הכל על ניתוחי העפעפיים השונים

תוכן עניינים

הדבר הראשון בתקשורת נכונה הוא היכולת ליצור קשר עין עם מי שמולנו. כאשר העיניים שלנו מקבלות מראה פחות אסתטי בגלל עפעפיים שמוטים, ניתן "לתקן" אותם באמצעות טיפולים שונים. במקרים מסוימים ההמלצה תהיה ללכת דווקא על ניתוח עפעפיים. עור העפעפיים מתבגר ונמתח ופעמים רבות הם מקבלים מראה שמוט ונפול. יש פעמים שמדובר רק בפגיעה באסתטיקה, ויש פעמים בהם העפעף השמוט מסתיר את שדה הראיה וכך איכות החיים נפגעת בצורה ישירה.

כאן ריכזנו עבורכם את המידע על ניתוחי העפעפיים השונים. בסך הכל יש שני סוגי ניתוחי עפעפיים מרכזיים: ניתוח עפעפיים עליונים, ניתוח עפעפיים תחתונים ולפעמים הניתוח ישלב את כל העפעפיים, בהתאם לצורך.

 

ניתוח להרמת עפעפיים עליונים

ניתוח להרמת עפעפיים מכונה בלפורפלסטי עליון. העפעפיים העליונים נוטים "ליפול" על העין ולהקטין את שדה הראיה רק בגלל הצטברות עודפי עור, קמטים ושומן באזור העפעפיים. הצטברות שומן בעפעפיים מכונה בשפה מקצועית "דרמטוכליזס". במקרה כזה ניתוח להרמת עפעפיים עליונים מסייע באופן מיידי. במסגרת ניתוח זה מסירים את עודפי השומן והעור שהצטברו במקום וכך העור מתמצק והעפעפיים מורמים חזרה. תוכלו לקרוא על ניתוח זה מידע נוסף אם תיכנסו לאתר העפעפיים שלי.

 

ניתוח להרמת עפעפיים תחתונים

ניתוח זה מכונה בשפה מקצועית "בלפורפלסטי תחתון". כאשר העפעפיים התחתונים נזקקים לניתוח, המטופל סובל ממראה עפעפיים שמוט המדמה לו נראות עייפה. העפעפיים התחתונים צוברים שומן וקבלי עור מקמטים שנוצרו וכך מתחת לעיניים נראות מעין "שקיות". באמצעות פעולה כירורגית קלה מסירים עודפי עור ושומן עד ליצירת מראה צעיר עם עפעפיים מורמים. חשוב לציין כי במסגרת ניתוח להרמת עפעפיים תחתונים, המקצועיות חשובה במיוחד. הסרה לא זהירה של השומן המצטבר, עלולה ליצור מראה עיניים שקועות ולא אסתטיות.

 

ניתוחים משולבים

ניתוחי עפעפיים רבים משלבים טיפול כירורגי גם בעפעפיים העליונים וגם בעפעפיים התחתונים. חשוב לציין כי ניתוח להרמת עפעפיים לא יעשה אף פעם בעפעף אחד בלבד. תמיד הוא יעשה גם בצד השני, ליצירת מראה מאוזן ונעים לעין. בכל מקרה כזה הרופא המטפל יבחן את מצב העפעפיים ויחווה את דעתו המקצועית לטיפול המתאים. פעמים רבות מטופלים בוחרים להרים את הגבות בשילוב עם ניתוח העפעפיים וכך הניתוח יוצר מראה צעיר ורענן עוד יותר.

 

האם ישנן תופעות לוואי לאחר ניתוח עפעפיים?

לאחר ניתוח להרמת עפעפיים יתכנו תופעות לוואי, אך הופעתן נדירה יחסית. בין 90 ל-95 אחוזים מהמנותחים מרוצים מהניתוח שעברו. הסיבוכים הנדירים יכולים להתבטא בעיניים יבשות באופן זמני, צלקת קטנה באזור העפעף והצטברות שומן (ציסטות) באזור הניתוח. גם כאשר תופעות אלו מופיעות, יש מה לעשות כדי להעלים גם אותן. אם אתם סובלים מעפעפיים שמוטים, לאחר ניתוח כזה תרגישו רעננים יותר, שדה הראיה שלכם יתרחב והמראה האסתטי שלכם יצעיר.

העין ירוקה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.