איך לטפל בורטיגו עם פיזיותרפיה?

תוכן עניינים

רבים לא מודעים לכך שפיזיותרפיה מסוגלת לשפר במידה ניכרת את מצבם של מטופלים הסובלים מסחרחורות באופן קבוע.

אם גם אתם סובלים מסחרחורת, הגיע הזמן לשפר את איכות חייכם.

הכתבה הבאה סוקרת למענכם את הקשר בין ורטיגו לפיזיותרפיה.

 

מה הגורמים לוורטיגו?

ישנם גורמים רבים אשר עלולים להוביל לסחרחורת, כאשר הסיבות השכיחות כוללות פגיעה בחלקים שונים של מערכת שיווי המשקל (המערכת הוסטבולרית) אשר כוללת מספר איברים. דלקות, אירועים מוחיים, פגיעות ראש וצוואר לצד מיגרנות – עלולים להוביל לסחרחורת. יש לציין שלעיתים הסחרחורת נובעת ממצב בו הגבישים במערכת הוסטבולרית זזים ומיקומם משתנה. חדשות טובות – ניתן לטפל בסחרחורת באמצעות פיזיותרפיה, ובמיוחד פיזיותרפיה וסטיבולרית

 

מהו הטיפול בורטיגו?

הטיפול בורטיגו משתנה בהתאם לגורם הבעיה, אשר כאמור אינו קבוע. כאשר מקור הסחרחורת בתזוזת הגבישים באוזן, הטיפול יתמקד בהם, ובמקרים של מיגרנות הטיפול יתמקד בהפחתת תדירותן ועוצמתן, כאשר עם פתרון שורש הבעיה צפוי לחלוף גם הורטיגו. אולם לא תמיד ניתן לאתר את שורש המקור לורטיגו ולכן גם קשה לטפל בו במהירות וביעילות.

אל דאגה – גם כאשר לא ידוע המקור לבעיה, ישנן לא מעט שיטות לטיפול בורטיגו שבכוחן לצמצם את עוצמתם ותדירותם של התקפי הסחרחורת, ולהקל באופן ניכר על המטופל. טיפול בקריסטלים באוזן מומלץ עבור כלל הסובלים מורטיגו ויכול להקל את סבלם. נוסף על כך, נמצא שטיפול בפיזיותרפיה עשוי לסייע משמעותית גם כן.

 

מה עושים בפיזיותרפיה?

פיזיותרפיה היא ענף רחב, שכולל טיפול במגוון מצבים שהמשותף לכולם הוא ירידה תפקודית ניכרת של הגוף – בין היתר מצבים כרוניים, אירועים מוחיים, וחבלות למיניהן. למעשה, מטרת הפיזיותרפיה לסייע לכם לחזור לתפקוד גופני מקסימלי במהירות.

בהמשך לכך, במסגרת הפיזיותרפיה מתבצע שימוש במגוון כלים וטכניקות למען טיפול ושיקום האיזור הפגוע. פיזיותרפיה כוללת טיפול ידני על ידי מטפל, תרגילי שיווי משקל ויציבה, פעילות גופנית, חיזוק השרירים, אלקטרותרפיה, הידרותרפיה והדרכה לקראת ביצוע עצמאי של התרגילים בבית.

 

האם יש פיזיותרפיה לטיפול בסחרחורות?

עולה השאלה, כיצד ניתן להתאים את הפיזיותרפיה לטיפול בורטיגו? כדי להבין כיצד עובד הטיפול, יש להבין את משמעות המערכת הוסטיבולרית. מערכת שיווי המשקל של הגוף, ומורכבת מחלקים שונים במוח ובאוזן הפנימית, אשר שולטים באיזון. נזק למערכת הוא אשר מוביל לסחרחורת, קושי בשיווי משקל ואף בראיה. על מנת לפצות על הנזק, ניתן לאמן את הגוף.

על מנת לסייע לסחרחורת, יש להתייחס לפיזיותרפיה בתור אימון ושיפור שיווי המשקל של המטופל. מחקרים בדקו וגילו שבכוח תרגילי פיזיותרפיה מסוימים לסייע רבות לאנשים הסובלים מהתקפי סחרחורת. שיקום מערכת שיווי המשקל אינו תהליך מורכב, אבל דורש מהמטפל ניסיון מתאים והתמדה מצד המטופל.

 

פיזיותרפיה לורטיגו

ניתן בהחלט לומר שטיפול פיזיותרפיה הוא טיפול יעיל עבור סחרחורות, ואף בעל סיכוי גבוה ביותר להפטרות מהורטיגו. לצד זאת יש להדגיש שעיכוב באבחון ובביצוע הטיפול עלול לפגום בתפקודה של המערכת הוסטיבולרית, אשר כאמור אחראית על הירידה בשמירה על שיווי המשקל ומיקוד הראייה ולמעשה על התקפי הסחרחורת.

טיפול רפואי

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.