הגב לא משקר: 6 סימנים המעידים על כך שהגיע הזמן לקבוע תור לאורתופד

תוכן עניינים

בעיות שרירים ושלד, אם לא בודקים ומזניחים אותן, עלולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלכם. אורתופדים הם רופאים מומחים אשר הוכשרו לאבחן ולטפל בבעיות שונות הקשורות למערכת השלד, השרירים, המפרקים הרצועות הקושרות ביניהם.

בעוד שכאבים קלים הם שכיחים, סימפטומים מסוימים הם סימנים מובהקים לכך שיש צורך בייעוץ רפואי מקצועי. הנה שישה סימנים המצביעים על כך שאולי הגיע הזמן לקבוע סוף סוף תור לאורתופד.

 

1. כאבי מפרקים או שרירים מתמשכים

כאב מתמשך במפרקים או בשרירים שלא משתפר עם מנוחה, קרח או משככי כאבים ללא מרשם הוא דגל אדום. סוג זה של כאב, במיוחד אם הוא נמשך זמן רב מדי, עלול להיות סימן למצבים כרוניים כגון דלקת מפרקים ניוונית או דלקת מפרקים שגרונית.

במצב זה, אוטוריטה מקצועית כמו פרופ' רונן דבי – אורתופד מנתח​ יכולה לספק הערכה מקיפה כדי לקבוע את הגורם לאי הנוחות שלכם ולהציע אפשרויות טיפול מתאימות, שעשויות לנוע בין תרופות ופיזיותרפיה ועד, במקרים מסוימים, ניתוח.

1. כאבי מפרקים או שרירים מתמשכים

2. טווח תנועה קטן

ירידה ניכרת בטווח התנועה יכולה להיות מדאיגה. קושי בביצוע תנועות שגרתיות – כמו כיפוף היד או טיפוס במדרגות – מרמז על בעיות מפרקים שעלולות לנבוע ממצבים כמו דלקת פרקים או דלקת גידים. מגבלה זו עלולה להשפיע קשות על הפעילות היומיומית ועל איכות החיים שלכם. האורתופד יוכל להעריך את מצבכם, לאבחן את הסיבה לירידה בטווח התנועה ולהמליץ לכם על תוכנית טיפול שעשויה לכלול תרגילים, פיזיותרפיה או התערבויות אחרות כדי לסייע בשיקום.

 

3. חוסר יציבות בזמן הליכה או עמידה

תחושת חוסר יציבות בזמן עמידה, הליכה או עיסוק בפעילות יומיומית יכולה להעיד על בעיות מפרקים חמורות. חוסר יציבות נובע לעיתים קרובות מעצמות מוחלשות או הפרעות במפרקים, שעלולות להוביל לנפילות ולפציעות. הערכה אורתופדית היא חיונית כדי לקבוע את הסיבה לתחושה זו, שיכולה לנוע בין בעיות עצביות לניוון מפרקים. הטיפול עשוי לכלול תרגילי חיזוק ואפילו התערבות כירורגית לשיפור היציבות ומניעת סיבוכים נוספים.

3. חוסר יציבות בזמן הליכה או עמידה

4. פגיעה ברקמות רכות

פציעות של רקמות רכות, כגון נקעים או מתיחות, משתפרות בדרך כלל עם הזמן ועם טיפול נאות. עם זאת, אם אינכם מבחינים בשיפור תוך 48 שעות, או אם הפציעה כואבת מאוד ומגבילה את הניידות שלכם, זה סימן לפנות לאורתופד ולקבל חוות דעת מקצועית.

כאבים ונפיחות מתמשכים יכולים להצביע על פציעה חמורה יותר כמו קרע ברצועה או קרע בגיד. האורתופד יערוך בדיקות הדמיה כדי להעריך את היקף הפציעה ולהמליץ לכם על תוכנית טיפול, שעשויה לכלול פיזיותרפיה, קיבוע או ניתוח.

 

5. שינויים במראה המפרקים

שינויים נראים לעין במפרקים שלכם, כגון נפיחות, אדמומיות או עיוות, מחייבים טיפול רפואי מיידי. תסמינים אלו יכולים להעיד על מחלות מפרקים דלקתיות או ניווניות, כגון צורות שונות של דלקת פרקים. ללא טיפול ראוי, מצבים אלה עלולים להוביל לכאב כרוני ואף לנכות תפקודית.

אורתופד מנתח יכול לאבחן שינויים אלו באמצעות בדיקות גופניות ובדיקות הדמיה, ולהציע טיפולים שעשויים לכלול תרופות אנטי דלקתיות, שינויים באורח החיים או ניתוח החלפת מפרקים במקרים קיצוניים.

 

6. חוסר תחושה, עקצוץ או חולשה

חוסר תחושה, עקצוץ או חולשה, במיוחד בזרועות וברגליים, הם סימפטומים של נזק עצבי, העלולים להיות קשורים לבעיות בעמוד השדרה. אסור להתעלם מתחושות אלו מכיוון שהן עלולות להוביל לנזק ארוך טווח אם לא מטפלים בהן בזמן.

אורתופד כמו פרופ' רונן דבי – אורתופד מנתח, מיומן באבחון וטיפול בתסמינים הקשורים לעצבים הללו, לרוב תוך שימוש בשילוב של תרופות, פיזיותרפיה, ובמקרים מסוימים, התערבויות כירורגיות כדי להקל את הלחץ המופעל על העצבים ולהקל על התפקוד היומיומי.

 

כשיש ספק, אין ספק

לעולם אל תתעלמו מסימני אזהרה כמו עיוות המפרק, תחושות עקצוץ וחוסר יציבות, הדורשים להתייעץ עם אורתופד מנתח ללא דיחוי לאבחון ובניית תוכנית טיפול נכונה. התערבות מוקדמת היא קריטית למניעת בעיות חמורות יותר ולשמירה על הניידות והבריאות הכללית שלכם. אנשי מקצוע כגון פרופ' רונן דבי – אורתופד מנתח הם הכתובת הנכונה על מנת להתחיל לטפל בבעיות מסוג זה.

הגב לא משקר 6 סימנים המעידים על כך שהגיע הזמן לקבוע תור לאורתופד

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.