האם מכשיר אידוי עדיף על סיגריה?

תוכן עניינים

במשך עשרות שנים האמינו, גם אנשי רפואה, שעישון אינו מזיק לבריאות, נהפוכו: האמינו שהעישון מחזק את פעילות הריאות. שנים של מחקר רפואי מתקדם גילה את ההשפעות הבריאותיות החמורות של העישון ואוכלוסיית המעשנים קטנה. בתחילת שנות ה-2000 החלו להופיע סיגריות אלקטרוניות, והיום מכשירי האידוי הם תחליף מוכר לעישון סיגריה, אבל האם מכשיר אידוי עדיף על סיגריה?

 

מה ההבדל בין עישון לאידוי?

עישון ואידוי הם שתי הדרכים המרכזיות של שאיפת חומרים אל מערכת הנשימה. כאשר מעשנים סיגריה, שריפת הטבק מייצרת עשן מזהם, שמכיל בין השאר זפת. במכשיר אידוי, וופורייזר, יש חימום מבוקר של הצמחים עד לטמפרטורה שמתאימה לאידוי. בחומרים במכשיר אידוי לא יהיו בדרך כלל חומרים מזיקים שמצויים בסיגריות. גם בעישון וגם באידוי יש סיכון של התמכרות לחומרים, אך יש טענה שהסיכוי להתמכרות אצל המשתמשים במכשירי אידוי נמוך יותר.

האם מכשיר אידוי עדיף על סיגריה

העישון מזיק לבריאות

בנוסף לעשן המזהם שנפלט כתוצאה מעישון סיגריה, והופך לחלק מהאוויר שאנחנו נושמים, גם אלפי החומרים שקיימים בטבק עצמו או בסיגריה שאותם שואפים אל תוך הריאות, הם מסוכנים, ולעיתים אף מקוטלגים כחומרים מזיקים, רעילים או מסרטנים. עישון סיגריות הוכח כגורם מעודד למחלות בדרכי הנשימה, מחלות לב, מחלות עיניים, מחלות חניכיים, וכן לסוגים שונים של סרטן, ביניהם סרטן הריאות, סרטן הגרון ואחרים.

 

יתרונות מכשיר האידוי

מכשירי אידוי עדיין נמצאים תחת מעקב ומחקרים מדעיים אבל התוצאות העדכניות קובעות כי שימוש במכשיר אידוי עדיף על עישון סיגריות, משום שכמות הכימיקלים שמשתחררים באידוי קטנה לאין שיעור מכמות הכימיקלים שמשתחררים בעישון, וזה בתורו, מוריד את הסיכוי ללקות במחלות שונות. בנוסף, השימוש במכשיר אידוי מאפשר שליטה מותאמת אישית על חומרי הטעם ועל טמפרטורת האידוי, בניגוד לסיגריות. כמו כן, וופורייזר מומלץ למי שרוצים להימנע מפיזור של ריחות עישון בסביבה.

האם מכשיר אידוי עדיף על סיגריה

טיפים והמלצות למשתמשים במכשיר אידוי

אם אתם בוחרים לזנוח את הסיגריות לטובת מכשיר אידוי, יש לנו כמה המלצות טובות:

  • כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה או לחקור באופן עצמאי אודות האידוי והשפעתו על הגוף.
  • בחרו מכשיר אידוי שיתאים לצרכים שלכם – בחנויות מתמחות תוכלו לקבל המלצות ומידע בנושא.
  • שמרו על היגיינת אידוי – בניגוד לסיגריות החד פעמיות, מכשיר האידוי זקוק לתחזוקה וניקיון במועדים קבועים, לטובת הבריאות וההנאה מהאידוי.
  • כמו הבחירה במכשיר אידוי מומלץ, חשוב להקפיד גם על איכות החומרים שבהם משתמשים לאידוי. מוצרים באיכות גבוהה נוחים יותר לאידוי וגם מזיקים פחות, בדרך כלל.
  • שימו לב לתגובות של הגוף שלכם – מעבר מעישון לאידוי עלול לעורר תופעות לוואי שקשורות לתהליכי גמילה.
  • בכל מקרה, זכרו שוויתור על טבק ועל ניקוטין הוא החלטה טובה עבור שמירת בריאותכם.

 

לסיכום

מכשיר אידוי הוא ללא כל ספק בחירה חכמה ובריאה יותר מעישון סיגריות, אבל חשוב לזכור שהחוויה והשפעותיה לא זהות ויש צורך בתקופת הסתגלות.

האם מכשיר אידוי עדיף על סיגריה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.