סובלים מכאבים באצבעות? הגיע הזמן לטפל בבעיה!

תוכן עניינים

סבל מכאבים באצבעות יכול להיות חוויה מתסכלת וקשה. בין אם זה כאב עמום או כאב דוקר, כאבי אצבעות יכולים להפריע ליכולת שלכם לבצע משימות יומיומיות ולהשפיע על איכות החיים שלכם. לכן, אם אתם חווים כאבים באצבעות, חשוב לטפל בבעיה לפני שהיא מחמירה ומשפיעה על יכולותיכם להשתמש בידיים.

 

אצבע הדק

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי אצבעות היא "אצבע הדק"- טריגר פינגר. טריגר פינגר, הידוע גם בשם היצרות טנוסינוביטיס, הוא מצב המשפיע על הגידים באצבעות. הגידים באצבעות, מכוסים על ידי סחוס המאפשר להם להחליק בצורה חלקה כשאנו מכופפים ומיישר את האצבעות. כאשר הגידים מדולקים, הם עלולים להתעבות ולהגביל את תנועת האצבעות, ולגרום לכאב ונוקשות.

אצבע הדק

השפעה ושכיחות

אצבע ההדק, יכולה להשפיע על כל אצבע על היד שלכם, אבל היא נראית לרוב באגודל, באצבע ובאצבע האמצעית. המצב שכיח יותר אצל נשים ואנשים מעל גיל 40.

 

תסמינים

אם אתם סובלים מטריגר פינגר, אתם עשויים להבחין בתחושת נקישה או קפיצה כאשר אתם מזיזים את האצבע, כמו גם נוקשות וכאב. במקרים חמורים, האצבע שלכם יכולה להינעל במצב כפוף, מה שמקשה על היישור שלה עד לא מאפשר אותו כלל.

 

טיפול במקרים קלים

כדי לטפל באצבע ההדק, ישנן כמה אפשרויות. במקרים קלים, מנוחה וקרח יכולים להספיק כדי להפחית את הדלקת ולהקל על הכאב. ייתכן שימליצו לכם גם ללבוש סד כדי להפחית את העומס על הגיד הפגוע.

 

טיפול במקרים קשים יותר

במקרים חמורים יותר, הרופא שלכם עשוי להמליץ ​​על זריקת קורטיקוסטרואידים כדי להפחית את הדלקת ולשפר את הניידות. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לשחרר את הסחוס ההדוק סביב הגיד הפגוע ולהחזיר את התנועה הרגילה. למידע נוסף על טיפול בבעיה לחצו כאן

 

דלקת מפרקים

סיבה שכיחה נוספת לכאבי אצבעות, היא דלקת מפרקים ניוונית. דלקת מפרקים ניוונית, היא מחלת מפרקים ניוונית המתרחשת כאשר הסחוס שמכסה את המפרקים מתחיל להישחק עם הזמן. כאשר זה קורה במפרקי האצבעות, זה יכול להוביל לכאב, נוקשות ונפיחות.

דלקת מפרקים

גורמים ושכיחות

דלקת מפרקים ניוונית באצבעות הידיים מופיעה לרוב אצל נשים ואנשים מעל גיל 50. המצב קשור לעיתים קרובות לתנועות ידיים חוזרות ונשנות.

 

תסמינים

אם אתם סובלים מדלקת מפרקים ניוונית באצבעותיכם, אתם עלולים להבחין בכאב ונוקשות במפרקים הפגועים, כמו גם בנפיחות וירידה בטווח התנועה של האצבעות. במקרים מסוימים, אתם עשוים להבחין גם בבליטות גרמיות קטנות סביב המפרקים הפגועים.

 

טיפול

לטיפול בדלקת מפרקים ניוונית באצבעות הידיים, קיימות מספר אפשרויות. הרופא ימליץ לרב  ​​על משככי כאבים ללא מרשם כמו אצטמינופן כדי לשכך כאב ולהפחית דלקת. ייתכן גם שימליץ לכם ללבוש סד כדי לתמוך במפרקים הפגועים.

 

לסיכום

בכל מקרה, גשו לרופא שלכם לבדיקה מקיפה.

סובלים מכאבים באצבעות הגיע הזמן לטפל בבעיה!`

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.