מה ההשפעה הפסיכולוגית למדבקות בגן הילדים

תוכן עניינים

מדבקות שם בגן הילדים ממזמן נכנסו לתודעה של מערכך החינוך בישראל והיתרונות לכך ברורים כאור יום. תחושת שייכות, זהות, חינוך ופיתוח היכולות השכליות. בהיבט הפסיכולוגי, יש מספר היבטים שניתן לבחון כשמתסכלים על השפעת פריט מסוים בתוך שגרת היום – יום. מקווים שהצלחנו לסקרן אתכם. התחלנו!

 

נוירופיזיולוגיה

אי אפשר לדבר על פסיכולוגיה מבלי לדבר על ההשלכות על התפתחות המוח והשכל הישר בגיל הרך. בגילאים הצעירים של חיינו אנחנו נמצאים בשיא יכולות הלמידה שלנו, וככל שיהיו יותר אלמנטים חינוכיים בסביבה שלנו, כך גדל גם פוטנציאל הצמיחה השכלית שלנו. מדבקות שם מקנות לכל ילד זהות, ועל כך נדבר בהמשך. בהיבט השכלי, מדבקות שם מציבו אתגרים יום – יומיים כמו שיוך פריטים לילדים, חיבור פנים לשם, זיכרון ואפילו מוטוריקה עדינה (פעולת ההדבקה).

 

האגו והמוסר

אגו, בסופו של יום הוא סט הערכים שאנחנו מבינים שעלינו להשתמש בהם בחברה והסופר אגו הוא הדרך שלנו לווסת את הצרכים שלנו ולהתאים את עצמינו למסגרת. מדבקות שם לגן הילדים דוחפות את הילדים לכיוון הלמידה בתחום זה מעצם קיומן של מדבקות אלו. בקבוק עם מדבקת שם שהוא לא של ילד א' ושייך ליד ב', ילמד את ילד א' שלמרות הרצון שלו לקחת את מה שהוא יכול לעצמו, הוא לא יכול בגל שהקוד החברתי לא מפשר זאת. הרי, הבקבוק מסומן והוא לא שייך לא.

 

גבולות ושייכות

מדבקות שם מסייעות בפיתוח תחושת רכוש ושייכות לכל ילד. משמע, לכל ילד יש מגירה עם מדבקת השם שלו, ושם החפצים והפריטים שלו שהוא צריך ליום – יום בגן. כל שימוש במגירה זו והבנת המשמעות שלה לא רק לגבי עצמו, אלא גם לגבי אחרים; נבנית לאורך זמן בתהליך למידה עצמאי – טבעי וביחד עם צוות הגננות.

 

שיפור אוצר המילים

זה אמנם שייך לנוירופיזיולוגיה, אך לצמית אוצר המילים יש השפעה פסיכולוגית ישירה על הילדים. קיומן של מדבקו תשם מייצר באופן טבעי שיח של מיקוח ומשא ומתן בין הילדים. עצם קיום השיח הזה יכול להרחיב את אוצר המילים, ולשנות את אופי הילדים בהתאם לאינטראקציות השונות שהם חווים בגן.

 

מדבקה לשינוי עצום

כפי שניתן לראות, מדבקות שם טומנות בתוכן פוטנציאל ענקי ללמידה והכוונה לילדים בגיל הרך. התפתחות היכולות השכליות, שיפור השיח בין הילדים, שינוי באינטראקציות, תחושת שייכות וניכוס של רכוש – כל אלו הן חוויות קריטיות שעלינו לחוות בגיל צעיר כדי שנוכל לצמוח לאנשים בוגרים ואחראיים.

לא משנה איך מסתכלים על זה, החל מגיל חטיבת הביניים קשה לנו יותר ללמוד וזה כי המוח לנו כבר הגיע לשיא הבנייה שלו. כל החוויות שאנו חווים כילדים קטנים משפיעות עלינו בטווח האערוך עד יומנו האחרון, ועלינו לסייע לילדינו להיות מבריקים ככל הניתן.

מדבקות בגן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.