כיצד בריאות הנפש משפיעה על בריאות הפה שלך?

תוכן עניינים

מדינת ישראל היא מדינה מלחיצה המייצרת מתח הפוגע בבריאות הנפשית של רבים. יש לכך השלכות בריאותיות שונות, אחת המטרידות שבהן היא ההשפעה על בריאות הפה והשיניים של רבים. 

 

ההשפעה של לחץ נפשי על הבריאות שלנו

העולם המודרני באופן כללי ומדינת ישראל באופן מיוחד מייצרים לחץ תמידי לא פשוט ומורכב שיש לו השפעה ממשית על אנשים רבים בהיבט של לחץ נפשי. ידוע היום לאחר מחקרים רבים כי המצאותו של אדם במצבים מסוג זה יש בהם לגרום לא רק לבעיות הקשורות לנפש, אלא הן משפיעות על מכלול רחב של בעיות פיזיות בגוף האדם מסוגים שונים.

הלחץ בו מצוי האדם פוגע באופן ברור בבריאות שלו. יתרה מכך ללחץ בו אנו נמצאים יש פוטנציאל נזק גדול מאד לחלקים ומערכות חשובות מד בגוף שלנו ובתוך כך יש חשש לפגיעה במערכת החיסונית של הגוף, לגרום לבעיות בעיכול והתפתחות של מחלות דוגמת הסכרת ואף להתקפי לב או שבץ. בתוך כל אלו מוצאים המחרים את הקשר הישיר בין לחץ נפשי לבין בריאות הפה שלנו.

בְּרִיאוּת

ההשפעה של בריאות הנפש על הפה שלנו

בריאות הפה היא אלמנט החשוב לשמור עליו באופן קבוע, הי כולנו מכירים את ההנחיה לגבי צחצוח שיניים, שימוש במי פה וחוט דנטלי. אך לעיתים יש מצבים בהם באופן לא מודע אנחנו יוצרים לעצמנו בעיות. החיים במתח גבוהה, בטח בישראל מייצרים לנו אתגרים לא פשוטים. כתוצאה ממצב נפשי מורכב אנו יכולים למתוח קו ישיר לבעיות שיניים נפוצות אשר יכולות להופיע אצל כל אחד עקב מתח נפשי.

תופעות כגון פצעי הרפס, יובש המוביל להעלאת החומציות בחלל הפה ופגיעה בשן וכן מחלות חניכיים שונות. בשל כך יש חשיבות עצומה לקיים שגרת טיפולים ומעקב של בריאות הפה והשיניים, אין זה משנה אם אתם מחפשים רופא שיניים מומלץ בקריות או בכל אזור אחר בארץ, רצוי לגשת להיבדק.

 

מי הם המועדים העיקריים להיפגע?

מצבים בהם אנשים מפתחים סימפטומים של פגיעה בבריאות השן כתוצאה ממצב נפשי יכולים להופיע בכל שכבות הגיל, אך עדיין ישנן אוכלוסיות פגיעות יותר, מי הן קבוצת הסיכון?

  • אנשים בוגרים – לרוב בעשורים מתקדמים אשר חשופים למתח נפשי עקב אירועים שונים
  • אנשם הסובלים מפגיעה בבריאות הנפשית – זוהי קבוצה המועדת לבעיות באופן טבעי.
  • מי שהבעיה הנפשית פוגעת בתפקוד שלהם – זאת מכיוון שאז התפקוד הכללי בפעולות השגרה נפגע.

 

מה אפשר לעשות?

על מנת לשפר את מצב הרוח מצד אחד ומצד שני לשמר את בריאות השן, יש מספר פעולות שאפשר לבצע שיגרמו לנו להרגיש טוב יותר ולהיות בריאים יותר.

  • לשמר הרגלי היגיינה קבועים – שמדובר על בריאות השן זוהי משימה חשובה מאין כמוה.
  • בדיקה תקופתית – הקפידו על בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים
  • שיפור מראה השיניים להגברת מצב הרוח – פעולות כמו שיפור מראה הפה והשיניים באמצעות השתלות שיניים בקריות יכולים לשפר מאד את מצב הרוח שלכם.

בריאות נפשית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.