האם שיניים שחורות בהכרח מעידות על שיניים רקובות?

תוכן עניינים

החיוך שלנו הרבה פעמים יוצר את הרושם הראשוני שלנו. חיוך הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בייחוד כאשר אתם מנסים להשאיר רושם חיובי.

אך החיוך שלנו כמובן כולל גם את השיניים.

מי מאתנו לא רוצה או חולם על שיניים מבריקות ולבנות כמו בסרטים ? שיניים לבנות מעידות על טיפוח, אסתטיקה ואפילו יכולות להשפיע על המראה כולו של אדם.

שיניים לא מטופחות או שחורות עלולות ליצור רושם ראשוני שלילי. אבל מה היא בכלל המשמעות של שיניים שחורות ? ומהם הגורמים להיווצרות כתמים שחורים בשיניים?

 

הגורמים המשפיעים ביותר על שיניים שחורות

  1. עששת – עששת הינה מחלה בשיניים הנגרמת בעקבות זיהומים שונים שנוצרים על ידי חיידקים. המחלה נוצרת לרוב בעקבות צחצוח שיניים לקוי שמשאיר חתיכות מזון שונות על השיניים. החיידקים אשר ניזונים מאותן חתיכות מזון מפרישים חומר שמאכל את הסידן שיש בשן ויוצר לנו כתמים בצבעים שונים על השיניים. אחד מהגוונים שעששת יוצרת הוא שחור.
  2. סתימת חורים שונים בפה – פעמים רבות נוצרים לנו חורים בשיניים מגורמים חיידקים שונים. את אותם החורים אנו נוהגים לסתום עם חומר מסוים אשר נקרא אמגלם. האמגלם הינו חומר מתכתי, אשר מורכב מסגסוגת של מתכות שונות. אותה הסגסוגת היא בעצם שילוב של מגוון רחב של סוגי מתכות.

המתכות מתאימות בתכונותיהן לאחר שמגיבות זו עם זו לסתימת חורים בשיניים. צבעו של החומר אמגלם הוא אפור תחילה אך עם חלוף הזמן מחליף צבעו לשחור. האמגלם לעיתים גורם לשיניים שלנו להראות שחורות בגלל השתקפותו החזקה. החומר יכול להקהות את השן במן התעייה אופטית.

  1. טיפולי שורש בשיניים – טיפולי שורש יכולים להיות אחד מהגורמים לשיניים שחורות. טיפולי שורש אמורים להאריך את חיי השן ולו להרוג אותה כפי שמרבית האוכלוסייה סוברת. מתחת לכל שן יש רקמות עצבים שונות אשר נפגעו מדלקות שונות. אותה הרקמה הפגומה מאפשרת לחיידקים לחדור עמו יותר לשן.

בטיפולי שורש נוהגים להסיר את הרקמה הפגומה ובמקומה להחדיר חומר מסוים. אותו החומר הופך את צבע הרקמות האחרות לקהה יותר, הדבר עלול לגרום לשן להראות קהה יותר.

  1. תרופות – תרופות מסויימת שנלקחות עלולות להכיל חומרים שונים שחלק מתופעות הלוואי שלהן הם גם גרימה לשיניים קהות יותר.
  2. חבלות שונות בשיניים – שיניים אשר עוברות פגיעות מסוגים שונים עלולות לשנות את צבען. שינוי הצבע לרוב נוצר בעקבות שטפי דם שונים שנוצרים בשכבת החניכיים או בתוך השן, בתהליך מצטברים חומרים שונים שגורמים לשן להראות כהה יותר.

עוד גורמים ופתרונות תוכלו למצוא באתר: https://online-dentist.org.

 

אז האם שיניים שחורות יעידו בהכרח על שיניים רקובות

התשובה לכך היא כמובן שלא. ראינו כי קיימים גורמים שונים מסוגים שונים שעלולים להקהות את צבע השיניים שלכם. לכן במידה והדבר מפריע לכם מומלץ במיוחד להתייעץ עם רופאים מומחים אשר יידעו לסייע לכם במציאת פתרון לבעיית השיניים הקהות. בהצלחה !

פנים של אישה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.