בעיות בריאות – האם זו סיבה לערעור על ירושה

תוכן עניינים

באופן כללי ירושה ניתנת על פי רצון המנוח – כמו שהוא כתב בצוואה. במקרים בהם אין צוואה, על היורשים להגיש בקשה לצו ירושה ובהתאם להחלטת רשם הירושות, ינתן צו ירושה. כאשר רוצים לערער על ירושה, צריך להבחין בין צוואה לצו ירושה. האם בעיות בריאות הן עילה לערעור? מוזמנים להמשיך כאן. חשוב לציין שזה לא תחליף לייעוץ משפטי בשום אופן.

 

מהי צוואה?

המנוח כותב את רצונו בצוואה. הצוואה היא מסמך רשמי המופקד אצל עו"ד צוואות וירושות בד"כ ובה יש הוראות לאופן חלוקת הרכוש שהותיר בין כל היורשים.

מהי צוואה

מתי ניתן לערער על צוואה?

ערעור על ירושה יכול להתרחש במצבים שונים, והעילות הספציפיות לערעור על צוואה או ירושה ישתנו בכל מדינה. הסיבות העיקריות לערעור על ירושה כוללות:

 

היעדר יכולת לכתוב צוואה:

אם הנפטר (המוריש) לא היה בר דעת או לא היה לו את היכולת הנפשית להבין את ההשלכות של מעשיו בעת יצירת הצוואה, תוקף הצוואה עלול לפוג. בעיות בריאותיות לא תמיד יכנסו לקטגוריה זו וכדי להוכיח שמדובר בבעיה בריאותית המשליכה על התפקוד הנפשי יהיה צורך באימות הנתונים ממסמכים רפואיים וכו'.

 

הונאה או זיוף:

אם ניתן להוכיח שמישהו הפעיל השפעה בלתי הוגנת על המוריש, אילץ אותו לקבל החלטות בניגוד לרצונו החופשי, ניתן לערער על הצוואה. באופן כללי, אם יש ראיות לכך שהצוואה זויפה או שמישהו השתמש באמצעי הונאה כדי לגרום למוריש ליצור או לשנות את הצוואה, ניתן לערער עליה.

 

ביצוע לא תקין של הצוואה:

צוואות חייבות להתבצע בהתאם לדרישות משפטיות ספציפיות, כגון נוכחות עדים. אם הצוואה לא בוצעה כהלכה, ניתן לערער עליה בקלות יחסית.

 

ערעור על צוואה מצריך מומחיות בתחום

חשוב לציין כי ערעור על צוואה יכול להיות הליך משפטי מורכב, והתוצאה תלויה בנסיבות הספציפיות ובמומחיות עורך הדין שנבחר לייצג את המערער. אם אתם שוקלים לערער על ירושה או מעורבים בסכסוך כזה, חפשו עו"ד מומחה לתחום זה דווקא.

ערעור על צוואה מצריך מומחיות בתחום

מה זה צו ירושה?

במקרה בו המנוח לא הותיר אחריו ירושה, היורשים החוקיים צריכים להגיש בקשה לצו ירושה בכדי להנות מהעיזבון שנותן. את צו הירושה יעניק רשם המשכונות בחתימת בית המשפט ובו יצוין אופן חלוקת הירושה. על צו ירושה ניתן להגיש התנגדות או בקשה לתיקון הצו.

 

מתי ניתן לערער על צו ירושה?

כל עוד והצו לא התקבל והיורשים יודעים שהם לא צירפו את כל המסמכים והפסק שהולך להתקבל הוא לא לטובתם, הם יכולים להגיש התנגדות לצו. לאחר שהצו התקבל, ניתן להגיש בקשה לתיקון צו הירושה ולעומת ערעור על צוואה, מדובר בהליך פחות מורכב אך גם הוא מחייב ליווי של עו"ד מומחה לענייני ירושות. אל תוותרו על ליווי מקצועי.

בעיות בריאות - האם זו סיבה לערעור על ירושה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.