מהי סוכרת סוג 1 ואיך מתמודדים איתה ביום יום

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים של חולי בסוכרת. הדבר גורם לבלבול בקרב הציבור שאינו מכיר באופן מעמיק את המחלה שמורכבת מ – 2 סוגים. כדי להביא למודעות בנושא, יצאנו לבדוק מה ההבדלים בין שני סוגים אלו. המדריך הנוכחי יתמקד בהסבר מעמיק אודות סוכרת סוג 1 ויובא פירוט מעמיק אודות אופן ההתמודדות עמה ביום יום. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע הדרוש לכם בנושא.

 

מיהם הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך?

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שקיבלנו ליווי מטעם גורמים שיודעים דבר או שניים על סוכרת סוג 1. מדובר בעצם באנשים שחולים בה במשך כמה שנים. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט ברשת חברתית ובה כתבנו כי אנו עתידים לכתוב מדריך שיעסוק בנושא. הסברנו כי חשוב לנו לכתוב את המדריך תוך סיוע מצד גורמים שמכירים את התחום באופן מעמיק. כך שבעצם, ביקשנו מחולים בתחום או אנשים שעוסקים בתחום הרפואה לפנות אלינו. לשמחתנו, פנו אלינו מעל ל – 8 חולים בסוכרת ששמחו לסייע. זו ההזדמנות להודות להם על הליווי בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להוביל למודעות רחבה בנושא.

 

אז מהי בעצם סוכרת סוג 1?

כעת, כשיש לכם את כל הידע הבסיסי החשוב אודות המדריך הנוכחי, אתם יכולים לשמוע מהי בעצם סוכרת סוג 1. מדובר במחלה שנגרמת בעקבות היעדרות מוחלטת של אינסולין בגוף. הדבר מתרחש בעקבות הרס של תאים שאחראיים על ההפרשה של האינסולין בבלוטת הלבלב. המחלה זו נחשבת לכרונית והיא שכיחה ביותר בעיקר בגיל הילדות. המחלה נקראת גם סוכרת נעורים בגלל שהיא מופיעה במרבית המקרים בגילאי הילדות או בגיל הנעורים, עד גיל 30 פחות או יותר. היא עשויה להופיע בהפתעה או לאחר הופעה של מחלה נגיפית קלה.

 

איך מתמודדים עם המחלה ביום יום?

אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שאין ברירה אלא להתמודד עם המחלה. הם סיפרו שעליהם לשמור על רמות סוכר בטווח הנורמה. כדי שזה יקרה, הם צריכים להשתמש באספקה חיצונית של אינסולין וגם לבצע מעקב אחר רכיבים שהם צורכים, למשל:

  • פחמימות
  • שומנים
  • חלבונים

 

מה עוד צריכים לעשות החולים בסוכרת סוג 1?

הטיפול במחלת הסוכרת (סוג 1) לא מסתיים כאן. שכן, החולים צריכים להקפיד בין היתר על אכילה של תזונה בריאה, משקל תקין והם גם צריכים לשים לב שהם פעילים מבחינה גופנית. ראוי לציין כי הטיפול לא מרפא את המחלה אבל הוא מונע את ההתקדמות שלה ומעכב סיבוכים אפשריים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל המידע החשוב אודות סוכרת סוג 1 ואיך מתמודדים איתה ביום יום. אנו מקווים שהמדריך הנוכחי יביא למודעת בנושא ויאפשר לרבים להכיר מקרוב את המחלה המדוברת.

מזרק

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.