איך לבחור רופא מנתח?

תוכן עניינים

קרה המקרה ואנחנו נדרשים לניתוח – פעולה חודרנית ומורכבת לגוף שלנו שנעשית למען בריאותנו. במי עלינו לשים את מבטחנו? ואיך נדע שעשינו את הבחירה הטובה ביותר? מערכת הרפואה הישראלית היא מן החזקות בעולם אבל אנחנו צריכים לבצע את הבחירה הטובה ביותר לנו, שמתאימה ביותר לצרכים שלנו. ריכזנו בשבילכם כמה נקודות שיסייעו לכם לבצע בחירה מושכלת וחכמה ברופא המנתח המתאים לכם.

 

הכשרה

הדבר הראשון שנבדוק בבחירת רופא מנתח הוא ההכשרה שלו. זה לכאורה מובן מאליו אבל ישנם ניואנסים רבים שיכולים להשפיע על הבחירה שלנו. איפה למד? היכן התמחה? איפה עובד כיום? עבודה ולימודים במוסדות נחשבים יהוו יתרון בבחירת הרופא.

מְנַתֵחַ

בחירה בניסיון

רפואה היא לא מכונאות רכב, הגוף הוא מערך מורכב ושונה אצל כל אחד. רופא בעל ניסיון בתחומו ראה במהלך הקריירה שלו בעיות רבות ושינויים רבים הרבה מעבר לספרי הלימוד, ולכן יודע מתוקף הניסיון להתמודד עם מצבים שונים. כאשר ניגשים לבחור רופא מנתח, שבו יש לבטוח יותר מכל, כדאי לבחור ברופא מנתח בעל ניסיון כדוגמת ד"ר אלדד פובזנר.

 

אבחון כירורגי

אל הרופא המנתח הגענו לאחר אבחון רפואי של הבעיה, אבל אנחנו צריכים לזכור שגם את אופן הטיפול יש לאבחן. רופא מנתח בעל ניסיון יוכל לפרוש בפניכם אופציות כירורגיות שונות ומגוונות. בימינו הטכנולוגיה הכירורגית מאוד מתקדמת וניתן להתאים פרוצדורות שונות לבעיות שונות ולצמצם התערבויות מיותרות.

יתכן ואתם יכולים להסתפק בניתוח לפרוסקופי שבו החתך הרבה יותר קטן, יתכן ותצטרכו ניתוח עם חתך מלא. אלו החלטות חשובות וכדאי לשמוע את כל האופציות העומדות לפניכם לפני הבחירה באופן הטיפול הכירורגי.

 

מחיר

לעיתים קרובות, ניתוח רפואי פרטי הוא פתרון יעיל אך יקר. כדי להתמודד עם ההוצאות, רבים בוחרים בביטוח פרטי שמאפשר בחירה ברופא. יש לשים לב לפרטי הפוליסה ולוודא שניתן לבחור רופא מנתח עצמאי. אם יש רשימה מוגבלת של רופאים, חשוב לוודא שהרופא המועדף עליכם נמצא בה. יש להתכונן מראש לאפשרות של תשלום יותר גבוה או לבחירת רופא אחר אם יש צורך. לפני הבחירה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות של הפוליסה שלכם.

 

למה עוד כדאי לשים לב בבחירת הרופא?

כאשר ניגשים לבחור ברופא מנתח צריך לקחת בחשבון גם את בית החולים בו הוא עובד, עליכם לשים לב שיש בבית החולים את כל התנאים כדי שהבטיחות שלכם וההחלמה שלכם יהיו במקום הראשון. חשוב לוודא גם את הזמינות של הרופא לאחר הניתוח, לביקורת ומעקב, לשאילת שאלות ועוד.

 

סיכום

בחירה ברופא מנתח היא בחירה חשובה שאנחנו לא עושים כל יום. זאת בחירה שעלינו להיות שלמים איתה באופן מלא ועל כן כדאי לעשות תהליך של בירור וחיפוש למציאת הרופא המתאים לכם. תהליך כזה יתחשב בגורמים כמו מומחיות הרופא, ניסיונו, המקום בו הוא מבצע את הניתוחים, המחיר וההתאמה לתנאי הביטוח הרפואי שלכם.

מְנַתֵחַ

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.