כיצד לבחור את חברת הסיעוד המתאימה למצב הבריאותי שלכם

תוכן עניינים

הגדרת אדם כסיעודי נובעת ממידת מסוגלותו בביצוע מטלות היומיום.

אדם עשוי להפוך למוגבל בגיל צעיר מפאת מחלה קשה או תאונה שפגעה באיבריו, או מפאת הליך ההזדקנות הטבעי שבמהלכו הופכות משימות היומיום הפשוטות ביותר לכאלה שאותן הוא מתקשה לבצע.

כאשר אדם מצוי במצב סיעודי, רצוי כי יבחר חברת סיעוד אשר תדע להתאים לו את הכלים המיטביים להתמודדות עם נזקקותו.

 

מהי חברת סיעוד

המושג חברת סיעוד מתייחס בדרך כלל לחברה אשר זכתה במכרז מול הביטוח הלאומי לצורך מתן שירותי סיעוד. אוכלוסיית היעד של חברות סיעוד הם בין היתר מי שהוכרו כזכאים לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי. חברת סיעוד – נתן היא אחת מהחברות הללו והיא בעלת ניסיון עשיר בהתאמת טיפול סיעודי למי שנזקק בכך.

 

מצבים הדורשים סיוע והתקשרות עם חברת סיעוד

כאשר אדם סובל מנכות הקשורה בפגיעה באחד מאיבריו או לחילופין מקושי בביצוע מטלות בסיסיות מפאת הזדקנותו, הוא רשאי להגיש בקשה להכרה בנכות זו מטעם הביטוח הלאומי אשר בהתקיים כלל הקריטריונים המזכים, מכיר בצרכיו הסיעודיים ומעניק לו זכאות לגמלת סיעוד. מימוש  זכאות זו נעשה בבחירת חברת הסיעוד אשר מוכרת על ידי הביטוח הלאומי.

 

בחירת חברת הסיעוד באופן המותאם למצב הבריאותי

הזכאים לגמלת סיעוד יכולים לממש את זכאותם באחת משני דרכים. דרך אחת היא באמצעות מטפלת סיעודית ישראלית אשר ניתנת להעסקה במסגרת הגמלה וזאת עד למקסימום של 22 שעות שבועיות. הדרך השנייה היא באמצעות ניתוב הגמלה לצורך מימון מטפלת סיעודית זרה בכל שעות היממה לצד השלמת הכנסתה מצד המטופל באופן פרטי.

אופן ניצול הגמלה מול חברת הסיעוד הוא פועל יוצא של היקף המוגבלות ממנה סובל הנזקק. זאת, לצד יכולתו הכלכלית לעמוד בעלויות העסקת מטפלת סיעודית זרה אשר מלווה את הנזקק לכל אורך היממה. חברה סיעודית טובה היא כזו אשר יש לה ניסיון והכרה ואשר יכולה להציע מספר מסלולי סיעוד עבור הנזקק, בהתאם למצב בריאותו ומידת תפקודו.

 

כללי זהירות בעת בחירת חברת סיעוד

אחד הדברים שיש להקפיד עליהם בעת התקשרות עם חברת סיעוד הוא בדיקת הוותק של החברה. כאשר מדובר בחברה חדשה, אין פירוש הדבר כי יש לפסול אותה על הסף, אולם קיומה של חברת סיעוד למשך תקופה ארוכה, מהווה אינדיקציה להצלחתה בהגשמת מטרות קיומה.

דבר נוסף אשר חשוב להקפיד עליו הוא הסטנדרט החוקי לפיו עובדת חברת הסיעוד. מאחר שחלקים נרחבים משירותי חברת הסיעוד מבוססים על העסקת עובדים זרים, יש לוודא כי החברה עומדת בכל התנאים וההגבלות שמחילות הרשויות. אחרת, עשוי למצוא עצמו המטופל ללא מטפלת סיעודית שעושיה להיות מגורשת מהארץ מפני שדרכי העסקתה היו בניגוד לחוק.

 

בחירת חברת סיעוד – לקבל את ההחלטה באופן מושכל

בחירת חברת סיעוד נעשית עבור מתן פתרון לאדם הסיעודי. אין מדובר בנושא שיש להקל בו ראש מפאת חשיבותו ומפאת העובדה כי הצורך בטיפול לאדם הסיעודי נמשך בדרך כלל זמן רב.  יש לוודא כי החברה היא חברה מוכרת בעלת מוניטין, פועלת באופן הוגן כלפי המטפלים הסיעודיים עמה היא עובדת ועומדת בתנאי החוק.

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.