מה חשוב לדעת לפני שאת מתחילה טיפולי פוריות

תוכן עניינים

הדרך להבאת חיים חדשים לעולם עשויה להיות פחות פשוטה משחשבת, אולם רפואת הפריון ניצבת לצידך ומציעה מגוון רחב של טיפול פוריות. כדאי לדעת מראש כמה פרטים ומושגי יסוד בתהליך.

 

את לא לבד

לפני שאת מתחילה בטיפולי פוריות, דעי שנשים וגברים רבים עוברים תהליכים וטיפולים במטרה להביא חיים חדשים לעולם. כמעט 15% מכלל המנסים להיכנס להריון יתקלו בבעיות כלשהן. את לא לבד בתהליך, וכדאי שתקראי מעט כדי להכיר את המושגים הבסיסיים ועם מי ניתן להתייעץ. למשל למידע נוסף בנושא תוכלי להיכנס למגזין baby4u ולהכיר מונחים ותהליכים. בקריאת תשובות לשאלות נפוצות כמו גם בפורומים ייעודיים, תוכלי למצוא הד לחששות ולמחשבות שלך,.

טיפולי פוריות

איך מתכוננים לטיפול פוריות?

הטיפולים נועדו לסייע לך להתגבר על גורמים שמעכבים או שמונעים יצירת הריון או שמירתו עד לסוף מוצלח. כדי לזהות את הקשיים, תופני לסדרה של בדיקות דם שיספקו מידע על בריאותך הכללית ועל סיבות אפשריות לקשיי הפוריות. בדיקות נוספות תערוך לך רופאת הנשים שלך, וכן סביר שתופני לממוגרפיה. בן הזוג יעבור גם הוא בדיקות דם, ובנוסף גם בדיקת זרע. עם התוצאות האלו – וזה השלב לפתוח תיקיה מתאימה – חיזרו אל קופת החולים לקבלת טופס הפנייה לטיפול פוריות שימלא מומחה לנושא.

 

כמה עולים טיפולי פוריות?

טיפולי פוריות לסוגיהם השונים כלולים בסל הבריאות במדינת ישראל לילד ראשון ושני, ובמקרים נוספים כמו במקרה של אישה שמעוניינת בכך ואין לה ילדים, או זוג שאין להם ביחד ילדים. ביטוחי בריאות שונים מממנים השתתפות בעלות התייעצות עם רופא מומחה וכן מעניקים הנחה על תרופות שאינן בסל הבריאות, במקרה שתידרשו להן. חשוב לדעת שהסכמי שכר שונים במשק מאפשרים קבלת ימי מחלה על טיפולי פוריות.

 

מה הם טיפולי הפוריות הנפוצים להתחלה?

טיפולי הפוריות מותאמים על ידי מומחה פריון למצב ההתחלתי ולרקע הרפואי שלך ושל בן הזוג שעומד לרשותו של הרופא המומחה מהבדיקות המקדימות. לעיתים קרובות ההתחלה תהיה טיפול תרופתי בעזרת כדור שמעלה את הסיכוי לביוץ ובהמשך או במקביל מעקב אולטרסאונד אחר מצב השחלות והרחם. אם לא מושג הריון, ניתן לפנות לכיוון של הזרעה תוך רחמית שהיא פשוט הליך הכנסת תאי זרע ישירות אל הרחם. אם לא מושג הריון בתוך פרק זמן של מספר חודשים, ניתן לעבור לשלב הבא.

טיפולי פוריות

עולות שלב

אם שלב הכדורים לא הוביל להריון, נעשית פעולה אינטנסיבית יותר לעידוד הבשלת ביציות, על ידי מתן הורמון בהזרקה מדי יום. חשוב במקביל להמשיך לבצע מעקב אולטרסאונד ובדיקות דם, על מנת להעריך את תגובת הגוף למהלך הטיפולי. הקו הטיפולי המתקדם הוא הפריה חוץ גופית, שבה ביציות בשלות ותאי זרע מופרים במעבדה ועוברים מוחזרים לרחם.

 

סיכום

הכניסה לתהליך של טיפולי פריון מלווה בהרבה תקווה, ולעיתים גם בתסכול, אכזבות וקשיים. מערך רפואת הפריון במדינת ישראל מציע מגוון של טיפולים, ברמה הולכת וגוברת של התערבות רפואית, על מנת לסייע לכם להפוך להורים. חשוב לדעת שישנן אפשרויות רבות. בהצלחה!

טיפולי פוריות

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.