האם ארנבונים צריכים וטרינר מיוחד

תוכן עניינים

ארנבים הם יונקים קטנים וחמודים, שהפכו לחיית מחמד נפוצה מאוד בארץ ובעולם. יש לו אוזניים פרוותיות וארוכות, זנב קצרצר, ושפם ארוך, שמקנים לו לא מעט מעריצים. מדובר על חיה חברתית מאוד שחיה בלהקות, ולכן כאשר אנו מגדלים אותה כחיית מחמד חשוב להקדיש לה הרבה תשומת לב ולשחק איתה.

לארנבים יש אופי נוח מאוד ורגוע, הם נחשבים לחיית מחמד מעולה שמתאימה לגידול בסביבה ביתי גם ללא גינה, ונדיר מאוד שארנב יתקוף את הבעלים שלו. כמו כל הבעלים של חיות מחמד, גם בעלים של ארנבים רוצים לדאוג להם ולשמור על הבריאות שלהם, ולכן הם לוקחים אותם מדי פעם לווטרינר. אבל האם צריך ווטרינר מיוחד לארנבונים? שאלה מעולה, המשיכו לקרוא ותגלו.

 

מה זה בכלל וטרינר?

וטרינר הוא רופא שלא מטפל בבני אדם, אלא בחיות. בדומה ללימודי רפואה רגילים, ברוב המקומות מסלול הלימודים לוקח בין 6 ל- 7 שנים אינטנסיביות מאוד. הלימודים לא קלים, ובמהלכם הווטרינרים לומדים גם על טיפול בבעלי חיים, וגם על מחלות של בעלי חיים שעלולות לעבור לבני אדם. המקום היחיד בישראל שבו ניתן ללמוד להיות וטרינר הוא בית הספר לרפואה וטרינרית ברחובות ששייך לאוניברסיטה העברית.

ארנבות

האם יש סוגים שונים של וטרינרים?

חשוב מאוד לדעת שיש התמחויות שונות בתוך התחום הווטרינרי. חשבו על זה רגע, זה די הגיוני. רק תנסו לספור את כמות ההתמחויות שיש לרופאים שעובדים עם בני אדם, אז נראה לכם הגיוני שרופא אחד יוכל לטפל בכל סוגי החיות? יש וטרינרים שמתמחים בחיות מחמד, יש וטרינרים שמתמחים בחיות גדולות ובחיות משק כמו סוסים ופרות, יש וטרינרים של חיות בר, יש וטרינרים שעוסקים במחקר, ויש וטרינרים שאחראים על תחומי בריאות הציבור ומניעת מחלות כמו כלבת או שפעת העופות.

 

האם ארנבים צריכים וטרינר מיוחד?

התשובה לשאלה הזו היא כן ולא. מצד אחד, לא תמצאו וטרינר שמטפל אך ורק בארנבונים. מצד שני, כן חשוב להגיע לווטרינר שמטפל בחיות מחמד קטנות, ומתמחה בין השאר בטיפול בארנבונים. אם יש לארנבון שלכם בעיה רפואית, ואתם רוצים שווטרינר יראה אותו, חשוב מאוד להיות בטוחים שאתם פונים לווטרינר שעוסק בתחום ויש לו ניסיון מקצועי עשיר.

ארנבות

מתי צרך ללכת לווטרינר?

ישנם מספר מצבים שבהם מומלץ מאוד לקחת את הארנבון שלכם לווטרינר. אחד הוא לטובת סירוס או עיקור. נקבות שלא עוקרו יכולות להיות אגרסיביות מאוד, ואפילו לפתח סרטן ברחם.  מצב בריאותי נוסף ודי נפוץ אצל ארנבים הוא בעיות שיניים, מכיוון שהשיניים שלהם גדלות במשך כל החיים שלהם, בלי הפסקה. לעתים יש להם גם בעיות בעור שנגרמות מפרעושים וחרקים מזיקים אחרים. פרטים נוספים על גידול ארנבים תוכלו למצוא כאן https://hapina-shel-michal.co.il.

 

סיכום

כדי לשמור על בריאות הארנב שלכם חשוב לוודא שהוא מטופל אצל וטרינר שעוסק בארנבונים.

ארנבות

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.