האם מחלות נפשיות יכולות לזכות בפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

אחוז מתמודדי הנפש במדינת ישראל נמצא בעלייה מתמדת. בעוד שבעבר ההיכרות של הממסד עם המצוקות הללו הייתה פחותה, כיום המדינה עושה כמה שיותר מאמצעים להקל על מתמודדי נפש. אחת ההקלות המשמעויות בהקשר הזה היא פטור ממס הכנסה, שמאפשר למי שמתמודד עם מחלה נפשית לקבל פטור מהמס הזה. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על זה.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא המס האפקטיבי ביותר של כל מדינה. בישראל, מס ההכנסה נקבע לפי שיעור ההכנסה שלכם, מה שאומר שככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר, כך תשלום המס שלכם יהיה גבוה יותר. פטור ממס ההכנסה נועד להקל על מי שלא מרוויח משכורת גבוהה, או לחילופין לעודד אנשים לצאת לשוק העבודה. אחד הפטורים הנפוצים ביותר הוא פטור בשל בעיות בריאותיות.

מס הכנסה

מתמודדי נפש

כאשר מדברים על מחלות נפש חשוב לדעת שמדובר על מגוון רחב של מחלות, כאשר על רבים מהחולים אנחנו כלל לא יודעים. כדי לעודד מתמודדי נפש להישאר בשוק העבודה ועל מנת לצמצם את הפגיעה בהכנסה שלהם, המדינה מאפשרת להם לקבל פטור ממס ההכנסה. הפטור הזה יאפשר להם להמשיך לעבוד, בלי שההכנסה שלהם תיפגע.

 

חוות דעת רשמית

כדי לקבל את הפטור הזה, על המתמודד להציג חוות דעת של פסיכיאטר שיקבע כי הוא אכן סובל ממחלת נפש. החוק בישראל מגדיר במדויק מהם מחלות הנפש שמזכות בפטור ממס הכנסה, וכל מי שסובל מהן פשוט צריך להציג את המסמכים הנדרשים. אז לפני שאתם ניגשים לרשויות המס, פשוט תפנו אל פסיכיאטר שמוכר על ידי המדינה כדי שהוא יוכל להנפיק לכם את האישור הזה.

מס הכנסה

זמן הפטור

ברגע שהוכרתם בתור מתמודדי נפש, אתם זכאים לקבל את הפטור מתשלום מס הכנסה. חשוב מובן לגשת ולקבל את הפטור כמה שיותר מהר, אבל כדאי גם לדעת שהפטור מגיע לכם גם באופן רטרואקטיבי. המשמעות המעשית של זה היא שאם חייבו אתכם בתשלומי מס במהלך שבע השנים האחרונות בהן סבלתם מהמחלה, תוכלו לקבל זיכוי מלא על התשלומים הללו מטעם רשויות המס.

 

סיוע מקצועי

כמו כל התנהלות מול רשויות המדינה, גם התנהלות מול רשויות המס עלולה להיות מייגעת. כדי לחסוך מעצמכם את כאב הראש הזה, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי שיוכלו לעשות עבורכם את העבודה. זוהי הדרך המהירה ביותר שבה תוכלו לקבל את הפטור על רקע התמודדות נפשית.

 

לסיכום

התמודדות עם מחלת נפש משפיעה באופן דרמטי על היומיום. כדי להקל על המתמודדים, המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה למי שסובל ממחלות כאלו. כדי לקבל את הפטור יש לפנות לקבלת חוות דעת מקצועית שאותה תוכלו להציג לרשויות המס. הפטור שאותו תקבלו חל גם באופן רטרואקטיבי עד לשבע שנים. מומלץ לקבל ליווי מקצועי כדי להגיע למיצוי מוחלט של הזכויות שלכם.

מס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.