מוח חזק זה גוף חזק – שלוש סיבות למלא תשחצים

תוכן עניינים

אתם שומרים על הבריאות באמצעות תזונה נכונה ומקפידים לעשות ספורט באופן קבוע, אך מה לגבי המוח שלכם? גם המוח זקוק לאימון בדיוק כמו שרירי הגוף. המוח שלנו אמנם אינו נחשב לשריר מבחינה ביולוגית אבל הוא מתנהג כמו אחד משום שהוא מתחזק כאשר מאמנים אותו, ודועך לאיטו כאשר הוא מוזנח. הדרך הטובה ביותר לאמן את המוח מדי יום היא למלא תשחצים.

 

יתרונותיהם של התשחצים

התשחץ הוא למעשה תשבץ מתוחכם. ההגדרות רשומות במשבצת של האות הראשונה, ומפאת חוסר מקום הן בדרך כלל קצרות וכלליות מאוד, לדוגמא, עיר באיטליה תשחץ. יש באיטליה מאות ערים, איך נדע מי מהן האחת שמתאימה? זה בדיוק האתגר. המטרה היא לגרום לנו לאמץ את הזכרון, אולי בכל זאת ניזכר במשהו מן הטיול האחרון לאירופה, ואם לא, עלינו לחפש את התשובה.

 

שלוש סיבות למלא תשחצים

בנסיעה ברכבת, בהמתנה לתורנו, בהפסקת הקפה או בזמן הפנוי, כולנו מחפשים תעסוקה שתעניין אותנו למשך זמן מה. במקום לבהות במסך הטלפון, כדאי שנעשה משהו יעיל עם הזמן, כמו למשל תשחץ טוב. להלן שלוש סיבות למלא תשחצים בזמננו הפנוי:

 

שיפור היכולות הקוגניטיביות

פתירת תשבץ מסייעת להגביר את מהירות המחשבה, השליפה מן הזיכרון, הסקת המסקנות וההתאמה. בנוסף, הריכוז שלנו עולה והאתגר מספק במיוחד כאשר אנחנו סוף סוף מצליחים לפתור אותו עד תומו.

 

שיפור השליטה בשפה

פתירת תשחצים מעשירה את אוצר המילים, משפרת את יכולות האיות, מרחיבה את ידיעותינו בשפה ומפגישה אותנו עם מילים שלא נמצאות בספרי הלימוד, כך אנו יכולים להשיג שליטה טובה יותר בשפה וגם ליהנות מהתהליך.

 

העשרת ידע העולם שלנו

במהלך פתרון תשחץ אחד נוכל להעשיר את ידיעותינו בנושאים מגוונים ורבים כגון גאוגרפיה, זאולוגיה, היסטוריה, אמנות, ספרות וקולנוע, ארצות וערי העולם ועוד ועוד, כך שבשעת משחק אחת נוכל ללמוד יותר מושגים משבוע בבית הספר.

 

נתקעם? פנו אלינו!

אתר תשחציישן הוקם במיוחד בשבילכם, אוהבי משחקי התשחצים שנתקעו בשלב כל שהוא ולא מצליחים לסיים את התשחץ בגלל מילה אחת. באתר שלנו תמצאו מאגר אדיר של פתרונות כדי שגם אתם תסיימו בהצלחה את האתגר שלכם ובו בזמן תלמדו משהו חדש. לדוגמא, אם ההגדרה שרשומה לכם היא ׳עיר באיטליה׳ אינכם יודעים איזו עיר באיטליה עליכם לשבץ, בדקו אצלנו את רשימת כל הערים עד שתמצאו את העיר המדוייקת ביותר.

 

לסיכום

משחקי חשיבה הם לא רק מהנים, הם גם מפתחים. באמצעות משחק יומיומי במשחקי חשיבה שונים נוכל להרחיב את ידיעותינו, לשפר את מהירות החשיבה, את הזיכרון, את השליטה בשפה ולהעשיר בקלות את אוצר המילים שלנו. משחקי החשיבה מספקים לנו  אתגרים מהנים במיוחד לשעות הפנאי ומהווים תחליף בריא יותר לבהייה סתמית במסכים.

חידה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.