איך להימנע מריח רע בפה

תוכן עניינים

אנו יושבים בניחותא ועוסקים בשלנו. ניגשים לדבר עם החבר, והוא טוען כי משהו רע עובר בפה שלנו. הערה זו נובעת כי היא מפריעה בעיקר עבורו, אך חשוב להבין כי זו בעיה שאם לא נטפלה – היא תזיק גם לנו ולא תרפה. ריח רע יכול להיגרם מסיבות רבות, וחשוב להכיר בדרכי הטיפול שלו והימנעות ממנו.

 

למה דווקא לנו

ובכן תופעה של ריח רע מהפה, היא אינה נעימה, והיא מהווה מטרד חברתי רציני. הסיבה לריח רע נובעת מכך שישנן שאריות אוכל שמצטברות ולא מתנקות כהוגן ויכולות לגרום לריח רע. בנוסף, במידה ואנחנו לא שותים מספיק מים, הפה מתייבש ומפריש ריחות לא נעימים. עישון ואלכוהול הם גם גורמים מרכזיים לכך. ישנם חיידקים רבים בתוך הפה, חלקם גם ידועים החיידקים הגורמים לריח רע בפה.

 

הגיינת הפה היא לא קלישאה

רבים מאתנו שמזלזלים בהגיינת הפה ונוטים לא לבצעה כהוגן. רבים אפילו לא מכירים את ההמלצות הרפואיות לכך. מומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום, וכל צחצוח אורך כ- 2 דקות, שבהן המברשת צריכה להקיף את כל חלל הפה, שיניים תחתונות ועליונות, פנימה והחוצה. ניתן להשתמש גם במי פה, פעם ביום, בכדי להבטיח ניקיון יסודי בתוך חלל הפה.

החוט הדנטלי מועיל אף הוא, בשל נקיונו היסודי והסרת שאריות מהמרווח שבין כל שן לשן. בכדי להגיע לרמת הגיינה הרצויה, חשוב להתייעץ עם קליניקה לרפואת שיניים מקצועית, כמו ביונד סמייל, ולהבין דרך הרופאים המטפלים את ההגיינה המומלצת בעולם הרפואה כיום.

 

עישון ואלכוהול – הורסים את הכל

כשאנו מעשנים, אנו מייבשים את חלל הפה על ידי השאיפות, ובכך אין לו תחלופה של של רוק. דבר זה גורם לחיידקים בפה לעבוד חזק יותר, ולגרום לריח חריף ולא נעים. האלכוהול גם הוא, מייבש לחלוטין את הפה, וזה גורם לאותה פעולה של החיידקים. אם הנכם מעשנים, או מרבים לשתות אלכוהול, ואינכם רוצים להפסיק, אמליץ לכם לשלב כוסות מים באופן תדיר, ובכך למנוע יובש יתר בפה שלכם.

 

המזון הוא המקור להכל

המזון שאנו צורכים, עונה לרוב על בעיות הריח שלנו. מזונות המשלבים בצל, שום חזק, גבינות קשות וכדומה יכולים להוביל לריח רע מהפה. בכדי לשמור על ריחו, ניתן לשלב בתפריט מזונות יותר קשים ומלאים בסיבים, לדוגמה מני אגוזים, או לחמים מחיטה מלאה. כמו כן ניתן בהחלט לשלב גם מסטיק ללא סוכר, המעודד תחלופת רוק בפה בצורה טובה. אך אין להפריז עם לעיסת המסטיק בתכיפות.

 

ריח תקין בנפש בריאה

ריח הפה שלנו מעיד עלינו המון, במידה וזהו ריח כרוני שלא מרפה למרות נסיונות רבים להימנעות ממנו, יתכן והסיבה היא עמוקה יותר ועל כן חשוב להיוועץ עם רופא. הריח הרע בפה מפריע בעיקר לסובבים אותנו, והוא גורם לנו לתחושת אי נעימות כשמבשרים לנו בשורה שכזו. על כן חשוב להקפיד על הגיינת שיניים מרובה.

איך להימנע מריח רע בפה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.