בריאות לפני הכל -3 מזרנים בריאים לגב

תוכן עניינים

היום, מזרן איכותי נחשב למוצר צריכה בסיסי, ומהווה מרכיב כל כך משמעותי לבריאות הגב שלנו לטווח הארוך. מזרנים באיכות ירודה יכולים ממש להפחית מאיכות החיים שלנו וליצור אצלנו בעיות פיזיות למיניהן כמו כאבי גב, שרירים תפוסים, כאבי צוואר, תנועה יום יומית כואבת ועוד. אז בכדי לשמור על בריאותנו ועל איכות חיינו בצורה תקינה לאורח זמן, חשוב שנדע לבחור מזרנים איכותיים, חזקים, המותאמים לנו וישמרו על בריאותנו לטווחים ארוכים. 

 

איכות השינה

לפני שנגיע לסוגי המזרנים בריאים ביותר עבורנו, חשוב להבין עד כמה המזרן משפיע על התנועות הפיזיות שלנו וגם על התפקוד היום יומי שלנו. מעבר לשרירים תפוסים ותחושה לא נעימה בגוף, המזרן משפיע גם על איכות השינה שלנו לאורך זמן ועל כמות האנרגיה שהגוף שלנו מקבל מדי לילה. במהלך השינה הגוף שלנו מחדש תאים, מתקן נזקים, מכין את הרכב הגוף ליום שלמחרת, ומשפיע על איך ייראה היום יום שלנו.

אז אילו מזרנים, מבין המגוון הרחב, הכי בריאים לגב שלנו?

 

מזרנים אורתופדיים

מזרנים אורתופדיים הינם המזרנים המוכרים ביותר באיכותם ובהשפעתם לטובה על הגוף שלנו. מדובר במזרנים התומכים בגופנו ומחלקים את הלחץ באופן שווה גם על עמוד השדרה שלנו וגם על שאר חלקי הגוף שלנו. המזרנים האורתופדיים קשיחים ואינם נותנים לגב להתקמר ובכך שומרים על תקינות האיברים ונותנים לנו את האופציה לשינה תקינה וטובה יותר וגם להעלמות כאבי השרירים המעיקים עלינו.

 

מזרני לטקס

עוד סוג מצוין של מזרנים הינם מזרני לטקס, מדובר במזרנים טבעיים המיוצרים בדרך כלל מגומי טבעי ומעניקים קשיחות מתונה ותמיכה לגופינו בצורה אחידה לכל אורך המזרן. מזרני הלטקס יחסית נוקשים, והם יוצרו כך בכדי לתת לגופינו תחושת יציבות ותמיכה טובה לגוף בשילוב עם נוחות מקסימלית.

מזרני הלטקס בעצם לא "מקבלים" את הלחץ שהגוף יוצר עליהם אלא הם דוחפים בחזרה בצורה מאוזנת ובכך שומרים על התמיכה המרבית בעמוד השדרה. מזרני הלטקס יותר קשיחים מהמזרנים האורתופדיים ויוכלו להתאים בעיקר לאנשים שמעדיפים מזרן קשה ויציב ככל הניתן.

 

מזרן קפיצים

מזרני הקפיצים הינם סוג פופולרי למדי בקרב תעשיית המזרנים. מדובר במזרן שיחסית מחזיק מעמד לאורך זמן ומשתנה על ידי מספר הקפיצים ממזרן למזרן. ככל שהמזרן בעל יותר קפיצים, אפשר לקבל תמיכה נקודתית וספציפית בצורה טובה יותר.

מזרני הקפיצים רכים יותר ומאפשרים נוחות מקסימלית באמצעות שכבת הריפוד העליונה שלהם העשויה בדרך כלל מספוג. איכות המזרן והשפעתו על בריאותינו לטווח הארוך תלויה במספר הקפיצים, בסוג הריפוד, ובדרגת הקושי, אך הם בהחלט מהווים תמיכה יציבה לגב ולשרירים.

 

סיכום

אז אין ספק שהמזרנים משפיעים על איכות חיינו, על היום יום שלנו, איכות השינה שלנו, ועל עוד מספר פרמטרים המשפיעים עלינו באופן ישיר. חשוב למצוא את המזרן המתאים לנו כדי ליהנות מאיכות שינה מקסימלית ולשמור על עמוד השדרה לאורך זמן.

מזרונים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.