איך תזהו שאתם מכורים לסמים ואיך תטפלו בזה?

תוכן עניינים

התמכרות לסמים הוא לא תמיד דבר כזה פשוט להודות בו. כיום מאוד קל למצוא סמים ולכן התמכרויות אליהם הוא מצב די נפוץ. בעידן המודרני בו הכל נגיש אלינו, אחוזי ההתמכרות רק עולה וההתמודדות מול התמכרות הוא די מסובך. למרות כל הקושי, הכאב והתסכול, כן אפשר לטפל בהתמכרות. אנחנו נפרט על כך בהמשך.

 

סוגי הסמים

ישנם סוגי סמים שונים ומגוונים:

  • סמי מרץ – סמים אשר מעוררים את האדם אשר לוקח אותם ובנוסף ממריצים את מערכת העצבים שלו.
  • סמים מדכאים – הסמים הללו עושים בדיוק את ההפך. הם דווקא מדכאים את מערכת העצבים של הגוף.
  • סמי הזיה – סמים אשר מבלבלים וגורמים להזיות אצל האדם אשר משתמש בהם.
  • סמים נרקוטיים – או בשפת העם, משככי כאבים. מטרתם להפחית כאבים.

סמים

איך תזהו שאתם מכורים לסמים?

הדבר הכי משמעותי הוא החוסר יכולת להפסיק. אם אתם או מישהו בסביבתכם לוקח סמים ולא מצליח להפסיק למרות הרצון שלו, כנראה שהסיבה היא התמכרות. תוכלו לזהות אם אתם מכורים בעזרת עוד כלי. אם אתם מבינים את הנזקים ובכל זאת ממשיכים להשתמש, זה גם אומר הרבה.

 

פגיעה ביום יום

בן אדם אשר מכור לסמים חושב על זה במהלך היום. במצבים קשים יותר, התמכרות לסמים יכולה להשפיע לרעה בעבודה, בלימודים, ביחסים עם המשפחה, ביחסים עם החברים ובעוד הרבה תחומים שונים. ברגע שהסמים תופסים מקום כו גדול וקורה והבן אדם פוגע באחרים כדי לקבל את הסמים שלו – סימן שהמצב חמור.

 

גמילה מסמים

גמילה מסמים היא תקופה מאתגרת וקשה מהרבה סיבות. היא מסובכת גם כן למטופל וגם כן למשפחתו. זה תהליך אשר לוקח זמן אבל אם יש מחויבות ונכונות לעבור את התהליך הזה, השמיים הם הגבול. להאמין שזה אפשרי לצאת מזה ולרצות בחיים אחרים יכולים לעשות הבדל כל כך משמעותי. צעד אחר צעד והדברים יתחילו להיות קלים יותר עם הזמן.

 

איפה ללכת?

שאלה חשובה. איפה ללכת? מכון גמילה שאטו רוח בכפר הוא מכון גמילה עם ניסיון רב בתחום. המטרה במקום הזה היא ליצור שינוי התנהגותי אצל המטופל, לספק לו טיפול רגשי ונפשי כדי להבין מה סיבת ההתמכרות ולעזור לו גם ברבדים הללו. יש בשאטו צוות מקצועי מאוד בתחומים רבים וזאת, כדי לתת את התמיכה המיטבית למי שמגיע.

 

לסיכום

ישנם סוגים רבים של סמים ולכל סם השפעה שונה. התמכרות לסמים הוא דבר מאוד נפוץ במיוחד בעולם המודרני – עולם שבו הכל נגיש לנו ואנשים רוצים להתנסות בכמה שיותר דברים. כדי לזהות האם אתם מכורים תבדקו האם זה משפיע לכם על היום יום? האם אתם תלויים בזה?

האם אתם ממציאים לעצמכם תירוצים שאתם לא רוצים להפסיק נטו כי אתם לא מצליחים להפסיק? לפי השאלות הללו תוכלו להבין מה המצב ואם אכן יש התמכרות, מכון גמילה יכול להיות פתרון נפלא. תשמרו על בריאותכם ואל תבזבזו זמן. יש אנשים שיכולים לעזור לכם!

מכור לסמים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.