5 טיפים לבחירת מרפאה בעיסוק

תוכן עניינים

ריפוי בעיסוק הוא תחום רחב מאד בו מטופלים ילדים ומבוגרים כאחד, מטרתו לסייע למטופלים בביצוע מטלות יום-יומיות אשר לרובינו נראות פשוטות וחסרות משמעות. ריפוי בעיסוק תורם ומקדם המון גם מבחינה חברתית, קוגניטיבית והתפתחותית. אז מה קורה אם אחד ההורים לפתע צריך סיוע בריפוי ועיסוק? או שקיבלת שיחה מהמורה/גננת על כך שהילד צריך ליווי? לפניכם טיפים חשובים לבחירת מרפאה בעיסוק.

 

רקע בתחום

דבר ראשון והכרחי שיש לבדוק לפני כל תחילת סשן עם מרפאה בעיסוק ובעצם, לפני כל אינטרקציה עם בעל מקצוע הדורש הסמכה הוא הכשרה וניסיון בתחום. גם אם זה מביך אתכם והאדם שמולכם מדבר כמומחה אמיתי, זה בסדר גמור לשאול – איפה למדת? כמה שנים אתה בתחום? מה היא המומחיות שלך? האם עבדת בעבר עם ילדים/מבוגרים? כל שאלה היא לגיטימית. בעיקר כשלפניכם דרך משמעותית יחד.

 

מה זה אומר הכשרה בתחום?

כפי שהוזכר, ריפוי בעיסוק הוא תחום רחב. יתכן ואתם זקוקים לו עבור ההורים המבוגרים שלכם, יתכן ואתם זקוקים לו עבור ילדכם המתוק ויתכן שאתם זקוקים למרפאה בעיסוק בעקבות תאונה מצערת. יש לוודא כי האדם מולכם מתמחה בתחום הספציפי בו אתם צריכים טיפול – לקויות למידה, ויסות חושי, טיפול בלקות פיזית, מחלות כרוניות, בעיות תפקוד והרשימה עוד ארוכה.

 

גישות טיפול וליווי

לאחר שוידאתם כי המרפאה בעיסוק שמולכם בעל/ת וותק וניסיון רבים, הכשרה מוסמכת, מוטיבציה גבוהה ורגישות רבה לזולת, כדאי לברר מה היא השקפת עולמו/ה בכל הנוגע לגישת טיפול – האם הטיפול יותר רגשי, קוגניטיבי, מוחשי, פיזי, חשוב לוודא כי הגישה מתאימה למטופל ונעימה לו. בנוסף, אל תחששו לשאול מה קורה איתכם הזמן הטיפול, האם אתם לוקחים חלק ומלווים את המטופל או מחכים מחוץ לחדר? האם אתם עושים תרגילים בבית? ישרו קו מול המטפל/ת.

 

אינטרקציה בין המטופל למטפל

אתם קוראים את הכתבה הזו ובוודאי מחפשים את הטוב ביותר עבור האהובים שלכם, אל תשכחו שהרבה מטיפול, החלמה וריפוי תלויים באינטרקציה בין המטפל למטופל ולכן, כדאי לתת להם לבחור את המרפאה בעיסוק שיעבוד מולם וילווה אותם בתהליך. כאשר יש כימיה טובה, סיכויי ההצלחה מטפסים.

 

מיקום

ברור שזהו אינו הפרמטר המכריע ביותר אך אין ספק שקרבה למקום הטיפול היא פלוס רציני וביכולתה להקליל את המפגשים ולהפוך אותם לעניין ״יום-יומי״ יותר עבור ילדכם ולא לטקס של ממש הכרוך בנסיעה ארוכה. במידה ואתם גרים ברמת גן, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין והסביבה יש בקרבתכם מרפאה בעיסוק מוסמכת בפתח תקווה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, לפני כל פגישה פיזית עם מרפאה בעיסוק יש לבדוק הסמכה, ניסיון ותחום מומחיות, כדאי גם לוודא כי המרפאה בעיסוק איתו/ה אתם בקשר מטפל/ת בגישה בה אתם מתעניינים, חשוב לבדוק כי יש כימיה בין המטפל למטופל וכמובן להגיע למקומות עם המלצות כגון ההמלצה על מרפאה בעיסוק מוסמכת בפתח תקווה. שיהיה המון בהצלחה!

חדר מעוצב

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.