איזה שינויים פיזיים עוברים גברים בגיל העמידה?

תוכן עניינים

אז זהו, הגענו לגיל הזה שחלקנו כל כך פחדנו ממנו, וסביר שכל הקוראים של הכתבה הזו נכנסו לשלב של גיל העמידה. אז כן, אין ספק שהכושר הגופני שלנו ירד במרוצת השנים, אנחנו לא מצליחים לאכול כבר את אותה כמות וכל ערב בירה עם חברים מוביל אותנו לבוקר ארוך במיטה במסגרתו אנחנו סובלים מהאנג-אוברים במקרה הטוב וצרבות ותשישות במקרה הרע. אז מה עוד צפוי לנו? אנחנו כאן כדי להסביר לכם על כל השינויים הפיזיים שאתם עוברים או צפויים לעבר ולהסביר לכם שזה בסדר, זה קורה לכולם, וגם יש לא מעט יתרונות בלתת לגוף קצת יותר מנוחה ממה שהייתם רגילים עד כה.

 

קצת על גיל העמידה

חלק מהסימנים הקשורים לתהליך ההזדקנות שלעתים קרובות אנחנו חוששים מהם הם שיער אשר הופל ללבן, התקרחות 2, אובדן אנרגיה, עליה משמעותית במשקל, ירידה משמעותית בגובה, ירידה בתפקוד הראייה והשמיעה, בריאות לקויה ועוד. עלייתם של תסמינים אלו נובעת למעשה מתהליכים פיזיולוגיים בסיסיים המתרחשים בגוף עם הגיל, ולעיתים ניתן גם לנסות לווסת אותם עם לקיחת תרופות או פעילות ספורטיבית מסוימת. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על תופעות אלו ולסייע לכם לצפות ולהבין אותם. באופן זה, ייתכן שתוכלו להרגיש שאתם מבינים מה קורה לכם ואף לשלוט על תהליך ההזדקנות במידת מה.

 

1.      התקרחות

מאפיין מאד משמעותי כאשר אתם מתחילים להזדקן היא תופעת ההתקרחות. אמנם, הדבר הרבה פעמים קשור גם לגנטיקה ולנסיבות תורשתיות. עם זאת, זה מאפיין שלרוב קורה לכל הגברים (למעשה ל-80% מהם) במרוצת השנים. אם אתם יודעים שההתקרחות מפריעה לכם, יש מגוון רב של טיפולים מניעתיים אשר ניתן לעשות. באופן זה, תישארו עם שיער עשיר במשך שנים רבות. אנחנו ממליצים לכם לבחון טיפולי השתלת שיער או שיקום שיער בעזרת טסיות.

 

2.      ירידה בתפקוד מערכת החיסון

ככל שמתבגרים, כך מערכת החיסון מתחילה להיות לקויה יותר ופחות יעילה – הן מערכת החיסון המולדת (קו ההגנה הראשון) ומערכת החיסון הסתגלותית.

בהשוואה לצעירים, לגברים בגיל העמידה יש ​​בדרך כלל רמות גבוהות יותר של דלקות ולכן אנשים בגיל העמידה למעשה נמצאים בסיכון מוגבר למחלות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת, השמנת יתר וסרטן. יעילות חיסונית מופחתת זו גם מובילה לכך שפציעות אשר היו נרפאות אצל צעירים במהירות, לוקחות זמן החלמה רב. עם זאת, כדי לשלוט על כך, ניתן להוריד את רמת הלחץ שכן הוכח כי מתח, ובמיוחד מתח כרוני, מחמירים את הפגיעה במערכת החיסון. לצד זאת, לקיחת תוספי מזון כגון אבץ, ויטמין E ופרוביוטיקה משפרים ביעילות את תפקוד מערכת החיסון.

 

3.      ירידה באיכות הזרע

מחקרים הוכיחו שיש קורלציה בין גילו של גבר לבין הזמן שלוקח להיכנס להריון. תופעות אלו מושפעות מירידה באיכות הזרע. לכן, אם אתם מתכננים עוד ילדים, אל תמרחו את הזמן.

 

לסיכום

להזדקן זו לא בחירה, אך לשלוט בתופעות הנלוות לכך לפעמים כן. ממליצים לכם להתנהל בחוכמה ולהבין מה ניתן לעשות כדי לשפר את איכות חייכם לאורך זמן.

גבר

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.