מה זה קנאביס אינדיקה? ולמי זה טוב?

תוכן עניינים

הנושא הכי שנוי במחלוקת, גם בהיבט הרפואי וגם בהיבט החוקי.

כולם מכירים את הקנאביס רפואי וסגולותיו השונות.

צרכנים רבים, בין אם בדרך החוק עם רישיון רפואי או צרכנים שקונים לשימוש אישי לא מדעים למורכבות העשב שאותו הם מעשנים ומה הם ההשלכות.

אינדיקה, סאטיבה, הייבריד ועוד שמות רבים הם רק כותרת אם לא מבינים את המבנה המורכב של צמח הפלא הזה.

למה אינדיקה? למי זה טוב? האם  הוא טוב כמו שאומרים? קראו היטב

 

אילן יוחסין

זו האינדיקה שאנו מכירים היום התחיל את דרכו בכלל בהימלאיה. בהרים המושלגים הגבוהים של מזרח אסיה צמח לו הצמח, בתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו שלג, קרח ובקיץ שמש וטמפרטורות נמוכות במשך היום. אי שם בשנות ה- 70, מטייל אמריקאי שהגיע לפסגות האלו בהודו לקח עמו מעט זרעים לארה"ב. מעשה זה "זרע את זרעי המהפכה" בפיתוח זני קנאביס רפואי, מאחר ובזכות התרבות חסרת קנה מידה של הצמח, נוצרו זנים וגילויים חדשים ודחפו את המדע והמדענים בהתחדשות.

 

בוטניקה על רגל אחת

צמחי הקנאביס מפרים את עצמם ומתרבים כמו כל צמח בטבע. הזכר מאביק את הנקה עם אבקנים והיא זו שמייצרת את הפרי (פרחי העישון). מחקרים אשר חיפשו קשר בין אופן ההפריה לחזק הצמח גילו שבזמן ההאבקה, אם הנקבה לא מקבלת את האבקנים מהצמח הזכר, היא תפריח פרחים בעלי ריכוז THC גבוהים יותר למשך זמן. כאשר רוצים להרבות צמח מזן מסויים, יש לקטום חלק שעליהם תפרחות, עלים ופרחים ולשתול בעציץ חדש.

 

על אינדיקה וסאטיבה

למעשה, שמות אלו אינם קשורים למציאות. הם משמשים כגורם מפריד בין "שימוש יום ו"שימוש לילה". קנאביס אינדיקה לשימוש רפואי הוכח כזן שמסייע מאוד לאנשים בעלי סוגי כאב שונים. עם זאת יש להזהיר: לא כל אינדיקה שאתם מעשנים היא בהכרח "אינדיקה". לכל זן של קנאביס רפואי יש פרופיל גנטי המובדל בעיקר ברמות ה – HTC ו – CBD. אלה הם החומרים המאזנים שכל שינוי במינון שלהם יכול להפוך זן למעורר יותר או מרדים יותר.

 

האם הוא טוב לנו?

קנאביס מסתובב בעולם כבר עשרות אלפי שנים. בעקבוטת כך, קיימים בגוף האדם קולטני קנבואידים. אלו הם מולקולות ורכיבים פעילים הנמצאים בקנאביס. הם למעשה תרכובות כימיות שכאשר נצרכות על ידי האדם הן נקשרות ומפעילות קולטני קנבינואידים הנמצאים בכל המערכות החשובות של הגוף. זן האינדיקה, על כוונתו הטהורה, יכול לסייע בהירדמות, עידוד רעב, שיכוך כאבים ואפילו טיפול בפוסט טראומה. מאחר והגוף שלנו מכיר את החומרים הפעילים, רע הוא בטוח לא יכול להיות. הכל תלוי בצריכה מאוזנת ובבחירת הזן המתאים לשימוש. כאשר אתם צורכים קנאביס רפואי, וודאו שההרכב הגנטי של הזן ויכולות הטיפול תואמות למצב שלכם.

 

ג'וינטים ופרחים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.