כיצד ניתן לטפל במחלת הקרטוקונוס?

תוכן עניינים

לצערנו, ישנה עלייה ניכרת במספר החולים במחלת קרטוקונוס. עובדה זו שנשמעה לפני כמה ימים מפיו של מומחה בתחום, הובילה אותנו להוציא את המדריך הנוכחי, שיעלה את המודעות למחלה. בשורות הבאות יוצגו בפניכם כל הפרטים אודות מחלת העיניים שלא מדוברת מספיק, כדי שתוכלו לדעת מה ההשלכות שלה ואיך ניתן לטפל בה. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הדרוש לכם בנושא. 

 

קרטוקונוס – מה זה בכלל?

נהוג לכנות את הקרטוקונוס כ"מחלת עין ים – תיכונית. מחלה זו מתפתחת בקרנית של העין והיא מובילה לשינויים הדרגתיים במבנה שלה. מי שסובלים מקרטוקונוס, צפויים לגלות שהקרנית שלהם עוברת עיוות והיא נעשית דקה יותר ויותר במרכזה ובחלקה התחתון.

כך שזו מקבלת בסופו של דבר מראה של קונוס. תרחיש זה מוביל לקוצר ראייה ולצילינדר גבוה במיוחד. מי שסוברים שהם חולים במחלה זו, צריכים לגשת למומחה שיבחן את עיניהם תוך שימוש במכשירים ייחודיים שממפים את הקרנית, אלה נקראים אייסיס ואורבסקן.

קרטוקונוס

אפשרות הטיפול הראשונית למקרים קלים

הטיפול בקרטוקונוס משתנה בהתאם להתקדמות המחלה. מי שנמצאים בשלבי מוקדמים של מחלת הקרטוקונוס צפויים לגלות שהם יוכלו לקבל משקפי ראייה או עדשות מגע תואמים שיאפשרו להם לראות כרגיל. אחרים שנמצאים בשלב בינוני של המחלה, צפויים להשתמש בעדשות מגע קשות שיותאמו על ידי מומחה בתחום.

שכן, יש צורך בהתאמת מבנה העדשה לכל עין בנפרד. רגע לפני שנעמיק באפשרות טיפול נוספת, נציין שניתן לאבחן את המחלה בשלבים מקדימים תוך קבלת הפנייה לבדיקה שנקראת "סקירת קרנית". מומלץ לבצע אותה במידה ויש לכם היסטוריה משפחתית של קרטוקונוס.

 

השתלת קרנית – טיפול מתקדם

לצערנו, יש מי שמגלים על מחלת הקרטוקונוס בשלבים מתקדמים במיוחד. במצב זה מתגלה שהקרנית דקה במיוחד ויש לה קמירות גבוהה. תרחיש זה מוביל לקושי בהתאמת עדשות המגע (פשוט כי הן נוטות ליפול). לכן, יש צורך בביצוע השתלת קרנית מתורם צעיר. ניתוח זה צפוי להביא לשיפור ניכר באיכות ובחדות הראייה.

 

קרוס לינקינג – טיפול נוסף

לצד השתלת הקרנית, ישנה שיטה נוספת שמוצעת על ידי מומחים בתחום העיניים. נהוג לכנות אותה בעגה המקצועית כ"קרוס לינקינג". הכוונה לטכניקה פשוטה שמאפשרת להקשיח את הקרנית, תוך הקרנת אור UV וטפטוף ריבופלבין למשך 30 דקות. שילוב של השניים גורם לבניית הקשרים מולקולריים שמביאים לעצירת התקדמות המחלה. כך שבשלבים מתקדמים יותר ניתן לחוות שיפור ניכר בחדות הראייה.

 

השורה התחתונה – אפשר לחיות עם קרטוקונוס

מדריך זה הציג בפניכם את מחלת הקרטוקונוס והרחיב אודות 2 אפשרויות הטיפול הנפוצות. כעת ברור לכם שיש אפשרות טיפול אחת שמתאימה למי שנמצאים בשלבים ראשוניים של המחלה. אחרים שהגיעו לשלבים מתקדמים שלה, יצטרכו לבחור בניתוח להשתלת קרנית או ביצוע הליך מתקדם שכולל טפטוף של חומר ייעודי בשילוב תאורת UV.

קרטוקונוס

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.