פטור ממס הכנסה לאנשים המתמודדים עם מחלות נפש: כל מה שחשוב לדעת!

תוכן עניינים

מחלת נפש עלולה להיות לקות שפוגעת ביכולת התפקוד ולכן מזכה בקבלת פטור ממס הכנסה. בשביל לקבל את הפטור צריך לעבור ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וחשוב לדעת איך עושים את זה

 

מהו פטור ממס הכנסה לאנשים המתמודדים עם מחלות נפש?

הפטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית המורחבת לאנשים עם מוגבלות נפשית. פטור זה, שהוא שילוב של שיקולים של רשויות הביטוח הלאומי ומס הכנסה, אינו ניתן רק על רקע מחלת נפש. זה חל לעתים קרובות על אלה המתמודדים עם אתגרים רפואיים נוספים לצד בעיות בריאות הנפש שלהם.

הפטור זמין לתושבי ישראל בני 18 ומעלה, המתמודדים עם מוגבלויות ספציפיות. מגוון ההפרעות המכוסות רחב, כולל הפרעות נפשיות אורגניות, סכיזופרניה, הפרעות מצב רוח והפרעות חרדה ועוד.

מס הכנסה

קריטריונים לזכאות לקבלת הפטור

החוק הישראלי קובע כי אדם בעל דירוג נכות של 90% בגין מצב מסוים, זכאי לפטור ממס הכנסה. נכות זו יכולה לנבוע ממחלת נפש או להחמיר על ידי מצבים רפואיים אחרים. במילים אחרות, בעוד הפטור מקושר יותר למחלות גופניות, הוא זמין גם למחלות נפש שמובילות לנכות משמעותית.

הכנה לוועדה הרפואית לקבלת הפטור

שלב קריטי בתהליך זה הוא הערכת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. הערכה זו קובעת אם מועמד לבריאות הנפש זכאי לדירוג 90% נכות. בהתחשב באופי הרגיש של מחלת נפש, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי כדי להתכונן להערכה זו. הכנה זו כרוכה באיסוף מסמכים נחוצים והבנת הקריטריונים בהם משתמשת הוועדה.

 

ייצוג וסיוע מקצועי לפני קבלת הפטור

קבלת אישור פטור ממס הכנסה מחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.  למשל, יחידים זכאים לייצוג מקצועי כגון עורך דין, במהלך הדיון בוועדה שלהם. ייצוג זה יכול להיות מכריע בניווט התהליך ובהצגת התיק ביעילות לוועדה.

 

פטור חלקי ממס הכנסה לאנשים שמתמודדים עם מחלת נפש

חשוב לציין שלא כל הפטורים הם מוחלטים. במקרים בהם אדם עם מחלת נפש משתכר מעל רף מסוים, הפטור עשוי להיות חלקי. גישה זו משקפת הבנה של המצבים הכלכליים המשתנים של אנשים עם בעיות נפשיות.

מס הכנסה

הבדלים בין מחלות נפש לקבלת הפטור

תחום בריאות הנפש הוא עצום, וכולל מצבים שונים עם השפעות שונות על חייהם של אנשים. לא כל מחלת נפש מזכה בפטור ממס. הקובע העיקרי הוא המידה שבה המחלה משפיעה על יכולתו של הפרט לתפקד, אשר מוערכת על בסיס כל מקרה לגופו.

 

קביעת נכות לקבלת פטור ממס הכנסה

לאלו שאינם מנהלים תביעה באמצעות ביטוח לאומי, מסלול חלופי כרוך בהתייעצות עם פסיכיאטר מוסמך. מסלול זה רלוונטי במיוחד עבור אנשים המבקשים שירותים מסל השיקום של משרד הבריאות מבלי להתקשר עם הביטוח הלאומי.

מחלת נפש

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.