מה מותר לכלבים לאכול?

תוכן עניינים

 מרבית האנשים מאוד אוהבים את חיית המחמד שלהם ואף על פי כן, במקרים רבים, מחוסר ידע, הם נותנים להן לאכול דברים שעושים להן ממש רע. חשוב לדעת, גם חיות חשות כאבי בטן, יכולות כמובן להקיא ולשלשל עקב מאכל לא מתאים, בדיוק כמו בני האדם. אי לכך, כדאי לכל אדם שמחזיק בביתו חיית מחמד, לדעת היטב מה נכון לה לאכול ומה לא. המאמר הבא יעסוק במה שמותר לכלבים לאכול ובנוסף, נציין ממה עדיף להימנע.

 

מה מותר

מותר לתת לכלבים מזון לכלבים, מזון המיועד במיוחד להם ורק להם. מדובר במזון קשה בדרך כלל, המוגש לכלב בצורה של גרגרים קטנים. ישנו גם מזון רך המהווה, על פי רוב, תוספת למזון הקשה, הבסיסי. המזון הרך הוא לא יותר מ- 20 אחוזים מסך המזון שכלבים צורכים מדי יום. המזון של כלבים מורכב ממרכיבים טבעיים מהצומח והחי כדוגמת: דג סלמון, בשר צבי, בשר ברווז, בשר כבש, שילוב של בשר צבי ועדשים, שילוב של בשר צבי עם גרגרי חומוס, בשר חזירי בר, דג פורל, בשר הודו, בשר בקר אדום, שילוב של בשר כבש ואורז, שילוב של בשר עוף ואורז, שילוב של בשר איילים עם שורש פטרוזיליה ושמן חמניות, בשר הודו ללא דגנים, ואפילו בשר כבש בשילוב ספירולינה מהים ועוד.

 

מה אסור

ישנה רשימה לא קטנה של מאכלים שאסור לתת לכלבים, הם לא רק לא בריאים למערכת העיכול שלהם, הם ממש מסכנים בחלקם את חייהם. להלן מספר דוגמאות למאכלים שחובה להימנע מהם: שוקולד – אחד המאכלים המסוכנים לכלבים, במקרה הטוב, לאחר אכילת שוקולד, יסבול הכלב מהפרעות במערכת העיכול. במקרה הגרוע, כלב יכול לפתח הפרעות בקצב הלב או במערכת העצבים ואף למות מאכילת שוקולד. שאריות מזון שונות – לא מעט אנשים מתפתים לפנק את כלבם עם שאריות מזון משולחן הסעודה אולם, קציצת בשר מטוגנת, פירורי עוגה או ירקות אינם טובים לכלבכם. שאריות מזון אלה ייגרמו להשמנת יתר של הכלב, תופעה שכיחה במאה העשרים ואחת, בדיוק כמו אצל בני אדם, בשל ריבוי סוגי המזון הלא בריא. עודף משקל בכלבים גורם לבעיות שונות כמו: מחלות לב ומחלות פרקים. עצמות – מסוכנות לכלבים מכיוון שהן פוצעות את קיבתם במקרים רבים מאוד.

 

איפה לקנות מזון לכלבים?

חנות חיות ברמת גן היא אופציה מצוינת למי שמתגורר בסביבת העיר אולם, חנויות למוצרי בעלי חיים נמצאות באזורים שונים, בכל רחבי הארץ והן המקום הבטוח ביותר, לרכישת מזון לכלבים. בכל חנות כזאת ייעצו לכם בהתאם לגילו, גודלו, משקלו וגזעו של כלבכם, איזה מזון הוא הטוב ביותר עבורו. במידה ומזון מסוים אינו אהוב על כלבכם, מרבית החנויות, תאפשרנה לכם להחליף לכלב את המזון, עד שיותאם לו מזון שהוא אוהב לאכול ומיטיב עמו בכל הרמות. מזון מיוחד לכלבים הנו הדרך הבטוחה להזין את כלבכם ולשמור על בריאותו.

חיית מחמד

 

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.