אל תשליכני – עזרים לגיל השלישי שאתם חייבים להכיר

תוכן עניינים

במידה ויש לכם קרובי משפחה אשר נמצאים בגיל  השלישי, וודאי הבחנתם שמדובר בתהליך לא פשוט. זאת מכיוון שאנשים שהיו מורגלים להיות עצמאיים, על ידי דאגה לצרכיהם היומיומיים, לעבוד ואף לסייע לאחרים מאבדים בהדרגה את יכולותיהם הפיזיות ולעיתים אף הקוגניטיביות. לכן, במידה ואתם מחפשים עזרים לגיל השלישי בהחלט הגעתם למקום הנכון – הכתבה הבאה נועדה במיוחד עבורכם.

 

כאשר באים לעזור ולסייע

במצבים הללו ראוי וצריך להפגין רגישות רבה. בהמשך לאיבוד יכולותיהם, המבוגרים מרגישים לא פעם גם מבוכה ואפילו בושה. מטרתינו העיקרית צריכה להיות הענקת סיוע לאדם מבוגר בשביל שיוכל להמשיך לתפקד באופן שיהיה כמה שיותר עצמאי. היום, קיימים עזרים רבים למבוגרים בשם  עזרים לגיל השלישי שמספקים עבורם שלל פתרונות.

 

בבית ומחוץ לבית

כאשר המבוגרים נמצאים לבדם עולה משמעותית הסיכון לנפילות. על מנת לסייע במניעתן, ניתן להתקין מאחזים בחדר הרחצה, רכישת כורסאות בעלות מנגנון הקמה, מעקה למיטה וכיסא למקלחת.

למען יציאה מהבית קיימים עזרים שתפקידם לסייע בתחום הניידות, אשר כוללים הליכונים, מקלות הליכה וכן הלאה. מקבץ זה של אביזרים למבוגרים היא מועילה ויעילה כמובן גם בבית, במידה וקיים צורך מוגבר לתחושת יציבות בעת התנועה.

מכלול האביזרים שמנינו הוא חלק קטן בלבד מתוך רשימה שכל אחד מאיתנו אשר ברצונות לסייע לקרובי משפחה או מכרים בני הגיל השלישי צריכים להכין לעצמם. לכן, מומלץ בחום לנסות ולבדוק במה בדיוק מתקשים האנשים להם אנו עוזרים ואף לקבל ייעוץ מקצועי באשר לאביזרים ייעודיים אשר קיימים בשוק, שבכוחם לסייע לפתור את הקשיים הספציפים הללו.

 

שיפור היציבות

חשוב מאד לשפר באופן משמעותי דיו את יציבותם של המבוגרים. ידועה ומוכרת לכל תופעת הנפילות ברחוב או בבית. זאת מכיוון ששיווי המשקל והשרירים אינם כשהיו, וכמובן נפגעים יותר מבעבר כתוצאה מהנפילה כי העצמות שבירות יותר. למרבה הצער, בעקבות החשש מפני נפילות מבוגרים רבים מוותרים ונמנעים מפעילויות שאהבו לעשות, בשביל לצמצם את הסיכון.

 

אביזרים שיקומיים

מעניין לציין שבכוחם של חלק מהאביזרים הנפוצים בקרב אנשי הגיל השלישי לסייע גם במצבים שיקומיים. כפי שנאמר, מהות תפקיד האביזרים הללו היא לאפשר ולשמר כמה שיותר עצמאות לנוכח מגבלות גופניות. אנשי הגיל השלישי נתפסים, בצדק, בתור מוחלשים פיזית וקוגניטיבית ולכן חשוב מאד שיקבלו עזרה וישקמו את עצמאותם.

 

לסיכום

מפאת חוסר עצמאותם והמרמור אשר לרוב נובע כתוצאה מכך, נדמה שהחברה מסיתה את בני הגיל השלישי לא מעט פעמים הצידה, כמו כלי שכבר אין בו שימוש. מדובר בתפיסה מוטעית ביותר שכן אין כמו ניסיון החיים של בני הגיל השלישי.

כדי להבין מה הם רוצים ואוהבים ולסייע להם לענות על צרכיהם, יש להאזין להם בקשב לב, ולהעניק להם את היכולת לשמר ככל הניתן אורח חיים עצמאי ובטיחותי. מדובר בתפיסה שמובילה חברות רבות לשווק ולייצר מוצרים המיועדים על מנת לסייע ולהקל על האוכלוסייה המבוגרת.

יד

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.