איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל – צריכים לשלם חלק מהרווח שלהם למדינת ישראל, או במילים אחרות – מס הכנסה. לא מדובר בחידוש, כולם יודעים שצריך לשלם מס הכנסה. אבל מה תגידו אם נספר לכם שישנם מי שזכאים לפטור ממס הכנסה? אתם בוודאי לא תתנגדו להוסיף עוד כמה אלפי שקלים לחשבון הבנק שלכם בכל חודש במקום להעשיר את קופת המדינה, נכון?

כמובן, לא כל אחד יכול לקבל אישור לפטור ממס הכנסה. בטקסט שלפניכם נפרט מי זכאי לפטור ממס הכנסה, מה אפשר לעשות אם שילמתם מס הכנסה כשלא הייתם מודעים לזכויות שלכם, איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה ועוד מידע רב בנושא.

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

אישור פטור ממס הכנסה בגין נכות רפואית ינתן באחד משלושת התרחישים הבאים:

ראשית, אדם אשר נקבעה לו נכות של 100 אחוזים כתוצאה ממחלה או פציעה אחת. שנית, אדם אשר נקבעו לו 90 אחוזי נכות כתוצאה משילוב של מספר פציעות או מחלות, כשלפחות אחת מהן עומדת על יותר מ-40 אחוז. בנוסף, אדם שזכאי לתגמול חודשי בהתאם לחוק נפגעי פעולות איבה עם נכות מצטברת העולה על 90 אחוז.

מס הכנסה

האם ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי על פטור ממס הכנסה

את קבלת הפטור ממס הכנסה אישרה הממשלה כבר לפני שנים, אך נכון לסוף שנת 2022 – עדיין ישנם ישראלים רבים אשר אינם מודעים לזכותם לפטור ממס הכנסה. כדי לתקן את העיוות הזה, מאפשרת רשות המיסים להגיש בקשה להחזר מס, בצירוף כלל הטפסים והנספחים הרלוונטים. את הבקשה להחזר מס על פטור ממס הכנסה בגין נכות ניתן להגיש עד 6 שנים לאחר התשלום.

 

איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה

הליך קבלת אישור הפטור ממס הכנסה אינו תהליך קל או פשוט. מדינת ישראל ורשות המיסים לא מוותרות בקלות על הכסף שהן רגילות לגבות. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה צריך להגיש לרשות המיסים עותק של פרוטוקול הוועדה הרפואית שקבעה את הנכות, תלוש שכר אחרון במידה וקיים וכמובן – טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בגין נכות (טופס 1516).

 

סיכום

לסיכום, לפטור ממס הכנסה יהיה זכאי אדם שנפצע או חלה ונקבעו לו אחוזי נכות כמפורט בחוק. שימו לב שלפטור ישנה תקרה, והכנסות של יותר מ-570,000 ש"ח בשנה מיגיעה אישית – תחויבנה במס הכנסה. במידה ולא הייתם מודעים לזכותכם, ושילמתם מס הכנסה בשעה שהייתם זכאים לפטור – תולכו לדרוש החזר מס רטרואקטיבי עד 6 שנים ממועד התשלום השגוי.

כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, ניתן להגיש טפסים באופן עצמאי, או לפנות לחברה המתמחה בכך. לפנייה לחברה המתמחה בתחום החזרי המס ישנם יתרונות רבים. אנחנו ממליצים לפנות לחברה אשר מתמחה בהחזרי מס וקבלת אישור לפטור ממס הכנסה על מנת למצות את זכויותיכם בצורה הטובה והקלה ביותר.

מס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.