איך נכין את עצמנו להשתלת שיער בישראל?

תוכן עניינים

הגיע הרגע, הבנו שמה שאנחנו רואים במראה לא מוצא חן בעינינו, מכאן ההחלטה שהראש הקירח והשיער הדליל שעליו לא מספקים אותנו ופוגעים בביטחון ובדימוי שלנו.

החלטתם על השתלת שיער, עם קבלת ההחלטה, תופענה החששות, חוסר ההבנה וההרגשה שמתחיל תהליך שאין לנו מושג מה יהיה בסופו. לכן חשוב לדעת, המצב הנפשי של אדם נגזר מהיכולת שלו להתמודד עם הצפוי לו, בואו נסביר איך נתכונן נכון להשתלת שיער בישראל.

 

מה חשוב לדעת

מרגע שנפלה החלטה על השתלת שיער בישראל כבר הענקת לעצמך כמה עוגנים שיוכלו לעזור להרגיש טוב יותר בתהליך, כל עוגן כזה יקל עליך להבין איפה נמצאים בתהליך ועל ידי כך לחזק את תחושת הביטחון הנפשי בכניסה לתהליך לא ידוע.

אנשים רבים נוטים לא לשתף את הסביבה בתהליך כזה בשל סיבות שונות שנובעות מהרגישות שלנו למראה החיצוני בכלל ולשיער בפרט, העובדה שהתהליך מתנהל בעברית, בסביבה מוכרת ועל ידי אנשי רפואה מהטובים בתחום, יש בהם לעזור להכין עצמנו מבחינה נפשית לתהליך.

 

מהי השתלת שיער?

השתלת שיער היא תהליך שבו נלקחים זקיקי שיער מאחד חלקי הגוף של המושתל, לרוב מאזור העורף או מאחורי האוזניים אך לא מחייב. בתהליך מוציאים בטכניקות שונות זקיקי שיער בריא וחזק על מנת להשתיל אותם באזורים הדלילים בשיער.

הזקיקים שהוצאו עוברים סינון ורק הזקיקים הטובים ביותר חוזרים חזרה. היתרון המשמעותי בצורה הזאת היא בעובדה שהזקיקים חוזרים לגוף שהם כבר מכירים ובכך עולה הסבירות לקליטה טובה שלהם מחדש.

 

האם ההליך הוא רפואי?

שמחליטים על השתלת שיער בישראל, בעצם מחליטים שאת הטיפול יבצע רופא מומחה, לרוב כירורג, בנוסף ילווה המהלך על ידי רופא עור. במדינות שונות דוגמת טורקיה אין חובת נוכחות רופא בתהליך, מה שעלול לגרום לעיתים לסיבוכים.

חשוב להבין הליך השתלת השיער הוא פרוצדורה רפואית, אמנם לא מורכבת וכמעט ללא סיכון, אך כמו בכל הליך רפואי הסיכון קיים, חשוב להבין זאת וטוב שיש רופא מומחה שמבצע את התהליך, הימצאות צוות רפואי מיומן יכולה בהחלט להקל על הורדת מפלס החששות.

 

האם יש סיכוי לכישלון?

כמו כל הליך רפואי, אין תעודת ביטוח. כל אדם עם המבנה הפיזי והגנטי שלו, ויש נושאים ומצבים בהם הדברים לא יהיו בדיוק כפי שרצינו. אדם  אשר המבנה הגנטי שלו מראש דוחה את התחדשות השיער באופן טבעי, יכול למצוא עצמו גם לאחר השתלת השיער שהבעיה חוזרת, במצב הזה טוב להיות מטופל בישראל כך ניתן לבצע מעקב לאחר סיום ההשתלה.

 

לסיכום

השתלת שיער הינה הליך רפואי פשוט יחסית, אולם מלווה באופן טבעי בחשש מסוים, חשוב להבין מה הולך לקרות בתהליך, ויתרה מכך הבחירה בצוות ישראלי תבטיח את השקט הנפשי החשוב כל כך להצלחת הטיפול וההרגשה הטובה לפני בזמן ואחרי הטיפול. בהצלחה

השתלת שיער

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.