פחדים שניתן להתגבר עליהם בעזרת בריכת שחייה

תוכן עניינים

בריכות שחייה הן הבילוי הקיצי האולטימטיבי ביחד עם המשפחה או החברים.

אבל האם ידעתם שהבריכה יכולה לעזור לכם גם מבחינה נפשית להתגבר על פחדים?

 

פחד ממים

הפחד המרכזי הקשור בבריכות שחייה הוא פחד ממים. פחד ממים, המכונה הידרופוביה, הינו פחד הקשור בהימצאות בתוך או אפילו ליד מאגרי מים מסוגים שונים – נחל, בריכה, ים. אדם הסובל מהידרופוביה יחוש מצוקה פיזית גבוהה כתוצאה מדריכות גבוהה עקב תחושה של סכנת חיים. הדריכות תתבטא בתחושת סחרור, נשימה מואצת, דופק מוגבר, עלייה בלחץ הדם, הזעת יתר, רעידות וכאבי בטן. תחושות אלו עלולות להביא למצוקה נפשית מוגברת. לרוב הידרופוביה תתפתח לאחר אירוע טראומטי הקשור במים. הפחד עלול לפגוע במהלך חייו השגרתיים של האדם ולכל הפחות להביא אותו להימנע מבילויים נפוצים ביחד עם משפחתו וחבריו.

 

כיצד ניתן להתגבר על פחד ממים?

הידרופוביה הינה בעיה אשר לא פשוט להתמודד איתה, בדומה לפוביות אחרות. יחד עם זאת הבשורה חיובית באשר להתמודדות עם פוביה מסוג זה. סוג הטיפול היעיל ביותר להתמודדות עם פוביות הינו התמודדות באמצעות חשיפה לפחדים. בעוד כשמדובר בארקנופוביה (פחד מעכבישים) החשיפה תהיה באמצעות עכבישים שזה דיי מגעיל, במקרה של הידרופוביה תוכלו לטפל בעצמכם באמצעות חשיפה למים. מעבר ליעילות הטיפול, מדובר בטיפול שיש בו גם הנאה רבה. החשיפה למים דווקא בתוך בריכה שחייה (בניגוד לשאר סוגי מאגרי המים) מאפשרת למטופל תחושה של שליטה וכן מאפשרת למטפל להרגיל את המטופל למים בקצב איטי ובבקרה גבוהה. את הטיפול בהידרופוביה יעביר מטפל מוסמך במים, אשר יבנה אמון עם המטופל ויחשוף אותו בצורה מותאמת אישית לפחדיו.

 

בניית ביטחון אישי

התגברות על הידרופוביה אינה הדבר היחיד שניתן להשיג באמצעות בריכות שחייה. השימוש בבריכות שחייה וכן שחייה מרובה בהן יביאו לתוצאות מרשימות בכל מה שקשור בביטחון האישי שלכם באופן כללי. היכולת להתמודד מול מים עמוקים ביחד עם הכושר הגופני שניתן להשיג בבריכות השחייה, יגבירו את הביטחון האישי שלכם ויעזרו לכם להתגבר על פחדים נוספים שאולי יש לכם. באופן כללי, ידוע כי ספורט מסייע רבות בבניית ביטחון אישי, אז למה לא גם לעשות ספורט וגם להנות מהבריכה?

 

טיפול במים

באמצעות הידרותרפיה (טיפול במים) בכלל ושחייה טיפולית בפרט, המתבצעות כולן בבריכת שחייה, ניתן להתגבר על פחדים רבים. סוגי הטיפול הללו ישיגו טיפול נפשי מעצים ואיכותי שיעזרו למטופל לשפר את חייו באופן משמעותי. הרעיון בהידרותרפיה הוא לאמן את המערכת הנוירו-מוסקולרית-שלדית של האדם, כך שהמטופל גם יחווה טיפול פיזי מעולה וגם טיפול נפשי. טיפולים במים ידועים ביעילות שלהם בכל הקשור בהתמודדות עם בעיות נפש, במיוחד כשמדובר בהתמודדות עם פוסט-טראומה מסוגים שונים. אחת הבעיות המרכזיות עם טראומה היא אובדן שליטה של המטופל. הידרותרפיה תסייע למטופל להשיב לעצמו את השליטה דווקא בתוך מים בהם השליטה שלנו נראית כמוגבלת. בנוסף המים יאפשרו למטופל לשבור שגרה, להנות מהטיפול ולשפר את מצב רוחו.

איש שוחה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.