איך להתכונן לפני השתלת שתלים דנטליים

תוכן עניינים

טיפול שתלים דנטליים, המוכר יותר כ"השתלת שיניים" הוא מהפכה של ממש ברפואת השיניים המאפשר חיוך מושלם ופה מלא שיניים לבנות ללא צורך לעשות שימוש בשיניים תותבות, גם במקרה בהם שיניים נעקרו או נהרסו.

שתלים דנטליים הם למעשה התחליף הקרוב ביותר לשיניים טבעיות ומחוברות לעצם הלסת, מה שמאפשר לעיסה של מזונות קשים ומראה טבעי.

השיפור בתפקוד ובנראות הפכו את טיפול השתלת שיניים לפופולארי במיוחד בשנים האחרונות. כיצד יש להתכונן לטיפול?

 

השלבים השונים מהכנת תוכנית הטיפול עד ההשתלה

  1. הכנת תוכנית טיפול

ראשית כל נפגשים עם רופא השיניים שבודק אתכם ובוחן האם יש צורך בהשתלת שיניים. בשלב זה מתבצעות בדיקות שונות כגון צילומי שיניים ו/או צילומי CT לאחריהם מכין הרופא את תכנית הטיפול.

 

  1. טיפולים לקראת ההשתלה

תכנית הטיפול כוללת טיפולים שונים לקראת ההשתלה עצמה. טיפולים לעיתים נערכים חודשים לפני ההשתלה, וזאת מכיוון שנדרש זמן מנוחה והחלמה לחלל הפה. בין הטיפולים מתבצעות בדיקות וצילומי רטנגן העוקבים אחרי התאוששות הפה לאחר שלבים שונים בטיפולים.

 

  1. הכנת השתלים

שתלים מוכנים באופן אישי עבור כל מטופל, ולכן יש צורך לעשות מדידות ולסקור באופן מקיף את חלל הפה והלסת. שוב נשלח המטופל לצילומי רטנגן. לעיתים מותקנות שיניים זמניות תותבות שאמורות לספק למטופל אפשרות להתנהל בצורה נורמלית וסבירה בחודשי הטיפול.

 

  1. לפני הטיפול

השתלת שתלים דנטליים היא תהליך כירורגי לכל דבר ולכן נצרכות בדיקות מקדימות לניתוח, וישנן הנחיות שהרופא נותן למטופל לפני הטיפול. החדשות הטובות הן שניתוח השתלת שיניים מבוצע ברוב המקרים בהרדמה מקומית, ולכן בניגוד לטיפולי שיניים אחרים לא נדרש צום לפני הניתוח. במקרים מסוימים ינחה אתכם הרופא ליטול אנטיביוטיקה כשעה לפני הניתוח, ולהמשיך ליטול אנטיביוטיקה בשבוע שאחרי הטיפול.

לא מעט אנשים חרדים לקראת טיפולי שיניים, ובפרט טיפולים כגון השתלת שיניים המצריכים ניתוח. במקרה זה, ניתן ליטול תרופות נוגדות חרדה וזאת בתיאום עם רופא המשפחה שלכם. במקרים מסוימים ניתן לעבור את הניתוח בהרדמה מלאה או בסדציה.

 

ומה לגבי הזמן שלאחר הניתוח?

לאחר הניתוח יקבל המטופל סדרת הנחיות, בניהן צום (מלבד שתייה ואוכל קר שלא דורש לעיסה) שעתיים לאחר הניתוח, הימנעות מצחצוח שיניים ביום הניתוח, הימנעות מיריקה וכיצד יש לפעול במקרה של דימום או במקרה של כאבים. חשוב לדעת שכאבים הם דבר נפוץ לאחר הליך כזה, וניתן לשכך כאבים באמצעות משככי כאבים ולהוריד נפיחות באמצעות קרח.

 

השתלת שתלים דנטליים בירושלים

מחפשים רופא שיניים בירושלים להשתלת שתלים דנטליים? טיפול השתלת שיניים מבצעים אך ורק במרפאה בהובלת הרופאים המובילים בתחום. זה חשוב שטיפול השיניים יהיה איכותי ונעים, ושתבינו היטב כל שלב ושלב בתוכנית הטיפול. יש לעבור את הטיפול במרפאה מקצועית עם צוות רפואי מנוסה, ציוד חדיש ומתקדם ושירות אישי ברמה הגבוהה ביותר כך שגם התוצאה תהיה הטובה ביותר.

 

מיטת טיפולים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.