חיזוק כוח המוח: תוספי תזונה לשיפור קוגניטיבי

תוכן עניינים

עם הגיל ובהשפעת נסיבות פרטניות אחרות, הפעילות המוחית והקוגניטיבית הכוללת בין השאר את הזיכרון, יכולת הריכוז, הקשב והלמידה, עשויה להתדרדר ולהיפגע. למרבה המזל, ניתן לשפר את הפעילות המוחית והקוגניטיבית באמצעים טבעיים כמו תוספי תזונה, אשר מחקרים מוכיחים כי ביכולתם לשפר את התפקוד הקוגניטיבי. המשיכו לקרוא כדי לגלות אילו תוספי תזונה מסייעים לפעילות המוחית ומדוע מומלץ לכם ליטול אותם.

 

גינקו בילובה

גינקו בילובה הוא עץ שמשתמשים בסגולותיו כצמח מרפא ברפואה הסינית כבר אלפי שנים. הגינקו מסייע לתפקוד המוחי על ידי שיפור קליטת הגלוקוז והחמצן החיוניים לפעילות המוחית, וכך משפיע על הזיכרון, הריכוז והערנות, וישנם מחקרים המעידים על כך שהוא מעכב התפתחות אלצהיימר. מומלץ ליטול גינקו בילובה על ידי שימוש בתמצית טבעית, אשר ניתן לרכוש באתר פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טבעיים.

 

B12

B12 הוא אחד הוויטמינים החשובים ביותר לתפקוד קוגניטיבי תקין ולבריאות המוח. חוסר בוויטמין זה עשוי לגרום בין השאר לבעיות מצב רוח, בעיות זיכרון, הפרעות שינה, בלבול ופגיעה ביכולות הקשב והריכוז. אנחנו ממליצים לבצע בדיקות דם לפני לקיחת B12 כתוסף תזונה, ואם הרמה נמוכה, להתייעץ עם הרופא שלכם לגבי הסוג המומלץ עבורכם.

 

רודיולה רוזאה

רודיולה רוזאה הוא צמח מרפא בעל סגולות בריאותיות רבות, וביניהן הפחתת חרדה ושיפור הזיכרון. רודיולה רוזאה מסייעת להתמודדות עם לחץ משום שהיא עוזרת להפחית את רמות הקורטיזול, הנודע גם כהורמון הלחץ. מחקרים מראים גם כי היא מסייעת להרחבת טווח הקשב ושיפור יכולת הריכוז, ומחזקת את המערכת החיסונית. ניתן ליטול את הצמח כתמצית, בטבליות או בכמוסות.

 

תיאמין (B1)

תיאמין הוא ויטמין חשוב מאוד עבור התפקוד התקין של המוח ושל מערכת העצבים. חוסר בתיאמין עשוי לגרום לבעיות זיכרון, עייפות פיזית ונפשית, בעיות שינה ועצבנות. לפני נטילת תיאמין, מומלץ לבצע בדיקת דם ולהתייעץ עם הרופא שלכם לגבי תוסף התזונה המומלץ ביותר עבורכם.

 

אומגה 3

אומגה 3 הוא שם כולל לקבוצה של חומצות שומן שהן בעלות תרומה בריאותית חשובה לגופינו, משום שהן מסייעות לשיפור זרימת הדם למוח ומשפיעות על ייצור נוירוטרנסמיטרים. אומגה 3 מסייעת לתפקודים קוגניטיביים תקינים, לשימור הזיכרון ולמניעת תסמינים של דיכאון.  מכיוון שהגוף איננו מייצר אומגה 3 באופן טבעי, נדרשת אספקה מבחוץ, שניתן לקבל מסוגים שונים של מזון או מתוספי תזונה.

 

סיכום

לתוספי התזונה ישנם יתרונות ברורים בשיפור התפקוד המוחי והקוגניטיבי, שיפור מצב הרוח, הזיכרון, ויכולת הקשב והריכוז. בשילוב עם אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה תוכל להועיל מאוד לתפקוד הקוגניטיבי ולרווחה הכללית שלכם. למרות יתרונות אלה, תוספי תזונה עשויים להשפיע באופן שונה על כל אחד, ולכן חשוב להיבדק ולהתייעץ עם הרופא שלכם לפני נטילת תוספים אלו.

תוסף למוח

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.