עדיף שמן טוב משם טוב – הכל על שמן השקדים

תוכן עניינים

 

שמן שקדים הינו רכיב בסיסי בעולם הקוסמטיקה והטיפוח הטבעיים. שמן שקדים מכיל מגוון יתרונות רפואיים ותכונות קוסמטיות החיוניות לעור מה שממקם אותו בראש רשימת השמנים הקוסמטיים המועדפים לטיפול וטיפוח עור הגוף. קראו על תכנות הטיפוח והריפוי של שמן השקדים לצד המלצות מקצועיות לשימוש נכון ויעיל בשמן האפקטיבי. שמן שקדים – יתרונותיו ואופן השימוש.

 

שמן שקדים – תהליך ההפקה

שמן שקדים מומלץ מופק באמצעות כבישה. התהליך כולל מעיכת חרצני פרי השקד ומיצוי הנוזל השומני. על מנת לשמר את תכונות השמן הבריאותיות בתהליך הכבישה חשוב לבצע את תהליך ההפקה בכבישה קרה. כבישה קרה תתבצע בטמפרטורה הנמוכה מ-40 מעלות. תהליך המשתמש בטמפרטורה גבוהה מ-40 מעלות גורם להתחמצנות השמן ולאיבוד חלק ניכר מערכיו הבריאותיים.

 

פירוט הרכיבים הבריאותיים בשמן שקדים

חומצה אילואית מצויה בשמן שקדים בריכוז גבוה. זהו אחד המרכיבים העיקריים בשמן  הגורם לו להיספג היטב בעור ומקנה לו מרקם רך ושמירה על רמת לחות מספקת. שמן שקדים עשיר בויטמין E, באבץ, באשלגן ובברזל. ויטמינים אלו מונעים תגובה שלילית של העור כלפי גירויים ומאפשרים את השימוש בשמן שקדים גם לבעלי עור רגיש ולתינוקות רכים.

 

יתרונות השימוש בשמן שקדים

  • שמן שקדים הוא בעל תכונות של ריח וצבע ניטרליים וכן נספג בקלות בעור. מאפיינים אלו מגדירים את השמן כחומר בסיס אולטימטיבי עבור תכשירים מעולם הקוסמטיקה הטבעית.
  • שמן אופטימלי למטרות עיסוי – בשילוב עם  שמנים אתריים ושמנים ארומתרפיים – שמן שקדים מתאים מאוד לשימוש בתהליכי עיסוי.
  • שמן שקדים משמש כמסכה טבעית לשיער. במריחת כמות קטנה על קצוות השיער השמן מעניק לחות וברק. יש לשטוף את השיער בבוקר.
  • ניתן להשתמש בשמן כתכשיר לחות טבעי לפנים באמצעות מריחה עדינה לפני השינה. שמן שקדים מחליק את עור הפנים ומעניק לו את הלחות הנדרשת.
  • שמן שקדים מסייע בטיפול בפריחות. שימוש בשמן למריחה על תפרחות שונות הוכח כיעיל למניעת הסימפטומים ולהקלה על ההרגשה.

 

שמן שקדים לתינוקות

עור התינוק הוא עדין, רך ורגיש, אי לכך יש להימנע משמנים אתריים שונים שהשפעתם על העור חזקה. שמן שקדים, בהיותו עדין ביותר ובעל תכונות של מניעת גירויים הוא סוג השמן האופטימלי לשימוש בטיפול בתינוקות.

ניתן לזלף טיפות מהשמן לתוך אמבט הרחצה של התינוק על מנת להשפיע מתכונות הבריאות הקיימות בשמן או לעסות את התינוק בעדינות לאחר הרחצה.

שמן שקדים הוא שמן נוזלי וניתן לעסות אתו בעדינות את קרקפת התינוק להסרת קשקשים או לעסות בין קפלי שומן במטרה למנוע גירויים הנוצרים מחיכוך שכבות העור ומהצטברות של זיעה.

בתינוקות, מומלץ השימוש בשמן שקדים טהור שלא בתוספת שמנים אתריים נוספים העלולים לגרום לתינוק לפיתוח תגובות אלרגיות.

 

שמן שקדים –  סיכום

שמן שקדים מהווה בסיס למגוון תכשירים קוסמטיים בזכות תכונות בריאותיות שונות הקיימות בו. הוא  מומלץ לשימוש עבור לחלוח עור הפנים, שמירה על מרקם שיער בריא ומלא ברק, מתאים לעיסוי כשמן עדין ומרגיע ומתאים גם לבעלי עור רגיש ולתינוקות.

בקבוקי שמן

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.