איך מטפלים בכף רגל סוכרתית?

תוכן עניינים

כף רגל סוכרתית היא אחד הסיבוכים השכיחים ביותר של סוכרת. זה גם מצב חמור מאוד, ולכן חשוב כל כך לעבור בדיקות וטיפולים קבועים כדי לשמור על שליטה – לשים לב למתרחש בגוף. כף רגל סוכרתית מתרחשת כאשר העצבים בכף הרגל של אדם נפגעים בעקבות רמות סוכרת גבוהות באופן קבוע בדם.

זה יכול להקשות עליך ללכת או לעמוד בנוחות, יחד עם סיבוכים מסוכנים נוספים. שמירה על בריאות הרגליים היא חיונית אם אתה רוצה להתמודד כמו שצריך עם סוכרת. אבל איך יודעים מאיפה להתחיל? המשך לקרוא מאמר זה כדי לגלות יותר!

 

מה גורם לבעיות כף הרגל הקשורות לסוכרת?

אם יש לך סוכרת, יש לך בעיה בייצור או קליטת אינסולין בתאים, שהוא הורמון שעוזר לתאים שלך לספוג את הסוכר בדם שלך. ללא קליטת אינסולין, הסוכר נשאר בדם ועלול להצטבר ברקמות, כליות, לב, כלי דם ולהשפיע על תאי עצב. כאשר הסוכר נשאר מסביב לעצבי כפות הרגליים, הוא גורם לכאב ולנפיחות.

העצבים אינם יכולים לתפקד כרגיל, מה שעלול לגרום להליכה כואבת. נזק עצבי סוכרתי הוא גורם שכיח לכפות רגליים כואבות. אם יש לך סוכרת, סביר יותר שתחווה נזק עצבי. דרך טיפול אפשרית היא באמצעות פודיאטור מומלץ לטיפול בכף רגל סוכרתית.

טיפול בכף רגל סוכרתית

טיפול בכף רגל סוכרתית

אם יש לך כף רגל סוכרתית, אתה צריך לטפל בה. אתה לא יכול לעשות זאת ביעילות אם כפות הרגליים שלך במצב גרוע. טיפול מוקדם בכף הרגל הסוכרתית אומר שתוכל למנוע נזק לכפות הרגליים שלך, גם עכשיו וגם בעתיד. כדאי לטפל ברגל סוכרתית עם מוצרי טיפוח לכף הרגל כדי להסיר לכלוך ופסולת בין אצבעות הרגליים ומתחת לציפורניים.

עליך להשתמש גם במוצרים תרופתיים, כגון אבני ספוג, שתוכננו להסיר בעדינות יבלות והצטברות עור קשה. נוסף לזאת, ניתן להשתמש בתרופות שונות ועיסויים חיצוניים, יחד עם פעולות ספורטיביות קבועות, להורדת הכאבים, טיפול בלחץ על הרגליים והזרמת דם תקינה לחלקי הרגליים – כל אלה עוזרים בעת התמודדות עם כף רגל סוכרתית.

טיפול בכף רגל סוכרתית

מניעת כף רגל סוכרתית

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע כף רגל סוכרתית. קודם כל, עליך לוודא שאתה מנהל את הסוכרת שלך היטב. המשמעות היא שמירה על רמות תקינות של הסוכר בדם, מעקב אחר לחץ הדם והימנעות מרמות מתח גבוהות.

כדאי גם לנעול הנעלה מתאימה, כמו נעליים נוחות ומתאימות למצב כדי למנוע נזק לכפות הרגליים. כדאי גם לנעול נעליים בעלות תמיכה טובה, במיוחד אם יש לך מצבים בריאותיים או מוגבלויות, כגון דלקת פרקים או דיסלקציה, המשפיעים על יכולתך ללכת בנוחות.

 

לסיכום…

אם יש לך סוכרת, חיוני לטפל בכפות הרגליים שלך. פעולה זו תסייע במניעת מספר סיבוכים אחרים, כולל נזק לכליות ולכלי הדם שלך. כדאי לטפל בכף רגל סוכרתית מוקדם, וללבוש הנעלה מתאימה. כדאי גם לעקוב אחר לחץ הדם ורמות הסוכר בדם, ולהימנע מלחץ נפשי גבוה.

טיפול בכף רגל סוכרתית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.