מה היא פסיכותרפיה הוליסטית?

תוכן עניינים

פסיכותרפיה הוליסטית רואה את הגוף והנפש כמכלול, וכאשר יש פגיעה בנפש, הפגיעה מתבטאת גם בגוף. תהליך ההחלמה בשיטת הפסיכותרפיה ההוליסטית משלב הן את הטיפול המילולי באמצעות שיחה והקשבה והן למידת טכניקות נשימה, שחרור מתח שנאגר בשרירי הגוף, תנועה, יצירה ועוד על מנת להביא לריפוי עמוק יותר ומוצלח יותר של הפגיעה הנפשית. במכללת כרכור ניתן ללמוד לימודי פסיכותרפיה הוליסטית ולהפוך למטפלי המחר. 

 

פסיכותרפיה הוליסטית

שורשיה של השיטה פסיכותרפיה הוליסטית נעוצים במחקריו הרבים של וילהלם רייך שהיה תלמידו ועמיתו של זיגמונד פרוייד, אבי הפסיכואנליטיקה. רייך שיכלל ופיתח את דרכו של פרויד וגילה כי זכרונות ומאורעות שונים שהתרחשו בגיל צעיר מאד, טרם התפתחות השפה, נחרטו עמוק בזכרון הגופני.

מסיבה זו לפעמים אנחנו מתקשים להסביר לעצמנו איך אנחנו מרגישים ומתקשים לתאר למישהו אחר את החוויה שאנו חשים. רייך פיתח שיטה לשילוב הטיפול הפסיכותרפיסי המילולי במגע מרפא, בתנועה, ביצירה, בנשימות עמוקות ובשחרור לחץ האגור בשרירים.

פסיכותרפיה הוליסטית

פסיכותרפיה הוליסטית וה- EABP

הגוף החשוב ביותר באירופה בתחום הפסיכותרפיה ההוליסטית, ה – EABP ( האיגוד האירופאית לפסיכותרפיה הוליסטית ) מכיר בתוכנית הלימודים של מכללת כרכור לימודי רפואה משלימה ובוגריה יכולים להתקבל כחברים מלאים ומוכרים מקצועית על ידי האגודה. התוכנית הינה רחבה ומעמיקה מאד ונמשכת כ -4 שנים. התוכנית משלבת בין תכנים אקדמיים קלאסיים, פסיכותרפיה גופנית הוליסטית, לימודי עבודה אנרגטית, לימודי גוף ונפש ולימודי מגע.

 

תעודות והסמכה

כל סטודנט אשר מסיים בהצלחה את תוכנית הלימודים ועונה על הקריטריונים של האיגוד האירופאי יקבל תעודת פסיכותרפיסט גופני הוליסטי, אך ישנן תעודות נוספות שאפשר לקבל בהתאם למסלול הלימודים אותו תבחרו:

  • תעודת מטפל מוסמך בדמיון מודרך אקטיבי.
  • תעודת מטפל בכיר בהילינג אנרגטי
  • תעודת מטפל בכיר בפרחי באך
  • תעודת מטפל מוסמך + מטפל בכיר

התעודות הללו מעניקות לכם הסמכה להפוך למטפלים. תוכלו להתמקד בתחום אחד ספציפי ולהעמיק בו או לשלב אותו עם תחומים אחרים כדי להעניק יותר למטופליכם השונים.

פסיכותרפיה הוליסטית

שילוב של עבודה ולימודים

מכללת כרכור מודעת לעובדה שסטודנטים רבים עובדים במשך היום ולכן תוכנית הלימודים נוצרה כדי לאפשר שילוב בין השניים. הקורסים מתקיימים בכל ימות השבוע בשעות הבוקר, הצהריים והערב כולל ימי שישי כדי לאפשר גמישות ובחירה בהתאמה אישית בהרכבת מערכת השעות השבועית של כל תלמיד. המכללה פועלת בהתחשבות מלאה בצרכי הפרט ולשם כך מספקת ייעוץ והכוונה עם יועצת לימודים לכל תלמיד.

 

פסיכותרפיה הוליסטית – המקצוע הטיפולי של העתיד

הפסיכותרפיה ההוליסטית היא המקצוע הטיפולי של העתיד, יותר ויותר מטפלים כבר מבינים כי הגוף והנפש קשורים זה לזה ולא ניתן לרפא אחד בלי השני. שילוב הטיפול המילולי עם מגע מרפא ושחרור המתחים האצורים בתוך הגוף מביא לריפוי עמוק יותר ויעיל יותר לכל מטופל ומטופל.

פסיכותרפיה הוליסטית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.