אומנות הגישור – הכל על גישור לפני גירושין

תוכן עניינים

אמנם גישור הוא דרך טובה עבור זוגות שרוצים לעבוד על פתרון למניעת גירושין, אבל אותם זוגות צריכים להגיע פתוחים בדעתם ומוכנים להתדיין בכנות ובשקיפות ככל הניתן. אם אתם לקראת גישור ומחפשים מידע נוסף, ריכזנו עבורכם כמה דגשים ששווה לקחת בחשבון אתכם.

אם מערכת היחסים עלתה על מה שנקרא שרטון, ייתכן שהיא לא באמת ברת תיקון. אבל, איך תדעו באמת, אם לא תנסו לגשר על הפערים, הסכסוכים או אפילו על הריבים העסקיים שנוצרו בתוך המשפחה? לא פעם, מגשרת יכולה לעשות את כל ההבדל בין זוג שצולח עלייה על שרטון לבין בני זוג שמחליטים להגיע לבית המשפט. בתוך כך, המגשרת תפעל בכמה מישורים כדי לנסות להגיע לפשרות:

  • אובייקטיביות: המגשרת אינה מקבלת החלטות בשם בני הזוג, אלא עוזרת לכל צד להגיע להבנה הדדית ע"י ייעוץ אובייקטיבי ככל הניתן.
  • "סטינג": משמע "סביבה", כלומר הסביבה בטוחה ומאפשרת מו"מ או התדיינות רגועה. 
  • זירוז תהליכים: מגשרת מאפשרת להגיע להחלטות מהר יותר מאשר אם בני הזוג היו מנסים לפתור סכסוכים לבד. 

 

למה ללכת לגישור מלכתחילה? 

בסופו של דבר, הגעה לגישור היא צעד שמוגדר בגדר חובה ע"פ החוק בישראל. זאת, אמנם כדי לנסות להשאיר זוגות יחד, אבל גם כדי למנוע עומסים על בית המשפט. בפועל, גישור מהווה סוג של אלטרנטיבה להליכי בית המשפט, אבל במקרים רבים גירושין יהיו בלתי נמנעים למרות הגישור. 

גם אם אתם בטוחים ב-100% שהגירושין הם בלתי נמנעים, תרשו לעצמכם להיות מופתעים. לא פעם, בני זוג מוצאים את עצמם בתסבוכת שנראית להם קטסטרופה. אבל, עם העזרה הנכונה מהצד, לעיתים הסכסוכים והבעיות לא כל כך מהותיות כמו שאנחנו מדמיינים אותן. התפקיד של המגשרת, לפיכך, הוא להעלות את הבעיות מעל פני השטח בסביבה מקצועית, עוטפת ותומכת. 

גישור

מי קובע את פגישות הגישור? 

בין אם עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף היא המגשרת שלכם, או שמא המגשר שלכם הוא איש מקצוע אחר, ההמלצה היא לקבוע את הגישור בעצמכם. במילים אחרות, עדיף לא להמתין שאף גורם ידחוף אתכם לתהליך. באופן הזה, אתם תגיעו לדיונים מתוך בחירה, ויש לכך השפעה פסיכולוגית עצומה על הכנות והשקיפות הנדרשות במהלך הגישור. 

ע"פ החוק בישראל, ישנו מספר מינימלי של פגישות גישור, אליהן בני הזוג מחויבים להגיע. במידה שבני הזוג לא מגיעים לפגישות אלו, בחלק גדול מהמקרים לא יהיה ניתן, מבחינת החוק, להתקדם קדימה להליך של גירושין בבית המשפט הרבני. 

 

כיצד פועלת המגשרת? 

באופן כללי, המגשרת פועלת על ידי כך שהיא מאפשרת לשני הצדדים להתכנס בדלתיים סגורות ובדיסקרטיות, על מנת לדון בסוגיות שונות שמפריעות להם. זאת, מבלי להיות שקועים במריבות, צעקות, ולצערנו, גם קללות שמתעופפות באוויר לפעמים אחד כלפי השני. 

בפועל, אווירת הגישור היא שונה לחלוטין מאשר אווירת ההתדיינות בבית בין בני הזוג. המגשרת מאפשרת לקבל סביבה בטוחה, רגועה ויציבה ככל הניתן. נכון, בפעמים רבות הדיונים מסתיימים ב"פיצוץ", אבל בפעמים אחרות גם לא.

לְהִתְגַרֵשׁ

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.