לא מאמינים בתרופות? הנה כמה תרופות סבתא שחשוב שתכירו

תוכן עניינים

רובנו נתקלנו בכמה מהם במהלך חיינו, חלקן מפורסמות יותר, חלקן פחות. יש עדות שאצלן זה חובה, ויש כאלה שבכלל לא. כמה מילים על תרופות סבתא, לאלו מביניכם שכבר התייאשו מהתרופות הרגילות.

אז מה הן בכלל תרופות סבתא?

תרופות סבתא זה בעצם השם בו נוהגים היום לקרוא לרפואה העממית. כל מיני מסורות וטיפולים שונים, שלא תמיד, או בכלל לא, נבחנו באמות מידה מדעיות, הן נקראות ככה בשל העובדה שנתנו על ידי סבתות במהלך ההיסטוריה בתור תרופה למצבים שונים. החל ממרק עוף שנחשב כתרופה לכל חולי ובעיה, ועד כל מיני מאכלים מוזרים במיוחד.

home remedies

לאיזה סוג בעיות אפשר למצוא תרופות סבתא?

כיום, יש כבר תרופות סבתא כמעט לכל בעיה, החל מתרופת סבתא לשיעול יבש, פצעים בפה ובלשון, דלקות בעין וכאבי ראש, סינוסיטיס, דלקת ריאות, בעיות חניכיים, בקיצור, כל חולי, וירוס או דלקת נפוצה אצל ילדים, זקנים וגם צעירים, כנראה שפותחה לה איזו שהיא תרופת סבתא.

 

אז מה הן התרופות הידועות ביותר?

כולנו גדלנו על הגוגל מוגל, תערובת של ביצה, חלב חם, ודבש או סוכר, בעיקר לטיפול בדלקות גרון. כמובן גרגור מי מלח, לטיפול בדלקת גרון, בעיות חניכיים ופצעים בפה. מרק עוף כאמור, עור מאוד לטיפול בהצטננות, חום ושפעת. שמן דגים, ידוע בתור תרופה טובה לטיפול בדלקות מפרקים. לעיסת פטרוזיליה, עוזרת מאוד כנגד ריח רע מהפה, וכמובן דבש, שמהווה מעין פתרון קסם לכל זיהום אפשרי.

 

טיפולים נוספים

ישנם טיפולים שאינם דווקא חומרי מזון, אלא יותר בגדר טיפול, למשל לשים מטלית ספוגה במים ובחומץ, או שיש המהדרים ושמים ערק, כשהיא סחטה על ראש המטופל להורת חום. מריחת לבן להרגעת כוויות שמש. שקיק תה ספוק במים חמים על העין העצומה נחשב כאחד הטיפולים הטובים כשיש שעורה בעין או סתם דלקת עיניים, וגם מריחת חרדל או כל חומר חריף על בית החזה להקלה בתסמיני דלקת ריאות וגם סתם שיעול.

 

האם באמת מדובר בתרופות שיש להם גם ביסוס מדעי?

לחלקן של התרופות התשובה היא כן, שימוש בהשפעה חיובית של מיני מזון מסוימים על בעיות מסוימות. כדאי כן לשים לב שרופאים רבים מזהירים מפני שימוש בתרופות סבתא בלבד, כשמדובר במקרים רפואיים מורכבים וקשים יותר. בסוף, שימוש בחומרים טבעיים, כל עוד הוא במידה ולא באופן מוגזם, אמור להיות טוב לגוף האדם.

לסיכום, אם אתם מחפשים תרופה שאינה התרופה הרגילה שיש במרשם הרופא. נמאס לכם כבר מכדורי האקמול והסירופ לילדים, תמיד תוכלו לשתות איזה גוגל מוגל, למרוח לבן, או כל טיפול אחר, שמהווה תרופת סבתא קלאסית. בסוף, מרק עוף, כפי שסבתות רבות נוהגות להזכיר, הוא תרופה לכל דבר. מוזמנים מאוד לבקר בכתובת https://gad-medical.co.il, שם בטוח תמצאו מה שמתאים לכם.

home remedies

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.