האם קנאביס הוכח מחקרית כיעיל נגד כאבים

תוכן עניינים

נראה שבשנים האחרונות העיסוק בקנאביס, ובפרט קנאביס רפואי, הפך לאינטגרלי בכל רחבי העולם.

מדינות רבות כבר הפכו את צריכת הסם לחוקי, ומחקרים רבים עסקו בשאלת יעילותו של הקנאביס הרפואי בטיפול במחלות שונות.

 

סוגיה מורכבת

השימוש התכוף בקרב כלל האזרחים בקנאביס שאינו רפואי, הפך את המוניטין של הצמח למפוקפק באופן טבעי. לצד אנשים בישראל המחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי ומעידים על הקלה בכאבים מהם סובלים, ובעוד אג'נדות של חברות תרופות רבות עומדות בסכנה נוכח טבעיותו ויעילותו של הצמח, בוצעו מחקרים רבים בנושא במטרה לענות על השאלה- האם הוא מועיל כנגד כאבים, ובאילו מקרים? אם אתם סובלים מכאבים ועומדים בפני חידוש רישיון קנביס, מומלץ להתייעץ עם חברה מהימנה ומומחית בנושא, כמו למשל שדה ביוטק.

 

מחקרי קנאביס מוגבלים ביותר

חשוב להבין שעצם העובדה שהקנאביס מוגדר כסם, ובמדינות מסוימות כמו ארצות הברית סם מסוכן, חלות הגבלות משמעותיות בנוגע למחקרים הבאים לבחון את יעילותו כמשכך כאבים, מעצם היותו סם. הנטייה להתמכרות בקרב משתמשי קנאביס והתלות המנטלית שעלולה להתפתח, מעמידה את המחקרים בסימן שאלה מוסרי משמעותי ביותר, ולכן ברוב המחקרים שנעשו בארצות הברית לא נאספו מספיק נתונים שיכולים לקבוע תוצאה בצורה חד משמעית.

 

כטיפול יחיד- לא, כטיפול נלווה- כן

אם כן, לא ניתן למצוא מחקרים המעידים בצורה חד משמעית שטיפול בקנאביס רפואי כאמצעי יחיד לשיכוך כאבים כרוניים או במחלות קשות, הוא יעיל ונכון. מדענים רבים מסתייגים מקביעה זו, אך כן מעידים שצריכת קנאביס רפואי כטיפול נלווה למשככי כאבים אכן עשוי להוביל להפחתה בכאבים ולאזן את התלות במשככי כאבים במרשם.

 

מחקר אמריקאי רחב

על אף המגבלות בנושא חקר הקנאביס, מחקר אמריקאי נרחב אחד שבוצע בין השנים 2006-2014, בו נאספו נתונים על יותר מ5 מיליון בני אדם, מראה שבקרב צרכני הקנאביס הרפואי נרשמה ירידה של מספר אחוזים בשימוש במשככי כאבים אופיואידיים, כלומר כאלה המצריכים מרשם ועשויים להיות ממכרים. זהו כמובן טיעון לטובת תומכי הקנאביס.

 

משתמשים מדווחים על הקלה בכאב

מחקרים הוכיחו כי הTHC, החומר הפסיכו-אקטיבי הפעיל בקנאביס, עשוי להיות יעיל בשיכוך כאבים טבעי למחלות שונות, ובעיקר לתופעות לוואי. כך למשל, חולים המתמודדים עם מחלת הסרטן מקבלים מרשם למריחואנה רפואית, המסייעת בין היתר בהקלה לאחר טיפולים כימותרפיים, למניעת בחילות, לעורר תיאבון ולהקלה בכאבי שרירים. משתמשים אחרים הסובלים מפרקינסון, דלקות שרירים, מחלות מעיים או כאבים כרוניים, מעידים גם הם על הקלה בהתמודדות עם תופעות הלוואי באמצעות צריכת קנאביס רפואי.

לא ניתן לסכם את כל החומר המוכר לנו על השפעותיו הרפואיות של קנאביס רפואי, כפי שנראה שלא ניתן להפריד בשיח הציבורי בין לגליזציה של קנאביס למשמעות צריכת גרסתו הרפואית. אם אתם סבורים כי מגיע לכם מרשם ובהתאם לעמידה בדרישות הסף לקבלת רישיון, יש להיוועץ ברופא ולוודא שזהו הצעד הנכון עבורכם.

פרחים

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.