אל תשליכני הכל על ההתמודדות הנפשית בגיל השלישי

תוכן עניינים

אולי אף אחד לא מדבר על זה, אבל צריך לדעת שהחיים בגיל השלישי רצופים בהתמודדויות מורכבות וקושי רגשי. למרות שכל הישראלים מחכים לפנסיה, הזמן שבו הם לא יצטרכו לטפל בילדים קטנים, יהיו אחרי סגירת המשכנתא, ויוכלו ליהנות, חשוב לזכור שבגיל השלישי יש לא מעט קשיים.

לעתים הקשיים הללו קשורים ליכולות הפיזיות שהולכות ודועכות, ואיתן גם תחושות הביטחון והערך העצמי, לעתים אלו חרדות מן השנים הבאות, ולעתים קשיים מול בני המשפחה הצעירים יותר שלא תמיד מבינים את המצב.

 

אז איך מתמודדים עם הקושי הנפשי בגיל השלישי?

חשוב לדעת שאחד הגורמים המשמעותיים ביותר לקשיים רגשיים הוא בדידות. אנשים רבים בגיל השלישי מוצאים את עצמם בודדים רוב היום. גם אם מדובר על אנשים עם משפחה, לא תמיד בני המשפחה גרים בקרבת מקום, וכמובן שבני המשפחה הצעירים עסוקים גם הם בעבודה, משפחה, ועניינים משלהם.

מומלץ מאוד לכל בני הגיל השלישי ליצור לעצמם מעגלים חברתיים נוספים שבהם הם יוכלו לבלות שעות איכות יחד עם אנשים נוספים בגילם. המעגלים החברתיים הללו יכולים להיות מגוונים מאוד. במועצות אזוריות ובערים רבות ברחבי הארץ ניתן למצוא מועדונים שונים לגיל הזהב בשלל נושאים: טיולים, ידיעת הארץ, ספרות, אמנות ועוד. בנוסף, ניתן לפנות לעמותות שונות ועובדים סוציאליים שיוכלו לחבר את בני הגיל השלישי למעגלים חברתיים מסוג זה.

 

ציוד רפואי המקל על ההסתגלות והחרדה

באופן טבעי, אחד החששות הגדולים ביותר של בני הגיל השלישי הוא ההיחלשות והבגידה של הגוף. פתאום אדם שעד לפני לא הרבה שנים היה אדם חזק ובריא מתקשה בביצוע פעולות שהיו נראות לו בעבר טריוויאליות כמו לעלות במדרגות, לעבור מישיבה לעמידה ועוד. בשביל להתמודד עם חרדות אלו ניתן להקדים רפואה למכה.

חשוב להכיר את שלל הציוד הרפואי שיש כיום בשוק. הציוד הרפואי הזה גם מסייע לבני הגיל השלישי להתמודד עם הקשיים והמורכבויות שהגיל הזה מביא איתו, וגם מאפשר ראש שקט וביטחון שהם לא מסכנים את עצמם ויכולים לגרום לעצמם לנזק חלילה. באתר https://www.bari-p2.co.il/ תוכלו למצוא סוגים שונים של ציוד רפואי שיוכל להקל על ההסתגלות לגיל השלישי ולחרדה שהסתגלות זו מביאה איתה.

ציוד רפואי המקל על ההסתגלות והחרדה

טיפול

כמובן שבני הגיל השלישי, כמו בני כל גיל יכולים להיעזר בטיפול רגשי מסוגים שונים אצל אנשי מקצוע. יש מטפלים שמתמחים בגיל זה וחבל להתמודד לבד עם קשיים כאשר יש עם מי לדבר עליהם.

טיפול

סיכום

הגיל השלישי יכול להיות שנים ארוכות ומאושרות, מלאות בחוויות ובאושר. חשוב מאוד לדעת לקבל את ההגעה לגיל הזה ואת העובדה שישנן מגבלות שונות שנגזרות ממנו. עם זאת, אין שום סיבה שאדם בגיל השלישי יצטרך לחיות את חייו תוך חששות, פחדים, וקשיים רגשיים. אפשר וצריך להתמודד עם המורכבויות האלה ולהפוך את הגיל השלישי לשנים יפות ומתוקות.

אל תשליכני הכל על ההתמודדות הנפשית בגיל השלישי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.