מיליארד סינים לא טועים: הכל על הרפואה הסינית

תוכן עניינים

הרפואה הסינית התפתחה במשך אלפי שנים ומבוססת על האמונה בצ'י, האנרגיה שזורמת בכל העולם וגם בתוך הגוף שלנו. הרפואה הסינית מעודדת תזונה נכונה וניהול אורח בריא כדרך למניעת מחלות והקפדה על איזון בין הגוף לנפש כמפתח לשמירה על הבריאות. גם היום, לצד הרפואה המודרנית, עדיין מקומה של הרפואה הסינית תופס מקום נכבד ותורותיה ממשיכים להלמד עד היום. במאמר זה נסקור כיצד התפתחה הרפואה הסינית וכיצד היא יכולה לסייע לנו לנהל אורח חיים בריא גם כיום.

 

ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב

אחד מאבני היסוד החשובות ביותר בהתפתחות התרבות הסינית הינו ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב. הספר מתאר את משנתו הפילוסופית, המיסטיקנית, האתית והפסיכולוגית ואת כל מה שהיה ידוע באותה תקופה על אבחון מחלות וטיפול בהן. בבסיסו עומדת האמונה כי העולם הפיזי והרוחני קשורים זה בזה, והוא מהווה את תחילתה של רפואה סינית המאמינה כי מהותה של הרפואה הינה למנוע מחלות באמצעות תזונה נכונה ואורח חיים בריא, כאשר מחלה פירושה יציאה מן האיזון.

 

עקרונותיה של הרפואה הסינית

תקצר היריעה מלהכיל את כל העקרונות הסיניים אשר הלכו והתגבשו במשך אלפי שנים, אך ניתן לסכם בקצרה את עקרונותיה העיקריים כך:

  • צ'י כוח החיים – על פי האמונה הסינית העולם רווי באנרגיה הנקראת צ'י שנמצאת בזרימה מתמדת. חסימה או הפרעה לזרימה יוצרת בעיות.
  • יין ויאנג – האמונה הסינית המוכרת לנו באמצעות סמל העיגול השחור לבן אומרת למעשה כי העולם מורכב מניגודים, ואין האחד ללא קיומו של השני. חום וקור, נשי וגברי, חזק וחלש וכן הלאה.
  • חמשת הפאזות – הסינים מאמינים כי העולם מורכב מחמש יסודות: מים, אדמה, אויר, אש ומתכת אשר צריכים להתקיים זה לצד זה באיזון.

 

רפואה סינית בעידן המודרני

אף על פי שחלפו אלפי שנים מאז נכתב, הספר הצהוב עדיין משמש כבסיס לניהול אורח חיים בריא, שמירה על איזון בין גוף ונפש ואבחון וטיפול במחלות. העולם המודרני שבו אנו חיים מתאפיין בסטרס, תזונה לקויה ואורח חיים לא בריא. הרפואה הסינית יכולה לעזור לנו גם היום לעשות שינוי מהותי באורח החיים שלנו.

 

היכן נוכל למצוא לקבל טיפול באמצעות רפואה סינית?

בפורטל הישראלי לרפואה סינית ואלטרנטיבית תוכלו למצוא מידע שימושי רב אודות הרפואה הסינית, שיטות טיפול, תזונה ועוד, תוכלו למצוא מטפלים המומחים ברפואה סינית ואלטרנטיבית ולקבל ייעוץ.

 

לסיכום

הרפואה הסינית הינה תורה עתיקת יומין לטיפול בגוף ובנפש. תזונה נכונה, אורח חיים בריא והקפדה על איזון בין הגוף לנפש מונעת על פי האמונה הסינית את רוב המחלות ותורמת רבות להחלמה מהן. בפורטל הישראלי לרפואה סינית תוכלו למצוא מידע רב על שיטות טיפוליות שונות ולמצוא מטפלים מומחים לקבלת הכוונה וייעוץ.

כוסות רוח

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.