האומנות תשחרר אותך – הכל על טיפול באומנות למבוגרים

תוכן עניינים

כשהיינו ילדים, ציירנו את העולם בצבעים רכים ועליזים, היינו אז אופטימיים ושמחים גם כשהתמודדנו עם דברים קשים ועצובים. אולם כבוגרים, אתגרי החיים, המתחים, הלחצים, מערכות היחסים והמשברים השונים עלולים להוביל אותנו לצבעי רגש עזים אשר הופכים כהים ואפלים ככל שאנו נשאבים למערבולות הקשיים. הטיפול באמנויות למבוגרים יכול להעניק שחרור אמיתי, מזור ומרפא למשברים ולקשיים שאנו עוברים ולאפשר לנו להכניס מחדש אור ובהירות לחיים. 

 

טיפול באמנויות

ההתמקדות כאשר מדברים על טיפול באומנות הינו בטיפול באמנויות השונות כגון ציור, רישום, פיסול וכתיבה כתרפיה באמצעות אמנות המיועדת לילדים ומבוגרים. התרפיה באמצעות אמנות עוזרת לשחרר את החסמים הנפשיים ולעזור לנו לעבד רגשות מודחקים, לגלות את העוצמה הפנימית שבנו ולהפוך את החיים לעשירים ומלאים יותר ביצירה ובביטוי עצמי.

טיפול באומנות למבוגרים ככלי בריא ומועיל לטיפול במשברי החיים, בקשיים השונים שאנו עוברים כהורים, כבני זוג או כיחידים יכול לשמש כאמצעי לטיפול עבור מתמודדי נפש שונים החווים התפרצויות של פוסט טראומה, חרדות, דכאון או מצבים אחרים.

טיפול באומנות למבוגרים

הנפש נמשכת ליופי

האמנות על כל גווניה השונים כגון ציור, רישום, פיסול, מוסיקה וכתיבה יוצרת, צילום ועוד רבים ידועים כבר אלפי שנים כמזון לנפש. הצבעים, המרקמים, האור והקומפוציזיה הם הדרך של הנפש ליצור לעצמה מבנה וצורה.

כאשר אדם יוצר הוא מבטא את משאלות ליבו, את הרגשות שלו, את השקפת עולמו והנסיון שלו לתוך עולם מוחשי יותר של צבע, צליל וצורה. באופן זה הוא מתעל את התחושות הפנימיות שלו לתוצר חיצוני גשמי שאפשר לראות, לבחון, למשש ולהרגיש. הפעולה הזו מותירה אותנו נקיים יותר, שלווים יותר ומחוזקים יותר.

 

ביטוי לא מילולי של רגשות ותחושות

כאשר אנו יושבים על ספת הפסיכולוג אנחנו צריכים להתבטא במילים, משפטים, סיפורים. אולם לא כל אדם מסוגל לשוחח בפתיחות על העובר עליו. לעיתים הטראומה או המשבר עמוקים ומדממים מדי בשביל להביע אותם במילים ולעיתים המילים פשוט לא מספיקות כדי להעביר הלאה את התחושות. בדיוק במקום הזה נמצאת האמנות עם שלל סגנונות ואמצעים לבטא את מה שלא ניתן לביטוי במילים.

טיפול באומנות למבוגרים

מטפלת שנמצאת שם בשבילכם

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך הטיפול באמצעות אמנות היא כמובן המטפלת עצמה. על מטפלת באומנות להיות בעלת ניסיון בטיפול במבוגרים על כל המשתמע מכך, עליה להיות אמפתית אך חזקה, רכה אך תקיפה, מכילה אבל גם מכוונת, כדי שתהליך הטיפול יועיל למטופל והוא ילך צעד צעד במשעולי נפשו עם יד מכוונת בבטחה.

 

אמנות כחלון לנפש – הדרך שלכם להתבונן בעצמכם מחדש

האמנות הינה חלון לנפש שלכם, בעזרתה תוכלו לבחון את מסלול חייכם ולעצבו כמסלול של הצלחה והחלמה, כדי שתמיד תוכלו להמשיך וליצור ממקום של מרגוע ושמחה.

טיפול באומנות למבוגרים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.