אז יצאתם מהמינוס – אבל מה עושים מכאן?

תוכן עניינים

70% מאזרחי ישראל מתקשים לסגור את החודש ונמצאים במעגל אוברדרפט, יציאה ממנו וחזרה אליו על פי תקופות. חופש הגדול? ההוצאות גבוהות מתמיד? המינוס חוגג. הגענו לתקופה רגועה ומאוזנת יותר? מנסים להתייצב. וכך הגלגל לא מפסיק לצבור תאוצה. יצאתם מהמינוס ואתם רוצים לעצור את הגלגל? יש מה לעשות!

 

מה חשוב לעשות כדי לא לחזור למינוס?

כשיוצאים מהמינוס אין סיבה שהוא לא יחזור אם לא הרגלנו את עצמנו להתנהלות כלכלית נכונה. חשוב לזכור כי התנהלות כלכלית נכונה היא הבסיס ליציאה מהמינוס.

 

צעד ראשון – לומדים התנהלות כלכלית נכונה

ברגע שיודעים איך נכון להתנהל כלכלית, לומדים לבדוק הוצאות מול הכנסות. לומדים לזהות חריגות ולנהל מעקב תמידי אחרי כלכלת הבית. קיימים אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום זה ואתם יכולים להתייעץ איתם או עם ארגונים חינמיים ואפליקציות שונות המסיעות בניהול מעקב הוצאות הבית.

 

צעד שני – בודקים את תלושי השכר

אם אתם שכירים כדאי שתבדקו את תלוש השכר שלכם. בדקו שאתם מקבלים את התנאים המגיעים לכם. פנסיה, ביטוחים ועוד. חשוב שתבדקו אם יש לכם קרן השתלמות? באיזו חברה? אולי הראל קרן השתלמות מציעה תנאים טובים יותר? בדקו את הנתונים וערכו סקר שוק למציאת קרן ההשתלמות המשתלמת ביותר.

 

צעד שלישי – חוסכים לתקופות מאתגרות

מטבע הדברים לכולנו תקופות מאתגרות יותר או פחות, תקופת החגים והחופש הגדול מאופיינות בהוצאות רבות שלא כל משק בית יכול להתמודד איתן מבלי להיכנס למינוס. בדיוק בשביל זה כדאי לזכור אותן מראש ולהפריש כסף שיהיה בעת הצורך.

 

צעד רביעי  – מתחילים לחסוך לעתיד

קיימים מגוון מכשירי חיסכון למטרה זו. ההמלצה היא לבדוק מה מתאים לצרכים האישיים שלכם. תוכלו לבדוק את תנאי הקרנות השונים. בחרו קופות מובילות ומשתלמות כמו ילין לפידות קופת גמל להשקעה ועוד.

 

צעד חמישי – נשארים עם יד על הדופק

כדי להצליח בשמירה על מאזן חיובי, צריכים להמשיך לעקוב אחרי מה שיוצא ונכנס מחשבון הבנק. התרופפות בעניין עלולה להביא לחריגה מחשבון הבנק.

 

צעד חמישי – משקיעים בנכסים

זה כבר צעד למתקדמים המצליחים לחסוך עבור נכסים שיניבו להם הכנסה פאסיבית בסופו של דבר. קיימים נכסים רבים שיכולים להניב הכנסה בהשקעה לא גדולה. זה יכול להיות תיק השקעות, נכס נדל"ן, עסק ועוד.

 

לסיכום

אם אתם רוצים לצאת מהמינוס אחת ולתמיד חשוב להישאר במעקב תמידי ולהמשיך לייעל את הכלכלה הביתית. בכתבה סיכמנו לכם את השלבים הבסיסיים להיפטרות מהמינוס אחת ולתמיד. ההמלצה הגורפת היא להשקיע בלימוד כלכלה נכונה. להתייצב ולהיות עם הפנים לעתיד, לנסות לחסוך כמה שאפשר. אין סיבה להגיע לחתונות הילדים ללא שקל בצד. בפרט כשמדובר באירוע שידעו עליו מראש. כבר כשניתן, כדאי לפנות להשקעה במכשירים פיננסים שונים כדי למנף את הכסף בצורה יעילה.

שטרות

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.