לימודי רפואה משלימה – זה הזמן להתחיל

תוכן עניינים

מחפשים מסלול לימודים שיתאים לכם? מסלול שמשלב פרקטיקות מיוחדות מעולמות שונים כמו פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, רפואת צמחים, תזונה, טיפול במגע ומחשבה הוליסטית על חיבור בין גוף ונפש? אם כך, לימודי רפואה משלימה הם בדיוק התחום בשבילכם. אילו סוגים של התמחויות יש? מה ההבדלים ביניהן, ומה חשוב לדעת לפני שנרשמים? על כך בכתבה הבאה.

 

מה הם לימודי רפואה משלימה בכלל?

ראשית, חשוב לציין שעל אף השם המתעתע, לא מדובר בלימודי השלמה בתואר לרפואה או בלימודים נוספים לבעלי תואר ברפואה. בפקולטות המציעות רפואה משלימה לימודים עוסקים בעיקר בעולם הרחב יותר של הרפואה. כלומר, לא רפואה מודרנית העוסקת במחלה עצמה, התסמינים והתרופות, אלא רפואה העוסקת בתפיסה רחבה יותר של בריאות, שורשי המחלות מבחינה גופנית ונפשית, וכן ביכולת לטפל בתסמינים גופניים באמצעות טיפולים נפשיים ולהיפך. מדובר בעולם רחב ביותר ששואב את מקורותיו ממסורות רפואה מכל העולם ובעיקר מסין, הודו ומסורות אינדיאניות. תחום הרפואה המשלימה התפתח מאוד בישראל בשנים האחרונות, והפקולטות השונות לרפואה משלימה מציעות מגוון קורסים בתחומים שונים.

 

איך יודעים איזה תחום של רפואה משלימה הכי מתאים בשבילי?

אכן, כיוון שמדובר בעולם רחב ביותר, המשלב בתוכו גישות לימודיות וטיפוליות שונות, לעיתים הבחירה בין המסלולים היא קשה ומבלבלת. ניתן באופן כללי לחלק את לימודי הרפואה המשלימה ל-3 התמחויות עיקריות: לימודים הקשורים בטיפול באמצעות מגע וכוללים נושאים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה ועיסוי רפואי; לימודים שעיקרם טיפול פסיכולוגי באמצעות טכניקות של גוף נפש כמו NLP, גרפולוגיה, פרחי באך, ארומותרפיה וקואוצ׳ינג; לימודים שעיקרם הוא הטיפול באמצעות צמחים ותזונה – נטורופתיה, רפואה סינית ורפואת צמחים. יש לציין כי ברוב המקרים מסלולי הרפואה המשלימה יכללו שילוב כלשהו של שלושת העולמות העיקריים, בהתאם לסוג המסלול ובחירת הסטודנט, כך שבחירה בתחום אחד לא שוללת טעימה מתחום אחר. הרי זה הרעיון שעומד בעיקרה של הרפואה המשלימה – עולם ידע רחב ומגוון, שכולל כלים ופתרונות שונים, המאפשרים חיבור מותאם אישית בין גוף ונפש.

 

זה נשמע לי מעניין אבל אני חושש שלא אמצא עבודה בתחום

לאור הצמיחה המרשימה של לימודי הרפואה המשלימה בארץ ב-30 השנים האחרונות, הולכות ומתרבות אפשרויות התעסוקה עבור בוגרי התחום. ניתן לומר שהיום לימודי רפואה משלימה הם דווקא תחום לימודים אליו פונים בוגרי תארים אחרים, אשר מתקשים במציאת עבודה בתחומם ומעוניינים לקדם את הידע שלהם לתחום יותר פרקטי. בוגרי לימודים ברפואה משלימה משתלבים היום בקופות החולים ובבתי החולים כחלק מתוכנית רחבה של הכנסת התחום לסל הבריאות, מתוך הבנה של חשיבות הרפואה המשלימה עבור הציבור. כמו כן, בוגרי לימודי רפואה משלימה יכולים להשתלב בתחום המחקרי ולהמשיך לתארים מתקדמים בתחום. בנוסף, תמיד קיימת האפשרות של פתיחת קליניקה פרטית ומתן שירותי רפואה משלימה לקהל הרחב.

 

רופא מומחה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.