ההורים שלכם מבוגרים? כך תסייעו להם

תוכן עניינים

לאט לאט, בלי ששמתם לב – ההורים שלכם הזדקנו. פתאום, אבא, שתמיד היה חזק כמו שור – מתקשה להתכופף או ללכת במדרגות. פניה של אמא האלגנטית חרושות קמטים, העפעפיים שלה נפולים – עד כדי כך שאי אפשר לראות את עיניה השחורות והיפות. כמובן, זקנה היא הרבה יותר מעניין קוסמטי.

כשההורים מזדקנים, היוצרות מתהפכות – הם הופכים להיות תלויים בכם בהרבה דברים, ממש כאילו הפכתם בין לילה להיות ההורים שלהם. וכמו בנים/הורים טובים, הגיע העת שתדאגו להם לכל מחסור, ותעשו כל מה שצריך על מנת לעזור להם. הנה מספר פעולות שתוכלו לעשות על מנת לסייע להוריכם הקמלים – פעולות שישפרו את חייהם.

 

שקלו להשתמש בשירותים חיצוניים

ולא, אנחנו לא מתכוונים לשירותיו של עוזר מהפיליפינים – למרות שמדובר בתוספת נפלאה להורה סיעודי. במידה וההורה שלכם אינו סיעודי, אלא רק מתקשה, עודדו לקבל עזרה חיצונית כגון מנקה שתגיע פעם בשבוע-שבועיים, או אפילו מישהו שיעזור להם לבשל.

להרבה אנשים מבוגרים בישראל אין את הקונספט הזה בראש, והם רואים בו כ"פינוק", אבל תראו שאחרי פעם-פעמיים שהמנקה מגיעה והכל מבריק, ולאמא מתפנה המון זמן לעסוק בדברים שהיא אוהבת – הכל ישתנה, והיא תשתכנע.

שקלו להשתמש בשירותים חיצוניים

הביאו להם חיית מחמד

כל בעלי חיות המחמד על הפלנטה יכולים להעיד על היתרונות הבריאותיים הרבים של חיים לצד חבר פרוותי. לא מדובר בקוריוז או מחשבת שווא – גם מחקרים מכתבי עת מכובדים מאששים את היתרונות הבריאותיים הרבים של שהייה בחברת נשמתם המתוקה והפשוטה של חיות המחמד. כל מי שאיי פעם היה כלב או חתול יכול לספר לכם כמה אור אלו מכניסים לחיים.

המחקרים הראו כי קשר חם בין בני אדם לחיות המחמד שלהם יכול להוריד מתחים ולהביא אושר לבעלים. חלק מהיתרונות הבריאותיים של חיית מחמד כוללים: ירידה בלחץ הדם, ירידה ברמות הכולסטרול והטריגליצרידים, ירידה בתחושות הבדידות והגדלת ההזדמנויות לסוציאליזציה. אז למה אתם מחכים? פנו למקלט בעלי החיים העירוני ואמצו עבור ההורים כלבלב קטן או חתול.

הביאו להם חיית מחמד

עודדו אותם לשלב פעילות גופנית במהלך היום

פעילות גופנית היא הכרחית לשמירה על הבריאות של בני כל הגילאים – ובעיקר לקשישים, עבורם מדובר בפעולה מאריכת חיים של ממש. יתרונותיה של הפעילות הגופנית בגיל מבוגר כוללים שיפור הכוח הפיזי, שיפור שיווי המשקל ומניעת נפילות, מניעת מחלות (כגון בעיות לב, סוכרת או אוסטיאופורוזיס), שיפור מצב הרוח וכן שיפור המצב הקוגניטיבי (התפקוד המוחי).

יחד עם זאת, זה לא פשוט לאדם קשיש להתחיל להתאמן – וזה אפילו יכול להיות מסוכן אם לא עושים זאץ כראוי. זו הסיבה שכדאי להיעזר במאמן כושר המתמחה במתן אימונים לבני הגיל השלישי. המרכז לשיפור התפקוד הוקם על מנת לתת מענה למבוגרים המבקשים לשמור על אורח חיים בריא ושגרה נכונה בגילאים מאוחרים.

כל מטופל שמגיע לשם מקבל סוללת מומחים – המורכבת ממאמני כושר, רופאים ועוד – שמבטיחים בניית תהליך מותאם אישית שיגרום לשיפור במצב הגוף והנפש.

ההורים שלכם מבוגרים כך תסייעו להם

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.