטרון, מה שעלול להוביל לבעיות זיקפה ואימפוטנציה. זהו חלק נורמלי מההזדקנות, אך אם זה הופך לבעיה כרונית, ייתכן שגברים יצטרכו לפנות לעזרה רפואית.

גבר מתבגר: כל השיוניים הפיזיולוגיים לגברים בגיל העמידה

איבוד אנרגיה

בנוסף, גברים עשויים לחוות עלייה בשומן הגוף. הסיבה לכך היא ירידה במסת השריר, שעלולה להקשות על שמירה על משקל תקין. ככל שגברים מתבגרים, גם חילוף החומרים שלהם מאט, מה שמקשה עליהם לשרוף עודף קלוריות. גברים עלולים לחוות ירידה ברמות האנרגיה, עקב רמות נמוכות יותר של טסטוסטרון וירידה במסת השריר. מה שיכול להוביל לעייפות ולקשיי שינה, כמו גם לירידה בפעילות הגופנית הכוללת.

 

מהי אימפוטנציה בגיל העמידה?

אימפוטנציה בגיל העמידה מוגדרת כחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה איתנה מספיק לקיום יחסי מין. חשוב לציין שמצב זה אינו קשור בהכרח לגיל.  למרות שזה נפוץ יותר אצל גברים מבוגרים, זה יכול להשפיע על גברים בכל הגילאים. למעשה, לפי הערכות, אין אונות משפיעה על עד 52% מהגברים בין הגילאים 40 עד 70.

גבר מתבגר: כל השיוניים הפיזיולוגיים לגברים בגיל העמידה

גורמים לאימפוטנציה בגיל העמידה

קשה לקבוע את הסיבה המדויקת לאימפוטנציה בגיל העמידה, מכיוון שהיא יכולה להיגרם ממגוון גורמים. אלה כוללים גורמים פיזיים, פסיכולוגיים ואורח חיים. הסיבה הגופנית השכיחה ביותר לאימפוטנציה בגיל העמידה היא תהליך ההזדקנות הטבעי. ככל שגברים מתבגרים, כלי הדם המספקים את הפין הופכים פחות אלסטיים ופחות מסוגלים להתמלא בדם. זה יכול להוביל לקושי להשיג ולתחזק זקפה.

 

גורמים פיזיים ופסיכולוגים

גורמים פיזיים אחרים לאימפוטנציה גברית בגיל העמידה כוללים מצבים רפואיים מסוימים כגון סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב והשמנת יתר. תרופות מסוימות, כמו אלו המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה, יכולות גם לגרום לאימפוטנציה. במקרים מסוימים, גם ניתוח או פציעה באיזור הפין או האגן עלולים לגרום לאימפוטנציה. גורמים פסיכולוגיים לאימפוטנציה גברית בגיל העמידה כוללים מתח, חרדה, דיכאון ובעיות ביחסים.  כל אלו עלולים להוביל לקושי להשיג ולתחזק זקפה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, לכל השינויים הפיזיולוגיים הללו יכולה להיות השפעה גדולה על חייהם של גברים בגיל העמידה. חשוב להישאר פעיל ולשמור על תזונה בריאה כדי לסייע בניהול השינויים הללו, ולדבר עם רופא אם סימפטומים כלשהם מעוררים דאגה. עם בחירות אורח חיים נכונות, גברים יכולים להזדקן בחן ולשמור על בריאותם וחיוניותם.

גבר מתבגר: כל השיוניים הפיזיולוגיים לגברים בגיל העמידה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.