תפרחת או שמן – איך עדיף לצרוך קנאביס רפואי?

תוכן עניינים

אחת השאלות הנפוצות ביותר בהקשר של שימוש בקנאביס רפואי, שמתעוררת לרוב בקרב מטופלים חדשים, היא: איך כדאי לצרוך את הקנאביס? לעשן, לאדות או לבלוע?

ראשית יש לומר, כי כשמדובר במציאת הדרך הטובה ביותר להשתמש בקנאביס, אין שיטה אחת שמתאימה לכולם.

לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ולכל אחת יש השפעה שונה על הגוף, ולא כל מה שמתאים לחברים או לקרובי משפחה מתאים בהכרח גם לכם. 

 

צריכת קנאביס רפואי באמצעות שמן

שמן קנאביס, המופק באמצעות מיצוי פרחי קנאביס ודילולם בשמן צמחי, נצרך בטפטוף מתחת ללשון או בבליעה. בשיטה זו נכנסים החומרים הפעילים לגוף דרך הקיבה, ומשם מתפשטים למחזור הדם. תהליך הספיגה הוא איטי, וההשפעה יכולה להתחיל בתוך 40 דקות עד שעה וחצי (ולעיתים אף יותר) עם זאת, ההשפעה גם נמשכת זמן רב יחסית, ויכולה להימשך עד שש שעות בממוצע.

 

יתרונות: שימוש בשמן נחשב בריא יותר לעומת עישון, כיוון שאינו מצריך שריפה ואינו כרוך בשאיפת עשן. לכן, זוהי הדרך העדיפה לצריכה בקרב מי שרוצה להימנע מעישון, וכן בקרב ילדים ובעלי מוגבלויות. ישנה שליטה טובה במינונים, והרכב החומרים הפעילים ידוע וקבוע.
חסרונות: בשל הספיגה האיטית, ההקלה בתסמינים אינה מיידית, ובקרב חלק מהמטופלים עלול השמן לגרום לבעיות עיכול.

 

פרחים בתהליך ייבוש

 

קנאביס רפואי בתפרחת – עישון

עישון תפרחת, אם באמצעות גלגול התפרחות לסיגריה, אידוי או מקטרת, נחשב לדרך המהירה ביותר להקלה על תסמינים, והשפעתו מיידית. בשיטה זו גורסים את הפרחים המיובשים, שורפים אותם ושואפים את העשן. החומרים הפעילים נכנסים לגוף דרך הריאות, ומשם מתפשטים במהירות בגוף דרך מחזור הדם. ברוב המקרים, השפעה מורגשת בתוך דקות ספורות, ומתחילה לפוג בתוך 2-3 שעות.

יתרונות: שיטה זו מומלצת למטופלים הזקוקים להקלה מיידית, או שאינם יכולים לצרוך את הקנאביס בבליעה מסיבות שונות.
חסרונות: עישון, ככלל, אינו בריא, במיוחד כאשר הוא מעורבב בטבק רגיל. הוא עלול לגרום לתחושת שריפה בגרון ולגרות את כלי הנשימה. בשיטה זו קשה יותר לשלוט במינונים, או לדעת בדיוק מה הרכב החומרים הפעילים.

 

תרופה

 

אידוי קנאביס רפואי

דרך נוספת לצריכת קנאביס רפואי היא באמצעות אידוי, עם מכשיר שנקרא וופורייזר. זהו מכשיר הפועל על סוללות, ומאפשר חימום הפרחים בצורה הדרגתית עד לטמפרטורה בה החומרים הפעילים משתחררים כאדים וניתן לשאוף אותם לריאות, אך ללא תהליך שריפה.
יתרונות: העובדה כי תהליך האידוי נעשה ללא שריפה ואינו מייצר עשן מהווה יתרון לעומת עישון. האידוי אינו מצריך שימוש בטבק, והוא מאפשר שליטה טובה יותר במינונים.
חסרונות: המחיר. רכישת מכשיר אידוי יכולה לנוע בין כמה מאות שקלים ועד לכמה אלפים.

כאמור, לכל שיטה יתרונות וחסרונות וכל מטופל ומטופלת צריכים למצוא את השיטה המתאימה להם ביותר, ואת המינון. משיחה שערכנו עם מומחה בתחום מחברת אינטליקנה עולה כי מציאת השיטה והמינון עלולים לקחת זמן מה, בתהליך של ניסוי וטעייה; ועל כן יש להיוועץ עם הגורמים הרלוונטים והמקצועיים ולהתחיל במינונים נמוכים.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי .

 

פרח

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.