אתם סובלים מהפרעה נפשית? למדו מה אפשר לעשות

תוכן עניינים

הפרעות נפשיות הן מצב נפשי שמשפיע על האופן שבו אדם חושב, מרגיש ומתנהג. הן יכולות להשפיע על כל אחד, ללא קשר לגיל, מין, גזע או מעמד חברתי. יש סוגים רבים של הפרעות נפשיות וביניהן חרדה, דיכאון, הפרעה דו-קוטבית, סכיזופרניה ועוד. הפרעות נפשיות הן לא גזירת גורל! ישנם טיפולים רבים שיכולים לעזור לאנשים עם הפרעות נפשיות ולאפשר להם לחיות חיים מלאים ופרודוקטיביים.

 

לימדו את ההפרעה

הצעד הראשון בהתגברות על הפרעה נפשית הוא להבין אותה. הבנה של הסימפטומים של ההפרעה והטריגרים שלה, יכולה לספק תובנות חשובות על ההתמודדות איתה. ישנם לא מעט מקורות מידע שבהם ניתן לקרוא וללמוד על ההפרעה אך כמובן שחשוב לוודא שהם אמינים,  כמו למשל ארגוני בריאות הנפש, ספרים, אתרי קופות החולים ועוד. על ידי רכישת ידע, אתם תדעו עם מה אתם מתמודדים ועם הזמן תלמדו לנהל את ההפרעה.

הפרעה

פנייה לעזרה מקצועית

בעוד שלימוד על ההפרעה הוא דבר מועיל, פנייה לעזרה מקצועית חשובה לא פחות לניהול חרדה. אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש כגון מטפלים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים, הוכשרו לאבחן ולטפל בהפרעות חרדה. הם יכולים לספק טיפול מותאם אישית, כגון טיפול התנהגותי או מרשמי תרופות, המותאמים לצרכים הספציפיים שלכם.

בנוסף, קבוצות תמיכה ושירותי ייעוץ מציעים תמיכה והתמודדות רגשיות, שלא מעט אנשים הסובלים מהפרעה נפשית דיווחו שאלו מסייעים להם בהתמודדות. אם אתם מרגישים שאתם צריכים לפנות לעזרה מקצועית ניתן לפנות למקום מוסמך שיספר עזרה כמו רשת בתים מאזנים.

 

תרגלו טיפול עצמי

טיפול עצמי ממלא תפקיד מרכזי בניהול הפרעה נפשית. עיסוק בפעילויות המקדמות הרפיה ורוגע, כמו פעילות גופנית, מדיטציית מיינדפולנס ועוד, יכול להקל על תסמינים במיוחד כשמדברים על טיפול במאניה דיפרסיה. מתן עדיפות לשינה מספקת, שמירה על תזונה מאוזנת והפחתת צריכת קפאין ואלכוהול, יכולים גם הם לתרום לבריאות הנפשית הכללית. הצבת גבולות בריאים וניהול מתח ביעילות, הם מרכיבים חשובים של שיטות טיפול עצמי.

 

חשיבה חיובית

הפרעות נפשיות כמו חרדה, נובעות לעתים קרובות ממחשבות לא רציונליות או שליליות. היכולת לשנות את המחשבות הללו יכולה להפחית באופן משמעותי את רמות החרדה. טכניקות כגון ארגון מחשבתי חדש בזיהוי דפוסי חשיבה שליליים והחלפתם במחשבות חיוביות יותר, עשוי לסייע לכם. על ידי שליטה במחשבות ובדפוסי חשיבה שליליים אתם תרגישו שאתם אלה ששולטים ומנהלים את ההפרעה ולא היא מנהלת אתכם. תחושת השליטה הזו יוצרת רוגע ומאפשרת ניהול אורח חיים בריא יותר.

 

דרכי התמודדות

גם פיתוח מנגנוני התמודדות יעילים חשוב במצבים מעוררי חרדה. טכניקות כמו תרגילי נשימה עמוקה, הרפיית שרירים ודמיון מודרך יכולות לסייע בניהול תסמיני חרדה .יצירת ארגז כלים של התמודדות המותאמות להעדפותיכם מעצימה אתכם להתמודד ביעילות ברגעים קשים. התנסו בטכניקות שונות כדי להבין מה הכי עוזר לכם.

 

לסיכום

התגברות על הפרעה  נפשית מערבת מספר דברים כמו התערבות מקצועית, טיפול עצמי, ארגון מחשבתי וחיובי ואסטרטגיות התמודדות. על ידי נקיטת צעדים לטיפול בהפרעה, אנשים יכולים להחזיר לעצמם את השליטה על חייהם ולחוות רוגע בחייהם. זכרו כי התאוששות מהפרעה היא מסע, והתקדמות עשויה לקחת זמן.

הפרעה נפשית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.