אילו הבדלים ניכרים יש בסוגי מכשירי שמיעה?

תוכן עניינים

מכשירי שמיעה מהווים מצרך חיוני לחתך שלם מהאוכלוסייה בעלי מוגבלויות בשמיעה.

יש הרבה סוגי מכשירים המסייעים בשמיעה, והם מתאימים לכל הגילאים, גם לכבדי שמיעה מלידה וגם לאלו שחוו פגיעה בשמיעה או התדרדרות בשמיעה לאורך זמן.

תחום עזרי השמיעה התפתח מאוד בשנים האחרונות ועדיין ממשיך להתפתח. כבדות שמיעה עלולה להיווצר ממגוון סיבות, בין אם מלידה, מפציעת אוזן או פציעה נוירולוגית, או כתוצאה משחיקה וגיל מבוגר. מידע מפורט ואבחון שמיעה ניתן למצוא במגוון מכונים יעודים כמו מכון שמיעה אופקים.

פה נפרט על ההבדלים בין מכשירי השמיעה השונים הנמצאים כיום בשוק בהתאם לאופי הפגיעה בשמיעה, טעמי נוחות, טעם אסתטי אישי, ותקציב.

 

ההבדלים העיקריים קיימים בין סוגי מכשירי השמיעה

  1. צורה

מכשירי שמיעה מתפתחים טכנולוגית כל הזמן, אך הם בדרך כלל עדיין מתחלקים לשתי קטגוריות, מאחורי האוזן ובתוך האוזן.

 

מאחורי האוזן

סוג זה של מכשירי שמיעה יושב מאחורי האפרכסת ועובר מעליה על מנת להגיע לכניסת תעלת האוזן החיצונית. יש מכשירים בדגם אחורי האוזן המגיעים עם מגבר שמגיע עד תעלת האוזן.

 

תוך האוזן

מכשירים מסוג זה הרבה יותר דיסקרטיים. בסוג הזה של מכשירי שמיעה אין חיבור סביב אפרכסת האוזן, כלל המכשיר קטן הרבה יותר ונכנס ישירות לתעלת האוזן.

המכשיר התוך אוזני הנפוץ יותר יושב באוזן החיצונית ונכנס לתוך תעלת האוזן, אך יש גם וריאציה קטנה יותר שנכנסת עמוק יותר לתעלת האוזן ואינה יושבת באוזן החיצונית בכלל.

 

  1. הפחתת רעשים

הבדל מרכזי בין מכשירים ישנים למכשירים מתקדמים יותר הוא מנגנוני הפחתת הרעשים. הכוונה בהפחתת רעשים היא ביחס לרעשי רקע, בייחוד ביחס לצלילים מרכזיים יותר כמו שיחה, רעשי רוח, ורעשים פתאומיים.

ההבדל בין המכשירים הוא בכמות מנגנוני הפחתת הרעשים. בעוד המכשירים הישנים בעלי כמות מעטה במכשירים החדשים יותר ישנם כמה מנגנונים העובדים במקביל.

הם יכולים לבודד שיחה בין אנשים לרעשי הרקע, לזהות ולהפחית רעשי רוח, ולזהות רעשים חזקים פתאומיים כמו גרירת כיסא או צפירת רכב וכך חווית השימוש נעימה ולא עוצמתית ומבלבלת למשתמש.

 

  1. תקציב

ההבדל אולי הניכר ביותר בין מכשירי השמיעה הוא במחיר. כאמור טכנולוגיית השמיעה הולכת ומשתכללת כל הזמן ונהיה בשנים האחרונות לנושא מחקר וייצור מרכזיים.

איפה שמכשירים מאחורי האוזן יכולים לנוע בין 999 ל-11,000 שקלים, מכשירים תוך אוזניים יכולים להתחיל מסביבות 1,500 שקלים ועד 12,000, ומחירים אלו תלויים בטכנולוגיה ואיכות המוצר.

בבחירת מכשיר שמיעה יש להתחשב בהבדלים אלו בהתאם לאופי וחומרת מגבלת השמיעה.

לסיכום, ההבדלים העיקריים בין סוגי המכשירים הם: צורה, טכנולוגיית תפעול הרעשים, והמחירים.

חשוב לזכור שיש להתאים את המכשיר לנסיבות מוגבלות השמיעה, לא כל מכשיר מתאים לכל אחת מהנסיבות המצריכות מכשיר. מלבד אבחנה על ידי רופא מומלץ לפנות לאחד ממכוני השמיעה בארץ שיוכלו להתאים מכשיר לצורך הספציפי שלכם.

 

מכשיר

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.